WinXP L2 cache registertweak

Pagina: 1
Acties:

• Greoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 17:33
Ik kwam onderstaande berichtje ergens tegen, is het waar of onzin? :? voordat ik in het register gaat zitten knoeien

Voor mensen met Windows XP, volgende tip heb ik gelezen in pc active : Windows xp detecteert dikwijls je level2 cache verkeerd bij installatie en zet deze dus maar domweg op 0 !!

Dat was bij mij ook het geval en nu ik die op de juiste waarde heb gezet (afhankelijk van je CPU) heb ik zomaar eventjes 20% snelheidswinst met CCE !!
Zeker eens nakijken dus iedereen ...

te zoeken registry sleutel =
hkey_local_machine\system\currentcontrolset\control\session manager\memory management.
Bij subsleutel secondleveldatacache vul je als hex waarde (bv voor mijn P4 3.0ghz) 200 in voor een level2 cache van 512kb. Voor L2 cache van 1Mb vul je 400 in, enz...

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-08 00:53

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ik heb hier ooit ook over gelezen...maar volgens mij gold dat alleen voor externe cache (slot 1/2/A procs dus). ik zoek die link ff op. Idd, er staat ook zoiets op tweakzone Daar staat echter:
PS: Deze tweak werkt alleen goed als je een processor hebt met externe cache.
Microman zegt het idd goed: WinXP is standaard ingesteld op 256 Kb L2 cache. (die 0 dus, das een beetje verwarrend).

[ Voor 61% gewijzigd door SleutelMan op 07-11-2004 16:26 . Reden: linkje gevonden ]

You've just spent two seconds reading this signature and learned nothing new.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:18

Thandor

SilverStreak

In welke PC-Active stond dat :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[rml][ handig] L2 Cache aanpassen in Windows XP[/rml]

En het is niet helemaal correct. Een waarde van 0 betekend gewoon dat XP automatisch de waarde opzoekt, en als default 256 neemt. Als je zelf iets invult zat die waarde gekozen worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10
bij mijn amd XP2600+barton staat 0 :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
net bericht, was vroeger van toepassing op de oudere cpu's tegenwoordig is dat niet meer nodig

pc active... tja een bron van informatie voor de professional.. *not*

A wise man's life is based around fuck you

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
Allemaal leuk en aardig, maar antwoord benk ik nog niet echt tegengekomen. Werkt het nou wel of niet?

Heb begrepen met oudere systemen wel en met nieuwe niet ? en als die op 0 staat betekend het dat XP automatisch aantal cahche detecteerd en die verdeelt ofzo? :?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 20:15

Maasluip

Kabbelend watertje

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1