Toon posts:

Q-Tec KS70 waterkoeling werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb gisteren een Q-Tec KS70 waterkoel setje gekocht, eenmaal geinstalleerd werkte het allemaal en het liep allemaal netjes..
Echter de temp liep op van 42 graden naar 60 graden (stressed) en op een gegeven moment begon dat ding loeihard te piepen.

Uitgezet dat systeem natuurlijk en kijken wat er aan de hand was en nu blijkt dat het water niet meer rond pompt... Uiteraard heb ik gedestileerd water gebruikt en verder niets vreemds gedaan..

Als dat ding piept dan zegt volgens de gebruiksaanwijzing dat de pomp niet doorpompt.. Maar hoe kan dit komen???

Heeft iemand tips?? Alvast hartstikke bedankt...

Greetz

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 18:04:
Mensen,

Ik heb gisteren een Q-Tec KS70 waterkoel setje gekocht, eenmaal geinstalleerd werkte het allemaal en het liep allemaal netjes..
Echter de temp liep op van 42 graden naar 60 graden (stressed) en op een gegeven moment begon dat ding loeihard te piepen.

Uitgezet dat systeem natuurlijk en kijken wat er aan de hand was en nu blijkt dat het water niet meer rond pompt... Uiteraard heb ik gedestileerd water gebruikt en verder niets vreemds gedaan..

Als dat ding piept dan zegt volgens de gebruiksaanwijzing dat de pomp niet doorpompt.. Maar hoe kan dit komen???

Heeft iemand tips?? Alvast hartstikke bedankt...

Greetz
Wat is je waterkoeling opstelling? Als je pomp niet sterk genoeg is en je wilt het water een eind omhoog pompen kan het zijn dat hij niet zo gemakkelijk wil starten.

Als dit het geval is leg de kast eens op de zijkant en kijk of het dan verholpen is (als je een gesloten systeem hebt :D )

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
- Pomp kapot?
- Geknikte slang?

[vooroordeelmode]
Ik zag Q-Tek en toen dacht ik al meteen OMG :r
[/vooroordeelmode]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:48

_Ernst_

Mark It Zero!

Geen slangen die geknikt zitten die de waterflow tegen houden? Of misschien lucht in het systeem of pomp waardoor hij droog staat te pompen.

Last.fm

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

zit dr geen lucht in je pomp.. ? ontkoppel de slangen eens kijk of die pomp dan wel weer werkt

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
De slangen lopen naar beneden naar de processor dus dat zou het probleem niet moeten zijn.. Ik zou de boel weer eens los koppelen kijken of het werkt allemaal...

Verwijderd

zet je pomp mss eens op het laagste punt in je case ;)

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

nou ik ben bang dat dat niet wordt, aangezien bij die Q-Tec alles in in klein dingetje zit, toch? :)

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 21:04:
zet je pomp mss eens op het laagste punt in je case ;)
Goed plan, lucht is lichter dan water, dus gaat et omhoog waardoor lucht ook moelijk naar beneden te pompen is, dus blijft et hangen. Waarschijnlijk gebruikt de pomp al zen kracht om om et lucht weg te krijgen. Je kan ook ff je pomp deruit halen en ff aan zetten en zelf als die aan et pompen is water derin blazen, en dan kijken of die niet stuk is ofzo.

Blaad

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 01:32
Afbeeldingslocatie: http://download.qtec.info/_images/products/large/13793.jpg

het setje.

Ik denk dat er niets anders op zit dan dat ding is open maken... vrees ik.

en probeer'm dan gewoon is uit op normale hoogte, dwz bureau ofzo...
Goodluck

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Of je garantie claimen. Man je hebt em gisteren pas gekocht !

Gabriël AM5

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
sapphire schreef op 08 november 2004 @ 00:43:
Of je garantie claimen. Man je hebt em gisteren pas gekocht !
Helemaal mee eens !!

Stel je haalt hem open: je ziet dat er niks of iets stuk is---> je gaat naar de winkel----> "ja meneer, u heeft hem open gehaald, u heeft geen garantie meer"
Pagina: 1