Toon posts:

[iBook G4] welk extern TFT scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een prachtige iBook g4 12" waar ik graag een TFT aan zou hangen, dus toen ben ik eens wat op de site van Apple gaan kijken en toen bleek tot mijn stomme verbazing dat Apple mij hierin niet kon voorzien, omdat minimaal 20" DVI toch een beetje overkill is, to say the least. Waar zijn de studio displays gebleven?

Ik vraag me af of er TFT's zijn met analoge input die "recommended by Apple" zijn, gezien het feit dat ik het beeld op mijn 17" Compaq CRT er wazig uit vind zien (zelfs zonder font smoothing en na tig calibraties). Je begrijpt dat ik een beetje huiverig ben een flinke pets geld uit te geven aan een TFT na deze slechte ervaring met een Compaq CRT die mijn PC van prima beeld voorziet...
Ligt dit nou aan mij omdat ik verwend ben door 12" @ 1024x768 of ligt het ergens anders aan?

Met de screen spanning hack kan ik op m'n iBook met gemak een 17" @ 1280x1024 aan, met bv de Philips 170S5FG. Welke schermen gebruiken jullie voor je apple boeken en zien die er net zo fris en crisp uit als het schermpje wat eraan vast zit?

Is het misschien een idee om gewapend met miniVGA-VGA adapter de HCC dagen af te struinen?

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
De cinema displays van apple zijn geen optie ivm de DVI aansluiting. Deze aansluiting vind je helaas niet op de ibook.

Als je de HCC dagen gaat bezoeken kies dan eerst het scherm dat je wilt kopen en ga daar naar op zoek. Het is daar zo druk, je moet er eigenlijk heen gaan met een missie want anders zie je door de bomen het bos niet meer. Nu je nog lekker thuis achter de pc zit kan je er verschillende tests op nalezen.

Ik ben zelf groot voorstander van samsung tft schermen (bv: de 172x) vanwege het mooie beeld en het uiterlijk van het scherm. Philips levert ook nette schermen voor een schappelijke prijs (400 eu). Als je het helemaal goed wil doen moet je eigenlijk een hagelwit scherm kopen. Past mooi bij ibook.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het scherm dat ik wil gaan kopen hoeft niet snel te zijn, als het maar niet zo fuzzy is als mijn Compaq 17" crt, die wel een haarscherp beeld geeft in WinXP. Ik wil graag weten of het aan die monitor ligt of aan het feit dat m'n iBook externe monitoren niet lekker aanstuurt. Ik kan daar niets over vinden, dus daarom vraag ik hier naar ervaringen met iBooks en externe TFT monitoren. Ik heb lovende reviews gelezen over Acer displays, dus misschien ga ik op de HCC voor de Acer AL1714 - Flat panel display - TFT - 17", ivoor kleurig (of vloekt dat?), vermits ik hem op mijn iBook aan mag sluiten om te kijken wat ik ervan vind. Ik zal ook eens naar Samsung zoeken!

Verwijderd

ik zou ook voor een Acer scherm gaan, dat zijn mooie schermen, of een sony scherm...

• bartsmakman
acer, prima. Sony heeft ook goede schermen maar meestal ben je meer geld kwijt voor dezelfde specs dan een acer/samsumg/philips.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34
ik ben ook helemaal blij met mijn samsung 172x. omdat de rand om het scherm dezelfde kleur en dikte heeft als mijn powerbook. Bijna net zo mooi... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Samsung Syncmaster 710v geworden. Voor 279 euro op de hcc dagen. Een voordelige, maar goeie monitor en hij geeft geweldig goed beeld icm m'n iBook. Een aanrader!!

Jammer: hij is zilverkleurig..

• bartsmakman
zilverkleurig, helaas.

Maar kijk naar de pluspunten. Samsung maakt goede displays en voor 279 euro heb je dus een prima schermpje. Een scherm met exact de ibook-look was toch niet gelukt.

have fun.
Pagina: 1