Toon posts:

Award BootBlock BIOS 7vm333m-rz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte toelichting van wat er gebeurt is. Mijn pc had veel last van spontane reboots, had al veel dingen aangepast maar niks hielp, toen dacht ik laat ik het bios eens upgraden.
Nu het probleem onder het upgraden/flashen kreeg mijn pc weer een spontane reboot.

Als ik mijn pc aanzet komt er op het scherm te staan:

Award BootBlock BIOS v1.0
Copyright (c) 2000, Award software, Inc.

BIOS ROM checksum error

Detecting floppy drive A media ...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

---------------------------------------------------------------------------------

Na wat googelen en zoeken op GOT heb ik begrepen dat ik een bootable disk moet maken/hebben waarbij de autoexec.bat verwijst naar het flashprogamma.

Dus flahprogamma van giga-byte webiste gehaald, bootdisk van bootdisk.com gehaald.

Maar steeds de melding: INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER en een lage pieptoon.

Verschillende bootdisks van 98, xp dos 5.0 dos 6.22 DRDFLASH, etc geprobeerd.
Ook een ander flashprogamma AWDFLASH gepreobeerd, maar elke keer weer diezelfde melding.

Ik heb zelfs een andere floppydrive geprobeerd, maar ook geen succes, weer dezelfde melding.

Het is een gigabyte 7vm333m-rz moederbordje met een AMD sempron 2200+

Wie kan mij verder helpen, welke files moeten er op die disk komen te staan, moet ik een speciale toetsencombi invoeren etc etc.

• moomin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2023
Als iemand in huis Windows XP heeft kan je daarmee ook een bootdisk aanmaken. Dat deed ik laatst en dat werkte. Jouw hardware heb ik geen ervaring mee.
De bios erop, het flashprogje en een autoexec.bat zijn voldoende. Op de site staat vast aangegeven hoe je het moet doen.

Haal voor de zekerheid misschien cd / harddisk stekkertjes eruit zodat ie ook echt alleen naar de floppy zou kijken. Lijkt onnodig/onlogisch maar zulke dingen kunnen het maar zo zijn. :?

Edit: Taalfout en maar meteen extra zin toegevoegd.

[ Voor 21% gewijzigd door moomin op 07-11-2004 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke had ik idd al gedaan alle verdere onderdelen zijn los gekoppeld.

Heb idd even via xp een msdos opstart disk gemaakt.
Wederom geen succes, ik heb trouwens het gevoel dat die de disk helamaal niet leest hij geeft al binnen de seconde de foutmelding weer aan.

• moomin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2023
Tja een open deur is het wel maar dan een andere floppy drive en of diskette. Ik ben er laatst ook mee bezig geweest en bij mij deed de 3e diskette en de 2e drive het pas. (ik heb een kast met oude kek :) )

Verwijderd

Topicstarter
mailtje naar de helpdeksk van qmotion gestuurd... heb je veel aan.

Geachte Heer, Mevrouw,

Deze melding kan verschillende oorzaken hebben:

- Windows XP is gecrasht en dient opnieuw te worden geinstalleerd.
*Voer een recovery uit. Meer info recovery: www.helpdesk-it.nl

- Uw harde schijf wordt niet meer gezien in de bios.
*Druk op DEL nadat u de pc heeft aangezet. Ga naar standaard CMOS ... Wanneer er achter Primairy Master None staat, dan is waarschijnlijk uw hardeschijf defect. Stuur dan een mail met hierin uw Adresgegevens + Telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk-IT
Mutlu Erol

Verwijderd

waarbij de autoexec.bat verwijst naar het flashprogamma.
Heb je dat ook gedaan? (maak ik niet uit het verhaal op)

Verwijderd

Topicstarter
Zo even een update:

Ja de autoexec.bat verwijst naar flashprogamma
flash879 7vm3mrz.f4

Heb een paar nieuwe floppy's gekocht, ook geen succes.

Hij valt nog in de garantie, dus ik kan hem opsturen.
Alleen ben ik hem dan weken kwijt?

Niemand nog een andere oplossing.
Pagina: 1