Toon posts:

Pinnacle PCTV Stereo + Xbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste wist ik niet of mijn probleem in 'Videoplanken & Beeldkanonnen' thuis hoort, zoniet mijn excuses hiervoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.co.yu/tests/multimedia/pinnacle/pctv_stereo/box_shot.jpg

Dit is mijn probleem.

Sinds een halve maand heb ik op mijn werk besloten een Pinnacle PCTV Stereo TV kaart aan te schaffen. Dat is gedaan.

Toen ik thuis ben aangekomen heb ik de TV kaart in mijn PC geinstalleerd en vervolgens alle zenders opgezocht. (met succes)

De volgende stap was om mijn Xbox op de TV kaart aan te sluiten. Via een converter naar S-video. Heb de gele kabel (beeld) in de converter gestoken die dus rechtstreeks in de TV kaart gaat. En de rode en witte kabel (geluid) in mijn Home Cinema Set.

Voor de eerste keer ging ik TV kijken via mijn PC. Ik ontvang echt alle zenders, in super beeld kwaliteit en geluid. Toen ben ik na het TV kijken overgegaan naar de S-Video stand (om met mijn Xbox te spelen). Ik heb wel beeld, maar alleen zwart-wit. Geluid doet het super (aangesloten op mijn home-cinema set).

Ik heb echt overal zitten snuffelen waarom ik geen kleuren beeld krijg als via de Xbox een spel wil spelen.

Heeft iemand enig idee? Of kent iemand dit probleempje?

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Probeer eens op de Xbox te wisselen tussen 50hz/60hz.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb dezelfde kaart gehad icm een Gamecube. En ik herken je verhaal. De oplossing was iets veranderen aan het beeldformaat (PAL60 ofzo). Ik weet het niet meer precies, er waren verschillende beeldformaten en frequenties, je moet alleen de juiste instellen als je je x-box gebruikt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Tom_Paris schreef op 07 november 2004 @ 18:50:
Probeer eens op de Xbox te wisselen tussen 50hz/60hz.
Hoe kan ik die wisselen?

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op 07 november 2004 @ 18:51:
Ik heb dezelfde kaart gehad icm een Gamecube. En ik herken je verhaal. De oplossing was iets veranderen aan het beeldformaat (PAL60 ofzo). Ik weet het niet meer precies, er waren verschillende beeldformaten en frequenties, je moet alleen de juiste instellen als je je x-box gebruikt.
Hoe en waar kan ik de beeldformaten aan passen? Ik kan het namelijk niet 1-2-3 vinden.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
bij video in je officele ms-dash en niet in de bios als ie omgebouwd is

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 18:56:
[...]

Hoe kan ik die wisselen?
In het hoofdmenu van je Xbox naar Settings, dan bij Display Properties oid.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Topicstarter
Bware81 schreef op 07 november 2004 @ 19:05:
bij video in je officele ms-dash en niet in de bios als ie omgebouwd is
MS-dash? En nee, ik heb geen omgebouwde. :+

Verwijderd

Topicstarter
Tom_Paris schreef op 07 november 2004 @ 19:05:
[...]

In het hoofdmenu van je Xbox naar Settings, dan bij Display Properties oid.
Ok. Ben naar 'Settings' gegaan en vervolgens naar 'Video' gegaan. Toen heb ik Pal 60 geselecteerd met 'Yes' en de Xbox opnieuw gestart.

Nog steeds zwart-wit :'(

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08 00:21
zoiets had ik ook met mijn psx! maar dat was op een tv met een ntsc spel :P.... weetjezeker dat je alle instellingen bij je tv kaart goed heb staan?

Verwijderd

Topicstarter
Whoohoo schreef op 07 november 2004 @ 20:03:
zoiets had ik ook met mijn psx! maar dat was op een tv met een ntsc spel :P.... weetjezeker dat je alle instellingen bij je tv kaart goed heb staan?
Ik wil de instellingen wel even screenen anders.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik zie als ik op de Xbox speel.

Afbeeldingslocatie: http://img129.exs.cx/img129/2584/1481.jpg

En de instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://img129.exs.cx/img129/7235/1482.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog iets wat het kan zijn?

Verwijderd

Probeer het eens met DScaler (www.dscaler.org) wat zowieso een betere pakket is voor tv kijken. Op het dscaler forum staan ook settings voor optimale beeldkwaliteit voor consoles. Heb zelf Pinnacle pctv pro en heb de originele software erafgegooid.

Als je toch bezig bent, meteen btwincap drivers downloaden. Zoek maar met google naar die drivers....

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06-2025

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

probleem is alleen dat die nieuwe pinnacle pctv stereo kaarten nog altijd niet goed met dscaler werken en die btwincap drivers er ook niet op werken... omdat ze een nieuwe chipset zijn gaan gebruiken....

Survival of the W-est

Verwijderd

Topicstarter
wpuntnl schreef op 09 november 2004 @ 02:05:
probleem is alleen dat die nieuwe pinnacle pctv stereo kaarten nog altijd niet goed met dscaler werken en die btwincap drivers er ook niet op werken... omdat ze een nieuwe chipset zijn gaan gebruiken....
Dus wel/ of niet doen?

