AMD k6 - Sitecom wireless

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 17:38
Ik heb hier een AMD K6 500 Mhz onder mijn handen. Hierin wil ik een sitecom wireless kaartje zetten. Geen probleem zul je zeggen, maar zodra het kaartje erin gezet wordt start de PC niet meer op (geen beeld in ieder geval).
In eerste instantie dacht ik dat het kaartje RIP was, maar dit is het tweede kaartje al. Bovendien heb ik het kaartje inmiddels in een andere PC gehad en daar had ik geen noemenswaardige problemen.
Verder heb ik geprobeerd in de BIOS te zoeken naar instellingen die mij iets wijzer konden maken, maar ook hier niet. Verder heb ik nog een andere video kaart geprobeerd, dat mocht ook niet helpen. Een andere NIC (bedraad) werkt wel.
Heeft iemand een idee, waar ik nog verder mee kan? (mobo dood?)

[ Voor 8% gewijzigd door htca op 07-11-2004 17:59 ]

Verwijderd

Ik gok dat je zit met je PCI-compatibiliteit. Die WLAN-kaart is van een nieuwe standaard die andere power specs heeft dan oudere kaarten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gezien de snelste K6 op 300MHz hoort te draaien zit je blijkbaar enorm te OCen, probeer de boel eens op default snelheden, zelfs alleen de snellere K6-2tjes draaien betrouwbaar op dat soort snelheden :o

Maar post verder eens exacte specs- wat voor mobo heb je, welke PCI versie ondersteund wordt en dan wat je kaart eist..

Oslik blyat! Oslik!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
eventueel - mocht niets anders werken - kan je ook nog kijken naar een usb wireless adapter, heb je dus geen PCI meer bij nodig.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 19:46
dion_b schreef op 07 november 2004 @ 23:43:
Gezien de snelste K6 op 300MHz hoort te draaien zit je blijkbaar enorm te OCen, probeer de boel eens op default snelheden, zelfs alleen de snellere K6-2tjes draaien betrouwbaar op dat soort snelheden :o

Maar post verder eens exacte specs- wat voor mobo heb je, welke PCI versie ondersteund wordt en dan wat je kaart eist..
Ehm, nou zou het kunnen dat ik hardstikke knetter wordt, maar volgens mijn gingen de K6-en nog wel wat langer mee hoor?
Ik denk dat het probleem inderdaad eerder in de power van het AT bord zit.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
K6-2 gaat tot 550 Mhz. K6 tot 300 dacht ik idd, K6-3 volgens mij 450 Max.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

offtopic:
Snelste K6-2 is op z'n minst een 500 MHz, ding ligt hier naast me

[ Voor 10% gewijzigd door Nvidiot op 07-11-2004 23:53 ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 19:46
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k6.html

Met dank aan balusc. Ok, de k6 gaat idd maar tot 300, maar over het algemeen zijn de borden ook compatible met een k6-2. Ik gok zo dat de TS die er in heeft zitten. Aangezien die k6-en volgens mij niet zo heel erg hoog clockbaar waren :+

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een wireless kaartje heeft niks met de processor natuurlijk te maken. Misschien dus bovengenoemde pci problemen. Bekijk even de specs van het moederbord en van het wlan kaartje.

Wat doet hij trouwens niet? Gaat hij helemaal niet meer aan? Geeft hij foutmeldingen of piepjes bij het booten. En wat voor moederbord is het?

[ Voor 5% gewijzigd door Noork op 07-11-2004 23:59 ]

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 17:38
Noork schreef op 07 november 2004 @ 23:59:
Een wireless kaartje heeft niks met de processor natuurlijk te maken. Misschien dus bovengenoemde pci problemen. Bekijk even de specs van het moederbord en van het wlan kaartje.

Wat doet hij trouwens niet? Gaat hij helemaal niet meer aan? Geeft hij foutmeldingen of piepjes bij het booten. En wat voor moederbord is het?
Het is een K6-2 bord, exacte gegevens heb ik niet hier (ben op mijn werk). Het systeem bootte niet (geen scherm, wel ledjes, geen piepjes).
Het kaartje wordt vandaag teruggebracht en er wordt een cat5 kabel naar het systeem gelegd.
Pagina: 1