Toon posts:

Computers op afstand beheren.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met het volgende probleem ik zoek een programma of script waarmee ik een computer op afstand kan bedienen niet in een netwerk want dat kan met winvnc en in xp met extern bureaublad werkt allemaal heel goed. Het moet gewoon vanuit een ander huis kunnen bijvoorbeeld vanuit Amsterdam naar Rotterdam.

Ik heb al gezocht hier in de gathering maar ik kan daar de oplossingen niet vinden ook de zoekmachines helpen niet echt. Ze komen alleen met oplossingen voor binnen een netwerk.

Verder zou het fijn zijn dat ik geen software hoef te installeren wanneer ik de pc wil beheren bijvoorbeeld een programma aanzetten of zo. Ik draai Windows XP Prof. Edition.

Wie kan mij helpen?

Mvg,

Tim

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt terminal services proberen in winXP.
Maar pcanywhere en radmin zijn ook progsels waarmee het moet kunnen.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

k zit met het volgende probleem ik zoek een programma of script waarmee ik een computer op afstand kan bedienen niet in een netwerk want dat kan met winvnc en in xp met extern bureaublad werkt allemaal heel goed. Het moet gewoon vanuit een ander huis kunnen bijvoorbeeld vanuit Amsterdam naar Rotterdam.
En dat kannn OOK met...remote desktop ..je heb wel hard gezocht.. :/

En als de andere bak niet winXP is kan dat OOK met WinVNC, Remote administrator(Radmin), PCAnywhere, etc, dus wat is je vraag nou?

Op GoT wordt verwacht dat je zelf ook wat doe om je "probleem" op te lossen. In dit geval is er geen probleem want je gebruik al RDP en WinVNC, die ook netjes over internet werken.

Overigens hoort de topic ook niet in PNS.

[ Voor 36% gewijzigd door Max|Burn op 07-11-2004 16:47 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
niet in een netwerk :? hoe wil je op die andere pc komen dan :? middels een inbelverbinding :? (wat ook een netwerk is :z )

dan is pc anywhere aan te raden of anders een dial-in configgen op je XP pro machine

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 07-11-2004 16:45 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PC anywhere al geprobeerd alleen werd ik daar niet wijzer van.

Winvnc van VNCvieuwer lukte me ook niet eigenlijk buiten het netwerk om.

Het liefste ook zonder clientsoftware.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
defineer 'buiten het netwerk om' eens wat nader, ik snap niet precies wat je wilt

zonder clientsoftware>>winvnc, dat kan via een java browser

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een draadloos en bekabeld netwerk liggen verder geen problemen met ook een fileserver.

Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben zodat ik vanaf een andere pc buiten het netwerk mijn computer of computers kan bedienen programma's aan en uitzetten.

Ik heb een router draaien maar softwarematige uitleg is ook welkom.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

je kan een xp prof bakje remote benaderen, er is een optie voor. volgens mij via 'hulp op afstand', ik kan het alleen niet even opzoeken, wat dit is een linuxding.
Je hoeft niets te installeren alleen die optie aan te zetten. Zoek dus even waar dit zin in xp.

Ik heb een standaard XP installatie via een telefoonlijn benaderd via de remote desktop tool om de verbinding te testen. Het lijkt heel erg op terminal services.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nou, stuur de poorten die je prog nodig heeft door in je router en dan kun je ook van buitenaf op je pcs komen. En dan met de software die je wilt gebruiken, moet je alleen kijken welke poorten die gebruikt.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 18:14

ThunderNet

Flits!

Remote desktop werkt zeker wel als je buiten je "eigen" netwerk een pc wil benaderen. Let er alleen op dat je je router goed geconfigureerd hebt, op de juiste poorten, anders gaat het natuurlijk nooit werken ;-)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 16:41:
Verder zou het fijn zijn dat ik geen software hoef te installeren wanneer ik de pc wil beheren bijvoorbeeld een programma aanzetten of zo. Ik draai Windows XP Prof. Edition.
Jij wilt dus pc´s gaan hacken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het extern bureaublad van xp weer voor me ik ben nu aan het zoeken naar welke poort het prog gebruikt.

Nee ik wil niet mijn eigen pcs gaan hacken zie ik de LOL niet bepaalt van in natuurlijk.

Maar het zou wel handig zijn als ik kon inloggen op mijn eigen pc zodat ik even bestanden kan bekijken bewerken hetzelfde geld voor de progs.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het Grote Poortmappingsverhaal
misschien dat je hier wat aan hebt :P

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 17:18:
Ik heb nu het extern bureaublad van xp weer voor me ik ben nu aan het zoeken naar welke poort het prog gebruikt.

Nee ik wil niet mijn eigen pcs gaan hacken zie ik de LOL niet bepaalt van in natuurlijk.

Maar het zou wel handig zijn als ik kon inloggen op mijn eigen pc zodat ik even bestanden kan bekijken bewerken hetzelfde geld voor de progs.
*netstat -a

*als je een pc overneemt zonder dat daar de benodigde software op stond dan heb je deze gehacked. Dat het vervolgens je eigen pc is maakt het dat het niet erg is ;)

*Kijk anders eens in dit: Network Troubleshooting draadje, maak oa gebruik van de FAQ´s en de search optie.

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Gebruik gewoon WinVNC :? :?
Zit zelfs een ingouwde licht-gewicht http server in.
is gewoon ff een kwestie van poortje routen :P

http://www.realvnc.com/javavncviewer.html

Verwijderd

Dit is dus niks voor Professional Networking & Servers. Niets voor dit forum überhaupt.

Er zijn zát mogelijkheden en daar is best veel over te vinden met Google en search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.