Shuttle SK43G boot niet / geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 23:41

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Ik heb eindelijk na weken wachten mijn shuttle Sk43G gekregen en ging het uiteraard meteen installeren. Na de handleiding erbij gepakt te hebben had ik alles geinstalleerd.

Cd-rom 48 x uit andere pc, die werkte
AMD 1,4 GHZ uit andere pc, die werkte
Maxtor 120 GB uit andere pc, die werke
256 MB PC2100 uit andere pc, die werkte

Ook heb ik diverse grafische kaarten geprobeerd, oa. de onboard video-aansluiting, een Geforce 2 GTS en een Matrox G400.

Het probleem is dus als volgt. Als ik de powerknop indruk, wordt de shuttle levend. Alles gaat draaien, led van zowel hdd als power is aan.... maar er is geen beeld. Ook geen piepjes.

Heb ook de shuttle proberen aan te zetten zonder er iets te doen en dan doet het ding precies hetzelfde. Ik ben gelukkig jan-piet met de pet niet, maar hier breekt mijn klomp van. Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee waar het probleem is.

Ik heb ook nog het CMOS gecleared, en voor de rest zitten er geen jumpers op. Iemand enig idee waar de fout kan zitten?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Verwijderd

Als ik bij de support lijst van bijv. geheugen zie van de shuttle dan zie ik dat die lijst niet zo lang is, bij videokaarten is dit hetzelfde.

http://www.shuttle.com/hq...&vr=SK43G%20(FX43)&page=2

De shuttle zal vast wel meer typen en merken ondersteunen maar die is dan waarschijnlijk niet getest. Dus misschien in het een incompatiliteitsprobleempje met het geheugen ofzo?
Als je het geheugen eruithaalt, piept hij dan?
Heb je al alleen proberen te starten met mobo + proc + geheugen en video. Ik zou zowiezo proberen de shuttle aan de praat te krijgen met de onboard video, die is zeker niet incompatibel.
Verder is mijn ervaring van het niet piepen van een moederbord vaak problemen zijn tussen mobo en cpu, misshien dat je kan testen met een andere cpu?

Verdere ideeën:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 23:41

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 18:22:
Als ik bij de support lijst van bijv. geheugen zie van de shuttle dan zie ik dat die lijst niet zo lang is, bij videokaarten is dit hetzelfde.

http://www.shuttle.com/hq...&vr=SK43G%20(FX43)&page=2

De shuttle zal vast wel meer typen en merken ondersteunen maar die is dan waarschijnlijk niet getest. Dus misschien in het een incompatiliteitsprobleempje met het geheugen ofzo?
Als je het geheugen eruithaalt, piept hij dan?
Heb je al alleen proberen te starten met mobo + proc + geheugen en video. Ik zou zowiezo proberen de shuttle aan de praat te krijgen met de onboard video, die is zeker niet incompatibel.
Verder is mijn ervaring van het niet piepen van een moederbord vaak problemen zijn tussen mobo en cpu, misshien dat je kan testen met een andere cpu?

Verdere ideeën:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik gebruik alleen al de onboard video, maar daar doet ie ook niks mee. Zonder geheugen en zelfs zonder cpu piept ie niet eens. Ik had al een andere cpu geprobeert (xp1900) maar die wilde ook niet werken. Zelfs mocht het geugen of de cpu brak zijn, dan moet er nog altijd of iets van piepjes komen, of iets op het beeld komen. Maar als het zelfs met 3 verschillende reepjes en 2 verschillende procs niet lukt, heb ik het gevoel dat het ding gewoon kapot is.

Ik heb die Troubleshooter doorgelezen, maar daar staat weinig in wat ik kan proberen of ik nog niet geprobeerd hebt. Bedankt voor je reactie iig. Ik denk dat ik maar een DOA ga aanvragen.

/edit/
Ik heb ook geprobeerd om die P4 stroomstekker er uit te laten maar ook dat heeft geen enkel effect.

/edit2/
Geen beeld op Asrock K7VM2 zelfde probleem lijkt me?

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 07-11-2004 18:56 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."