Qua drivers dan ;)

• redyak
  • Laatst online: 25-07 17:53

redyak

Try and Fail

Probeer eens een verloop naar Tulp. Dus de aansluiting Tulp-Tulp maken. Dit werkte bij mij vroeger toen ik films van de PC op mijn videorecorder wilde opnemen.
Het probleem dat hier bij thuis hoort is volgens mijn NTSC instelling in Windows versus PAL instellingen op de XBOX

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe verander ik die instellingen dan?

• redyak

redyak

Try and Fail

redyak schreef op 10 november 2004 @ 00:21:
Probeer eens een verloop naar Tulp. Dus de aansluiting Tulp-Tulp maken. Dit werkte bij mij vroeger toen ik films van de PC op mijn videorecorder wilde opnemen.
Het probleem dat hier bij thuis hoort is volgens mijn NTSC instelling in Windows versus PAL instellingen op de XBOX
Nog even verder gezocht het moeten NTSC (USA) en PAL (UK en Europe) probleem zijn. ALs ik naar je instellingen menu kijk zie oo geen keuze bij Formaat. Zit daar geen PAL/NTSC stand in.

Als dat het niet is dan moeten er bij jouw videokaart instellingen ook een keuze mogelijkheid zitten.
Ter ondersteuning verhaal en opties : http://www.svideo.com/compaq1700.html

• redyak

redyak

Try and Fail

• redyak

redyak

Try and Fail

Heb je een gehackte XBOX?
Volgens mij staan in de diverse programma's, maar ook in MSDSAH de keuzes om verschillende signalen af te geven.

Je PC moet wel staan op 640*480 of 800*600 en een refreschrate van 60 Hz
Dat lijkt kut maar is het niet, TV beeld is niet hoger.

• redyak

redyak

Try and Fail

Start
Configuratiescherm
Beeldscherm
Geavanceerd
Weergaves
Klik op de monitor
Stel in 640*480 en 50/60 Hz

Suc6

Bij mijn opmerking over je instellingen bedoel ik video standaard ipv formaat

http://jannie.tweakers.net/meuktracker/4811

Was wel van vorige jaar maar hier staat ook die DScaler in.

[ Voor 48% gewijzigd door redyak op 10-11-2004 01:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Dat is ingesteld maar nog steeds zwart-wit

Heb nu op Composite staan. Moet ik bij CrisTV wat dingen veranderen om kleuren te krijgen...

Als ik niet meer reageer, morgen avond ben ik er weer... tot zover harelijk dank!

Afbeeldingslocatie: http://img44.exs.cx/img44/4062/capture_01_01_40_356.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 01:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
redyak schreef op 10 november 2004 @ 00:50:
Heb je een gehackte XBOX?
Volgens mij staan in de diverse programma's, maar ook in MSDSAH de keuzes om verschillende signalen af te geven.

Je PC moet wel staan op 640*480 of 800*600 en een refreschrate van 60 Hz
Dat lijkt kut maar is het niet, TV beeld is niet hoger.
Heb geen gehackte Xbox.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is nu verholpen. Hartelijk dank voor jullie hulp!

_O_

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
hoe is het probleem verholpen?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

ja, hoe is het probleem nu opgelost. wel interessant om te weten.

En zou je ook ff kunnen vertellen of de kwaliteit een beetje ok is.
Vergelijkbaar met een xbox op een tv of toch slechter.?

edit:
en welke converter gebruik je precies?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
qrazi schreef op 11 november 2004 @ 07:58:
hoe is het probleem verholpen?
Ik had met de scartkabel van mijn Xbox, dus van scart naar 3 plugjes (rood, wit, geel), aangesloten.

Dus de rood, witte plug in mijn stereoset, (dat werkt altijd) en de gele plug had ik eerst een verloop stekker tussen de TV kaart en mijn gele plug zitten. Die verloop stekker heb ik losgekoppeld en direct aangesloten op de PC

Hieronder een tekening hoe het moet ;)

Afbeeldingslocatie: http://img68.exs.cx/img68/9634/vb.jpg

Klik voor vergroting

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 23:59
Kun je niet beter s-video gebruiken?
Heb zelf namelijk met de gele videokabel(verguld) niet zo denderende resultaten gehad vandaar dat ik nu s-video gebruik. Ik heb zelf trouwens een pctv-sat met eenmicrosoft s-video converter, waarschijnlijk heb je ook pctv Vision als tvprog.?
S-video kan btw. ook zulke problemen veroorzaken door een verkeerde pal regiocode te gebruiken. Ik kan bijv. wel standaard pal gebruiken(wordt niet vermeld welke :? )maar gebruik zelf pal I (terwijl ik dacht dat nederland andere standaards heeft).Zorda ik een andere pal versie ga gebruiken is het beeld of helemaal zwart, zwartwit of wordt het verkeerd geplaats (met kleur).
Pal 60 zit er bij mij helemaal niet in (wordt het ook verkeerd geplaatst met kleur).

Heb trouwens niet veel verschillen gemerkt met herz aantallen tussen de 60->160hz, weet toevallig wat daar het best bij is?
Heb wel gemerkt dat dat bij hogere resoluties(1600x1200 bv.) het de-interlacen nakeuriger werkt!
Zit nou met dscaler en dat soort progz. verschillende de-interlacing technieken te testen, zal de beste techniek (volgens mijn newbie knowledge in dat bereik) zo snel mogelijk posten !
Pagina: 1