Programmaatje om PC te opfrissen na langdurig 24/7 aanstaan

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Mijn computer staat ook 24/7 aan, eigenlijk geen problemen mee. Ik heb alleen het probleem dat als mijn computer een lange tijd aanstaat de computer traag wordt. Is hier wat aan te doen dmv een programmatje die het even weer opfrist?

Mijn pc draait op windows XP SP2

Mvg.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bovenstaande post is afgesplitst van Is het landurig aan laten van je PC schadelijk aangezien het om een oud topic ging en het nu om een op zichzelf staand vraag/probleem gaat :)

Wat betreft het probleem: het zou handig zijn als je ook even aangeeft over hoeveel geheugen je PC beschikt en hoeveel daarvan wordt verbruikt, of de CPU verbruik niet veelvuldig/constant 100% is, etcetara. Allemaal factoren die je PC op den duur traag kunnen maken. Je zou dan kunnen zoeken in de richting van geheugenmanagementprogrammaatjes, mocht je lijden aan geheugentekort, etc :)

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 22:13
Wanadoo is helemaal erg, als ik mijn pc 12 uurtjes aanlaat (voor downloaden) dan word mijn ip nummer van me afgenomen, ik heb dan wel verbinding, maar kan toch geen msn op of sites bezoeken.

Steam ID: TheLastOttoman

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
denk aan Systweak Cacheboost, CachemanXP e.d.

Zelf gebruik ik cacheboost ( www.systweak.com ), ben er erg tevreden mee :)

Instagram / YouTube

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

LordMistery: Kan je dan niet om de 12 uur een ipconfig /renew schedulen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

Reptile209

- gers -

LordMistery schreef op 07 november 2004 @ 17:02:
Wanadoo is helemaal erg, als ik mijn pc 12 uurtjes aanlaat (voor downloaden) dan word mijn ip nummer van me afgenomen, ik heb dan wel verbinding, maar kan toch geen msn op of sites bezoeken.
Ik denk dat dat eerder aan je firewall en/of netwerkdrivers ligt: als je IP-lease van wanadoo verloopt na 12 uur (te checken met start > cmd > ipconfig /all) en je geen nieuw adres kan of mag aanvragen, hang je. En dat aanvragen gebeurt bij Wanadoo via je firewall / router / lan en je netwerkdrivers. En dan denk ik niet dat het probleem bij Wanadoo ligt :).
BalusC schreef op 07 november 2004 @ 16:55:
Bovenstaande post is afgesplitst van Is het landurig aan laten van je PC schadelijk aangezien het om een oud topic ging en het nu om een op zichzelf staand vraag/probleem gaat :)

Wat betreft het probleem: het zou handig zijn als je ook even aangeeft over hoeveel geheugen je PC beschikt en hoeveel daarvan wordt verbruikt, of de CPU verbruik niet veelvuldig/constant 100% is, etcetara. Allemaal factoren die je PC op den duur traag kunnen maken. Je zou dan kunnen zoeken in de richting van geheugenmanagementprogrammaatjes, mocht je lijden aan geheugentekort, etc :)
Volgens mij komt het meestal voort uit software die niet helemaal 100% is. Voorbeeldje: ik heb een gepatchte PC met Win98SE met alleen Winroute erop zonder problemen meer dan een jaar laten draaien. Geen verschil te merken. Maar zodra je enorme hoeveelheden drivers/software/meuk/toolz gaat installeren, hoeft er maar één bij te zitten die niet zo netjes met processortijd of geheugen omgaat om het geheel traag als dikke poep te maken. Ofwel: zet eens een hele set dingen uit die je niet persé nodig hebt, en kijk dan nog eens. Al je drivers e.d. up-to-date?

Zo scherp als een voetbal!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
True, ik geef ook niet echt aan dat het een HW-probleem is ;) Daarom verplaats ik het ook vanuit PMG naar SA B)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 07-11-2004 17:10 ]

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik had daar laatst ook een topic over geopend: [rml][ XP] Windows uptime opschonen zonder een reboot*[/rml]

wellicht dat je daar wat handige dingentjes tegenkomt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
clearmem.exe zit in de nt4/2000 resourcekit, gebruik ik altijd op servers (=ms tooltje namelijk)
werkt als een speer, geen unused memory weer terug aan applicaties

A wise man's life is based around fuck you

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 22:13
CrashOne schreef op 07 november 2004 @ 17:05:
LordMistery: Kan je dan niet om de 12 uur een ipconfig /renew schedulen?
Juist, die probleem heb ik ook soms: als ik mijn pc uitzet krijg ik ipconfig error, ik klick gewoon op ok en hij gaat gewoon uit....

Ik zal kijken hoe ik dat ipconfig/renew kan uitvoeren.

Done, ik krijg deze melding die ik niet in google kan uitvoeren:

An error occurred while renewing interface Local Area Connection 4 : unable to c
ontact your DHCP server. Request has timed out.
No operation can be performed on Local Area Connection 5 while it has its media
disconnected.

[ Voor 29% gewijzigd door TheLastOttoman op 07-11-2004 20:48 ]

Steam ID: TheLastOttoman

Pagina: 1