Toon posts:

Voeding opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een AMD Athlon 1000mhz met 300 watt voeding.

Nu is iemand zo slim geweest het rode knopje achterop de voeding (110/230 V schakelaar?) om te zetten terwijl de stekker erin zat en toen plofte de voeding.

De pc deed niks meer, dus heb ik de voeding vervangen door een andere die ik nog had liggen. Dit was echter een 230 watt voeding. Daarop heb ik alleen het mobo en de harde schijf op aan gesloten.

Als ik nu de computer aanzet doet hij wel iets, maar geen beeld en na een paar seconden draaien een paar piepjes.

Is de 230 wat voeding te licht of is misschien de mobo beschadigd geraakt?

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

ik denk dat je je voeding hebt opgeblazen...er zijn meer mensen die dit gedaan hebben, en als je heel veel pech hebt heb je echt ALLES gesloopt.

http://specs.tweak.to/10443

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

230W zou wel moeten werken als deze voeding van goede kwaliteit is.

Het kan natuurlijk makkelijk dat de ontplofte voeding ook het moederbord en componenten heeft meegenomen naar de eeuwige jachtvelden.

Is er fysieke schade aan het moederbord en de rest? Zit er een branderige lucht aan?

Misschien heb je hier wat aan: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 07-11-2004 18:18 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
zoals al gezegt kan de kapotte voeding best 5V over de 3V lijn gepompt hebben op het laatste moment, bijvoorbeeld. Spint de schijf nog op?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

De kans zit erin dat je alles gesloopt hebt, maar die piepjes klinken hoopvol. Hoe piept het moederbord precies? Daar kan je veel uit alfleiden, zie inderdaad het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter draadje.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eerst en vooral eens men ram checken, zo geen beeld en wel een klein beetje geluid heb ik ook al eens meegemaakt, weliswaar niet door ontploffing, bij mij was het ram kapot.

Verwijderd

heb ik ook is met een vriendje gedaan, toen we nog klein waren..

was leuk :+ gaf een harde klap en veel rook.. alles van die pc was stuk (at tijdperk..)
Pagina: 1