Hoi,
ik heb het volgende probleem.
Ik heb heb gemerkt dat internet explorer en netscape verschillend reageren op een bepaalde ftp server.
Nu wil ik in php een script dat kan herkennen welke browser wordt gebruikt.
Het gaat mij maar om 2 browers namelijk ie en netscape het is namelijk geen publieke site en weet dat alleen die 2 gebruikt kunnen worden.
Als bv ie wordt gebruikt dan moet het volgende commando gebruikt worden als ik over een bepaalde link ga ftp://user:pass@ipnummer/c:/systeem/index.html
en als ik netscape gebruik
ftp://user:pass@ipnummer/systeem/index.html
Het idee is dus als ik over een plaatje ga, dat daar achter een ftp-link zit die of in de stijl van ie of netscape is.
De volgende code staat al in mn php bestand maar hoe nu verder?
<?php
$_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];
?>
Enig idee? Thanks!
ik heb het volgende probleem.
Ik heb heb gemerkt dat internet explorer en netscape verschillend reageren op een bepaalde ftp server.
Nu wil ik in php een script dat kan herkennen welke browser wordt gebruikt.
Het gaat mij maar om 2 browers namelijk ie en netscape het is namelijk geen publieke site en weet dat alleen die 2 gebruikt kunnen worden.
Als bv ie wordt gebruikt dan moet het volgende commando gebruikt worden als ik over een bepaalde link ga ftp://user:pass@ipnummer/c:/systeem/index.html
en als ik netscape gebruik
ftp://user:pass@ipnummer/systeem/index.html
Het idee is dus als ik over een plaatje ga, dat daar achter een ftp-link zit die of in de stijl van ie of netscape is.
De volgende code staat al in mn php bestand maar hoe nu verder?
<?php
$_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];
?>
Enig idee? Thanks!