Toon posts:

[XP] Installatie xp en ntldr*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Een geformatteerde schijf waar windows xp opgezet moet worden.

Als ik nu boot met de xp installatie cd dan krijg ik het installatie scherm waar staat: de hardware configuratie wordt gecontroleerd... (of iets in die trend).

Naar enkele seconden komt er een zwart scherm en doet de pc niks meer.

Als ik opstart zonder de xp cd krijg ik de melding dat ntldr ontbreekt.

Zou xp niet willen installeren omdat de hd niet gevonden kan worden?

Ik heb al gezocht op internet maar kan de combinatie tussen ntldr en een installatie niet vinden.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Hoe lang heb je gewacht bij het zwarte scherm? Knippert er een cursor linksbovenin? Is het een SATA schijf?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wanneer krijg je een zwart scherm? Heeft de install al iets geladen? Heb je een S-ATA schijf? Is de CD misschien kapot? Wordt je computer misschien te warm?

De melding dat ntldr mist komt waarschijnlijk omdat hij simpelweg nog niet aangemaakt is door de installatie (die is immers niet afgerond). Misschien een bootdisk (floppy) met daarop ntldr maken en dan booten? (dat laatste heeft vrij weinig nut, er is immers nog geen OS geïnstalleerd).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen s-ata schijf gewoon een ata.

Er is een aantal minuten gewacht bij het scherm. Na het kopieren van de bestanden door de setup en een herstart door de installatie is het probleem opgetreden.

Er kwam eerst steeds een melding dat de schijf niet gelezen kon worden. Na formatteren kwam de melding over ntldr.

Opstarten met een opstardiskette gaat niet er is geen floppydrive.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 16:11 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 13:10

samo

yo/wassup

de ntldr niet gevonden komt gewoon omdat je een ntfs schijf boot zonder een installatie met een nt-loader (vandaar die naam). Probeer eens een andere XP installatie cd, wees misschien geduldiger met de installatie... Soms moet windows lang nadenken...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt aangeven om langer te wachten. Waar moet ik aan denken in minuten?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 13:10

samo

yo/wassup

10-30 minuten? geef het de tijd
(ik overdrijf een beetje, misschien dat je pc het nodig heeft)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

samo-arne schreef op 08 november 2004 @ 00:45:
10-30 minuten? geef het de tijd
(ik overdrijf een beetje, misschien dat je pc het nodig heeft)
Jij overdrijft misschien, maar je hebt wel gelijk. Heb het eerder meegemaakt.

Ik raad de TS aan om niet zenuwachtig naar dat scherm te blijven staren maar ff de hond te gaan uitlaten ofzo en later terug komen.

Als je een hond hebt dan.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik heb een harddisk met 3 partities, en windows is op D geinstalleerd. Nou had ik problemen met windows, dus ik dacht; ik doe m'n harddisk in een andere PC, formatteer C windowsmatig, en installeer daar windows opnieuw op.

Nou lukte dat niet op de andere PC, dus geprobeerd in m'n eigen PC. Maar als ik die probeer op te starten, krijg ik de foutmelding dat de NTLDR ontbreekt. Ook bij het booten vanaf CD krijg ik deze foutmelding.

Wie weet waar het aan ligt? En nog beter; wie weet hoe ik het op kan lossen, en dus op een of andere manier toch windows op die C-schijf kan zetten?
Pagina: 1