Nadat mijn computer gister volledig gecrashed is wilde ik hem vandaag opnieuw gaan installeren. Maar omdat ik gebruik maak van RAID moet ik bij de windows installatie een floppy geven met drivers voor de RAID controller, de floppy kon je maken met een tooltje dat op de cd stond die bij het moederboard zat, maar ik ben de cd kwijt geraakt en ik kan het nergens meer op het internet vinden. Dus mijn vraag is of iemand een linkje heeft waar deze tool staat of het wil opsturen.
Ga eerst maar eens lekker bij ASUS zoeken.
Die tool heb je dus niet nodig, zit namelijk bij de driver-package.
Die tool heb je dus niet nodig, zit namelijk bij de driver-package.
[ Voor 46% gewijzigd door alt-92 op 07-11-2004 16:34 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik denk wel dat dit mag, je kan ze denk ik ook van de Asus site plukken maar dit is misschien makkelijker. Hier staat een map waar alles in staat wat die tool op een diskette zou zetten (voor de VIA VT6410). Hopelijk lukt het daarmee.
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 07-11-2004 16:43 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
De drivers kun je gewoonlijk vinden op de website van de productfabrikant (in dit geval, www.asus.com.tw) en op de website van de chipfabrikant (in dit geval dus www.intel.com of www.promise.com, afhankelijk van de gebruikte controller). Een beetje logisch nadenkend Internetgebruiker moet dat toch wel weten?
We kunnen je helaas niet verder helpen zonder dat je de relevante details geeft omtrent de probleemsituatie, de hardware danwel softwareconfiguratie en hetgeen je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten. Met alleen maar "Ik heb het geprobeerd en het werkt niet" komen we nergens. Wát heb je exact geprobeerd? Waar gedownload? Welke versies? Handelingen die je uitvoerde? Welke foutmeldingen? Wat gebeurt er niet? Wat verwachtte je? Waar heb je gekeken en hoe ben je tot de conclusie gekomen? Hoe ziet jouw schijfconfig exact eruit? Welke harddisks/opticals gebruik je? Waar op welke controllers zijn ze aangesloten? Hoe staan de jumpers -voorzover gebruikt? etc..etc..
Ergo: toon eens inzet en denk logisch na, dan zul je efficiënter geholpen worden. Zie alsook de [faq]registratievoorwaarden[/] en de onderliggende linkjes
Ergo: toon eens inzet en denk logisch na, dan zul je efficiënter geholpen worden. Zie alsook de [faq]registratievoorwaarden[/] en de onderliggende linkjes
[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 07-11-2004 17:18 ]
Je moet naast de driver ook een aantal andere bestandjes op je floppy zetten. Ergens op je driverCD is een mapje met de driver erin, en een bestandje genaamd txtsetup.oem (uit mijn hoofd) naar dat bestandje zoekt je windows setup, en in dat bestand (openen met notepad) staat een verwijzing naar je werkelijke driver.
Voor promise raid en de intel raid kan je gewoon op de asus site terecht. In de driver paketten zitten de readme.txt-en, waarmee je ook de windows-install zou moeten kunnen maken.
Voor promise raid en de intel raid kan je gewoon op de asus site terecht. In de driver paketten zitten de readme.txt-en, waarmee je ook de windows-install zou moeten kunnen maken.
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Dat zeg ik.Luxx schreef op 07 november 2004 @ 17:24:
Alleen klikken is makkelijker dan readme's lezen blijkbaar...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Op de p4p800 deluxe zit een via vt6410, drivers kan je vinden op de site van via. Of je klikt gewoon op die link die ik je hierboven heb gegeven, zet die bestanden op een floppy en je bent klaar.
Edit Of je download ze gewoon hier (boven op drivers en dan helemaal onderaan)
[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 08-11-2004 16:16 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
De VIA is voor de IDE Raid, de Sata-Raid van de TS is onderdeel van de chipset (865) van intel. VIA drivers gaan dus niet werken. Worden al aangegeven in het topic en zijn probleem oos te vinden op de Asus site..fsfikke schreef op 08 november 2004 @ 16:04:
Op de p4p800 deluxe zit een via vt6410, drivers kan je vinden op de site van via. Of je klikt gewoon op die link die ik je hierboven heb gegeven, zet die bestanden op een floppy en je bent klaar.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Pagina: 1