Buffer probleem bij nieuwe philips dvdr1620K

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 12:18
hallo

Ik heb vanmiddag de nieuwe dvd brander van philips gekocht, de 1620K. Ik heb echter nog geen dvd's die op 16x gebrand kunnen worden, ook 8x speed heb ik nog niet...maar wel 4x. Maar als ik die ga branden, dan valt mij op dat mijn buffer in Nero 6.6.0.0 elke seconde verspringt van rond de 90% naar rond de 50%. Ik vroeg me af hoe ik dat kan voorkomen, want zo duurder er een paar minuten geleden het branden van een dvdtje nog meer dan 20min :|
Wat kan hier de reden van zijn?
Aan mijn pc kan het niet liggen denk, ik heb een 200GB WD HD (als opslag, dus geen windows op deze schijf, maar hier staan de dvd's op die ik wil branden), 7200 toeren, ATA 100. 768MB ram 2.67Ghz...Bovendien geeft de speedtest van Nero aan dat mijn HD 41MB per seconde leest.
Bij het branden maak ik gebruik van images, die mount ik via daemon tools, maar dat lijkt me geen zwaardere belasting...

THanks!

[ Voor 32% gewijzigd door rob1985 op 07-11-2004 18:59 ]

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je apparaat staat hoogstwaarschijnlijk op PIO en niet op DMA. In My Computer, Properties, Hardware, Device manager, IDE devices, primary en secondary; alles wat kan moet op DMA staan.
Staat trouwens ook ergens in de FAQ.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Probeer het eens met alcohol of nero, waarmee je dan dat image opent en brand.
(alcohol 120% is hier goed in) en uninstall Daemon tools tijdens die test.

Branders kunnen een hekel hebben aan virtuele dvd-roms, ik kan bv mijn benq 1620 (broertje van jouw philips denk ik) niet updaten met de nieuwste firmware als ik met alcohol een virtuele dvd-rom heb gemaakt.

Verder kun je ook kijken of er een nieuwe firmware is voor je brander, misschien werkt hij dan beter samen met dat merk dvd+r die je hebt gekocht.

Trouwens het branden op 4x duurt ruim een kwartier, dus zoveel langer duurt het nu ook weer niet bij je ;)

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 08-11-2004 09:05 ]

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 12:18
hij staat op DMA, maar ik heb hem nu alleen aangesloten, zonder de dvd lezer erbij aan te sluiten en dan gaat het wel beter, maar ik zou ze graag beide op 1 kabel hebben...anders kan er maar 1 dvd speler/brander op...
Hoe kan ik dat verhelpen?
thanks

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 09:26
master op eind van de kabel en slave op de andere aansluiting en dam aanzetten?

Verwijderd

master / slave instellingen staan goed?
Pagina: 1