Trident 2MB PCI-kaartje voor tweede moni?

Pagina: 1
Acties:

• Fox da Vis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08-2025
Met het risico van uitgelachen te worden: Heb hier onder het stof nog een GFX kaartje gevonden van het merk Trident waarvan ik me herinner dat het 2MB geheugen had. Kan ik dat gebruiken om een tweede moni aan te sluiten? Gaat waarschijnlijk dan op 800*600 zijn, maar kan geen kwaad. Of gaat dit een hoop vertragen of problemen geven?
Heb niet het allersnelste systeem (duron1000,256SD,Geforce2MX,...) (u mag nu lachen), maar werkt snel genoeg voor mij...
Waarschijnlijk is het beter een nieuwere kaart te gebruiken, maar voor de rest heb ik geen PCI Gfx kaartjes meer heb liggen...
Of kan ik die kaart toch beter als bierviltje gebruiken?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Dat kan prima hoor, ik heb een hele tijd een Trident kaartje in m'n pc gehad die waarschijnlijk van dezelfde leeftijd was.
Je zal misschien wel (afhankelijk van je os) de pci kaart als primary kaart moeten instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wolfboy op 07-11-2004 17:46 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:39

Nemesizz

Untouchable

Ik had in een oude Compaq ook altijd 2 videokaarten (konden ook 2 monitoren op).
Werkte perfect (zegt al heel wat...Compaq werkt meestal tegen :P ).

Alleen moet je wel in je BIOS instellen dat ie tijdens de boot AGP first doet, meestal staat ie standaart op PCI first (en dat kan wel kleine probleempjes geven).

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33

tweakerbee

dus..?

Je mag er wel rekening mee houden dat de RAMDAC die erop zit ook uit het jaar nul komt, en dus zul je inderdaad 800*600@60Hz draaien.

You can't have everything. Where would you put it?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat hangt er maar net van af, 800x600 32 bit @ 75Hz ofzo zou best es kunnen.
Verder kan het zijn dat de 2D videoversnelling dermate slecht is dat ie relatief (!) veel CPU gebruikt onder bijv. WinXP. Voor videootjes ofzo draaien (Divx) is het ws. een drama qua CPU gebruik, als je al iets als Overlay aan de praat krijgt.

Beter idee: zoek een 4 tot 16MB kaartje, bijv van ATI of Nvidia :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:25

Aapje

Opel-beun
Ik was vroeger altijd aan klooien met S3 kaartjes dus opeens zat ik met 6 monitoren op 1 pc :x

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja, het kan wel, maar ik zou toch een iets beter kaartje proberen. Misschien kun je een goede ATI kaart of een Matrox Millenium bemachtigen met wat meer geheugen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tweakerbee schreef op 07 november 2004 @ 22:24:
Je mag er wel rekening mee houden dat de RAMDAC die erop zit ook uit het jaar nul komt, en dus zul je inderdaad 800*600@60Hz draaien.
RAMDAC is niet de beperkende factor, met 2MB RAM kun je gewoonweg op 32b niet boven de 800x600 geven. De RAMDAC kan rustig 1280x1024 aan, maar dan zit je wel op 8b kleur :z

Oslik blyat! Oslik!

• Fox da Vis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08-2025
Is meer om gewoon winamp en van die dingen naartoe te slepen enzo, dus moet blijkbaar wel lukken. Merci mensen!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:25

Aapje

Opel-beun
Mja ik heb 't net ook even geprobeert met een Kyro 4000XT kaart in mijn pc, maar me openGL met me primary videokaart begint te flippen met die andere kaart erbij =)
Dus ik heb um er weer uit gehaalt :p
Pagina: 1