[Debian] probleem met netwerkverbinding tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 01:08
Hallow mede Linux gebruikers,

Ik heb thuis mijn eerste server... ik ben als eerst begonnen met Win2K3 omdat ik daar mee kan omgaan, dus heb ik een beetje uitgezocht enz... en ben tot de conclusie dat ik nu wil over stappen op Debian

Dit komt op een:

P2 350Mhz
512 Mb
1x20
1x40
en komt nog 1x250 in(dan gaat de 40 eruit)

Maar ik heb thuis op mijn Desktop RH9 draaien maar dit is natuurlijk veels te zwaar voor die pros, dus heb ik naar zoeken opinternet en forums erachter gekomen dat ik Debian wil... ik heb nu al 5 versie geprobeerd maar ik krijg hem gewoon niet geinstalleerd.

Heb het via floppys gedaan dan geeft hij de fout dat hij niet van FTP kan halen,
Als ik via Cdrom doe (netwerkt) geeft hij ook die fout
en als ik via gewone Cd's doe geeft hij ook allemaal fouten dat hij Bv de hele kernel niet eens kan installeren...

Ik dacht misschien is er iets mis met de computer maar ik heb voorheen een tijdje win2k3 erop gehad en ik heb er gister RH9 opgezet om te kijken of die het wel doet... en die werkt gewoon...

Komt er dus eigenlijk opneer dat ik geen goede cd's heb of kan vinden, ik heb al heel veel gezocht maar ivn helemaal niks...

Kent iemand dit probleem ? en waar kan ik eventueel goede Iso halen?

ik wil een Server draaien met een grafische schil
het word een FTP,File Server,Webserver,Mailserver...

Bedankt !

(8>

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat voor netwerkkaart zit erin, wordt de module ervoor geladen, wat zegt dmesg ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Daros
heb jij mijn titel aangepast? want dat is niet alleen het probleem :S want met hele cd's werkt het ook niet goed...

de modules worden geladen en naar mij weten zit er een 3com in,...

MAAr als is het mijn netwerk kaart... waar vin ik dan de goede iso';s ?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

VerkerkSander schreef op 07 november 2004 @ 16:22:
heb jij mijn titel aangepast? want dat is niet alleen het probleem :S want met hele cd's werkt het ook niet goed...

de modules worden geladen en naar mij weten zit er een 3com in,...

MAAr als is het mijn netwerk kaart... waar vin ik dan de goede iso';s ?
Floppy's zijn altijd dramatisch om te gebruiken. Alles ging bij mij stuk :)

Probeer eens te installeren met een NETINSTALL image geburned op CD. (is me niet helemaal duidelijk of je dat al geprobeerd hebt).
Mocht jouw server PC geen bootable CD ondersteuning hebben of lukt het hier niet, hang dan de harde schijf van de server eens in je desktop PC.

Start de debian installatie, en wanneer Debian vertelt dat er nu geboot kan worden in je nieuwe OS, dan zet je de schijf over naar je server. Dat was bij mij de oplossing om Debian te installeren op een oude brakke pc.

Haal wel eerst even alle andere HD's uit je PC, om te voorkomen dat je per ongeluk je huidige indeling kapot maakt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kanarie op 07-11-2004 16:38 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2025
Ik heb hier ook een server draaien op linux die als router fungeert tussen het internet en mijn NAT. Ik heb een bootable cd van linuxiso en installeer daar dan de bf2.4 versie (debian kernel 2.4.18) voor mijn 3com kaart moest ik wel de module van de 3com kaart installeren. Check anders even tijdens het installeren ff via een shell of je netwerk kaart wordt herkend enzo. (mbv ifconfig). Ik moest dan altijd eerst een keer dselect draaien omdat debain dan allerlei basis progs installeerd (compilers e.d.) voordat ik mijn internetprovider spul kon installeren. Zodra ik dan een verbinding had de sources.list aanpassen naar iets hier in nederland. Ik gebruik altijd http://ftp.nl.debian.org/debian/ vervolgens eerst upgraden naar stable en daarna naar testing en je bent helemaal bij.
Site waar alles wel handig in staat.
Ook is het prog mc erg handig dit is een soort windows commander.

Lekker belangrijk

• Daros
Zowals ik al zei heb ik er wel gewoon Win2k3 en RH opkunnen draaien,

mijn speler ondersteund boot... want hij installeerd wel de basiis.. en maar later lukt het niet... maar ik hou het wel even kort...

Ik wil gewoon ergens hele iso willen downloaden alleen ALLE Mirros op linuxisos.org werken niet(bij mij dan) en bij een andere kan je downloaden met 2kb...

Dus weet iemand een andere mirror ?

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2025
Als al de iso's niet werken lijkt me het probloeem toch echt bij je spullen te liggen en niet bij de iso's.

Wat zijn de foutmeldingen als je gewoon via de cd probeert te installeren? Je hebt tot nu toe nog niet heel veel info verschaft.

Lekker belangrijk

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Daros
oke laat ik het nog simpelere zeggen.,...

ALLE MIRROS OP www.linuxiso.org WERKEN NIET !!

Weten jullie nog andere sites/mirrors/ftps waar je de VOLLEDIGE versie kan halen...

Alvast bedankt,

(ik typte met hoofdletters niet omdat ik het jammer vin dat er steeds niet op mijn vraag word beantwoord maar doe dit om te kijken ofjullie mij nu wel begrijpen) :*) :)

Dank U _/-\o_

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Goed, ten eerste; Mits je een 48 bit controller hebt (wat dat intel boardje van je niet heeft) gaat die 250 Gb schijf niet werken.

Ten tweede : Hier heb je een link naar een Debian Woody RC3 CD http://www.genotix.nl/woody-i386-1.iso zorg dat je een
code:
1
apt-get update && apt-get dist-upgrade
uitvoert voordat je verder gaat.
(Dan update je meteen je packages via internet ; kan ff duren.)

Greetz, ;)

@@D (P.S. Debian rocks!)

[ Voor 3% gewijzigd door Eric Oud Ammerveld op 07-11-2004 22:04 ]

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
VerkerkSander schreef op 07 november 2004 @ 19:31:
oke laat ik het nog simpelere zeggen.,...

ALLE MIRROS OP www.linuxiso.org WERKEN NIET !!

Weten jullie nog andere sites/mirrors/ftps waar je de VOLLEDIGE versie kan halen...

Alvast bedankt,

(ik typte met hoofdletters niet omdat ik het jammer vin dat er steeds niet op mijn vraag word beantwoord maar doe dit om te kijken ofjullie mij nu wel begrijpen) :*) :)

Dank U _/-\o_
2 klikjes op www.debian.org : http://www.debian.org/distrib/cd stapels met WERKENDE nederlandse mirrors.
Het vinden van een werkende mirror is dus niet zo heel moeilijk als dat gewoon op de site van de betreffende distributie staat. Voor de rest ontbreekt het ons vooralsnog aan een duidelijk probleem, met die mirrors moet je er wel uit kunnen komen, succes!
Ohja, voortaan zelf een iets fatsoenlijkere topictitel verzinnen aub, zodat moto-moi of iemand anders hem niet hoeft aan te passen :)

[ Voor 8% gewijzigd door blaataaps op 07-11-2004 22:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.