Toon posts:

Abit KT7-raid probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k kan mijn com-poort 3 niet gebruiken.
k heb een isdn modem
een Kaashema modem
en een 56k6 pci modem

maar winfax ziet we een compoort 3, maar die kan het 56k modem niet goed testen.
weet iemand hoe dit kan????

p.s. heb win-me

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 19:05
3 MODEMS IN 1 COMP ???...beetje i-net ziek/verslaafd :? :? :7 ik zou eerst maar es beginnen met 1 modem te installen en te kijken of dat geen conflicten geeft succes :)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

in je bios kan je instellen welke irq`s je toewijst aan de eertse 2 compoorten daar zit waarschijnlijk de fout, dit kan ook door windows komen (meestal zoo)

kijkd ie irq`s eens na enzo denk dat het dan wel werkt

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Kijk es ff of die ISDN kaart geen "virtuele COM poorten" gaat installeren. Mijn iTK ISDN kaart heeft bij installatie de optie om wel of geen COM poorten aan te maken, dat laat ik um nooit doen want die heb ik niet nodig. (Heeft hij nodig voor analoog modem te emuleren etc).

Een intern modem heeft altijd een eigen COM poort 'op de kaart' zitten. Als die ISDN kaart nu vrolijk een COM3 aanmaakt en jij stelt die 56K op COM3 dan heb je dus een beetje een probleem. Zet anders die 56K es op COM4.

Als mijn geheugen nog een beetje goed is (mijn eigen kop, niet mijn 256MB Infineon@CAS2 :) ), dan delen COM1-COM3 dezelfde IRQs en COM2-COM4. Als jouw kabel modem op COM1 zit dan zou dat ook misschien een probleem kunnen opleveren met je 56K modem.

Dus ff kijken:

1) of die ISDN kaart geen COM poorten aanmaakt.
2) of het helpt om die 56K op COM4 te zetten.
3) of die Kabel modem wellicht COM1 gebruikt, es kijken wat ie doet als jij hem op COM2 zet (natuurlijk dan NIET je 56K op COM4 zetten want dan los je niets op).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)