Mobo of voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35
Sinds een week of 2 heb ik regelmatig afsluitproblemen met mijn PC. Ik sluit Windows XP af en de procedure wordt gestart. Zodra de voeding uitschakelt, schakelt deze zich meteen weer in waardoor hij weer opstart.

Enige mogelijkheid om de PC uit te schakelen is dan om de voedingschakelaar om te zetten.

Normaliter zou ik denken dat de voeding van mijn chiefteckast mischien kaduk is. Maar wat ik opmerk is dat ik na het hard uitschakelen van de voeding regelmatig ook bij de volgende boot blijf hangen in de POST waar het bios een checksum error geeft. Ik ga dan de bios in, save changes en alles is weer ok. Zij het dat mijn datum en tijd altijd gereset wordt naar 1 Januari.

Ik twijfel dus, zal het mijn moederbord zijn of mijn voeding? Ik heb helaas geen van beide onderdelen als spare dus het is moeilijk testen. Daarom zou ik graag jullie mening willen horen eer ik spullen ga kopen om te vervangen.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
Wat bedoel je nou met die eerste zin? kan er niet veel wijs uit maken :X .

Maar ik denk dat het je voeding is aangezien windows niet "instellingen opslaat" als je de voeding uitdrukt of gaat het helemaal niet daarover :X

[ Voor 14% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-11-2004 17:28 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat zijn je systeem specs?

Heb je misschien WOL (Wake-On-LAN) aanstaan of staat een andere ACPI instelling verkeerd? Kijk eens in je BIOS.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• JeroenNietDoen
STIMPPYYY schreef op 07 november 2004 @ 17:27:
Wat bedoel je nou met die eerste zin? kan er niet veel wijs uit maken :X .

Maar ik denk dat het je voeding is aangezien windows niet "instellingen opslaat" als je de voeding uitdrukt of gaat het helemaal niet daarover :X
Als je in Windows op start>afsluiten klikt, dan gaat de PC afsluiten. Voeding gaat af en start gelijk weer op.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 12:49
ik denk dat het een software probleem is.
Schakel bij systeem eigenschappen eens de mogelijkheid opnieuwopstarten bij vastlopen eens uit.
Als hij dan blijft hangen tijdens uitschakelen probeer het dan eens in veilige modus.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• JeroenNietDoen
snameroc schreef op 07 november 2004 @ 17:36:
ik denk dat het een software probleem is.
Schakel bij systeem eigenschappen eens de mogelijkheid opnieuwopstarten bij vastlopen eens uit.
Als hij dan blijft hangen tijdens uitschakelen probeer het dan eens in veilige modus.
Hij hangt niet bij het uitschakelen. De voeding slaat af maar start gelijk weer de PC op.

Goed, heb het geprobeerd en hielp niet.

• JeroenNietDoen
Prutz0r schreef op 07 november 2004 @ 17:29:
Wat zijn je systeem specs?

Heb je misschien WOL (Wake-On-LAN) aanstaan of staat een andere ACPI instelling verkeerd? Kijk eens in je BIOS.
Getest maar was niks bijzonders aan. Probleem is ook spontaan, niet sinds een wijziging aan het systeem.

• JeroenNietDoen
Windows zojuist opnieuw geinstalleerd. Helemaal kaal. Laten afsluiten, en meteen start ie weer zelf op. Probleem ligt em dus niet aan de software.

Het zal dus het mobo of de voeding zijn maar ik heb niks om te testen :(

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Trek je atx connector van het moeder bord af en kijk wat je voeding dan doet.

Voedingen die niet meer uitwillen is voor mij een bekende heb er zelf hier 1 wegens niet compatible zijn van mobo en voeding (raar maar waar).

Mijn oplossing was een eigen schakeling maken met een dipswitch direct op de voeding.

Verwijderd

Hoe zijn de voltages als je gewoon volgens de normale procedure opstart en aan het werk bent met je machine?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 23:48
Wat zijn de specs van je PC?

Mischien is het een bekend probleem met jou type moederbord.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Probeer eens de bios te flashen, ik ben een Asus A7V8X-X tegengekomen, die niet wou resetten als je op de resetknop duwt. De kabel steekt goed, na het bios flashen werkt het.

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 09:30:
Hoe zijn de voltages als je gewoon volgens de normale procedure opstart en aan het werk bent met je machine?
Normaal, geen hoge afwijkingen.

• JeroenNietDoen
rapture schreef op 11 november 2004 @ 10:29:
Probeer eens de bios te flashen, ik ben een Asus A7V8X-X tegengekomen, die niet wou resetten als je op de resetknop duwt. De kabel steekt goed, na het bios flashen werkt het.
Als waar zou zijn dan zou ik dit probleem al een jaar moeten hebben ;) configuratie is nooit veranderd namelijk.

• JeroenNietDoen
AttiX.SkategoaT schreef op 11 november 2004 @ 10:12:
Wat zijn de specs van je PC?

Mischien is het een bekend probleem met jou type moederbord.
XP 2600 en A7N8X. Probleem is denk ik al opgelost. Voeding geleend van PC boer om de hoek en daar leek het euvel mee opgelost te zijn.

Heb een 400-450 watt zalman besteld om de huidige te vervangen.
Pagina: 1