Even een korte toelichting van wat er gebeurt is. Mijn pc had veel last van spontane reboots, had al veel dingen aangepast maar niks hielp, toen dacht ik laat ik het bios eens upgraden.
Nu het probleem onder het upgraden/flashen kreeg mijn pc weer een spontane reboot.
Als ik mijn pc aanzet komt er op het scherm te staan:
Award BootBlock BIOS v1.0
Copyright (c) 2000, Award software, Inc.
BIOS ROM checksum error
Detecting floppy drive A media ...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
---------------------------------------------------------------------------------
Na wat googelen en zoeken op GOT heb ik begrepen dat ik een bootable disk moet maken/hebben waarbij de autoexec.bat verwijst naar het flashprogamma.
Dus flahprogamma van giga-byte webiste gehaald, bootdisk van bootdisk.com gehaald.
Maar steeds de melding: INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER en een lage pieptoon.
Verschillende bootdisks van 98, xp dos 5.0 dos 6.22 DRDFLASH, etc geprobeerd.
Ook een ander flashprogamma AWDFLASH gepreobeerd, maar elke keer weer diezelfde melding.
Ik heb zelfs een andere floppydrive geprobeerd, maar ook geen succes, weer dezelfde melding.
Het is een gigabyte 7vm333m-rz moederbordje met een AMD sempron 2200+
Wie kan mij verder helpen, welke files moeten er op die disk komen te staan, moet ik een speciale toetsencombi invoeren etc etc.
Nu het probleem onder het upgraden/flashen kreeg mijn pc weer een spontane reboot.
Als ik mijn pc aanzet komt er op het scherm te staan:
Award BootBlock BIOS v1.0
Copyright (c) 2000, Award software, Inc.
BIOS ROM checksum error
Detecting floppy drive A media ...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
---------------------------------------------------------------------------------
Na wat googelen en zoeken op GOT heb ik begrepen dat ik een bootable disk moet maken/hebben waarbij de autoexec.bat verwijst naar het flashprogamma.
Dus flahprogamma van giga-byte webiste gehaald, bootdisk van bootdisk.com gehaald.
Maar steeds de melding: INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER en een lage pieptoon.
Verschillende bootdisks van 98, xp dos 5.0 dos 6.22 DRDFLASH, etc geprobeerd.
Ook een ander flashprogamma AWDFLASH gepreobeerd, maar elke keer weer diezelfde melding.
Ik heb zelfs een andere floppydrive geprobeerd, maar ook geen succes, weer dezelfde melding.
Het is een gigabyte 7vm333m-rz moederbordje met een AMD sempron 2200+
Wie kan mij verder helpen, welke files moeten er op die disk komen te staan, moet ik een speciale toetsencombi invoeren etc etc.