Hoi allemaal
Vandaag heb ik me mp3 playlist omgezet naar XML maar nu wil ik ook de mogelijkheid hebben om 1 liedje te verwijderen alleen het lukt niet.
Ik had dit ingedachte met xpath de juiste liedje selecteren en dan met een functie te verwijderen. Alleen de juiste functie kan ik niet vinden kan iemand mij daar bij helpen. Daannaast wil ie niet de juiste eruit selecteren hij vindt gewoon niks dus daar moet ik ook nog een oplossing voorvinden.
XML file:
C# code
Kan iemand me helpen, alvast bedankt
Vandaag heb ik me mp3 playlist omgezet naar XML maar nu wil ik ook de mogelijkheid hebben om 1 liedje te verwijderen alleen het lukt niet.
Ik had dit ingedachte met xpath de juiste liedje selecteren en dan met een functie te verwijderen. Alleen de juiste functie kan ik niet vinden kan iemand mij daar bij helpen. Daannaast wil ie niet de juiste eruit selecteren hij vindt gewoon niks dus daar moet ik ook nog een oplossing voorvinden.
XML file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <music> <track> <filepath>F:\Albums\3 doors down\The Better Life</filepath> <filefilename>Down Poison.mp3</filefilename> <filecomplete>F:\Albums\3 doors down\The Better Life\Down Poison.mp3</filecomplete> <hasid3tag>True</hasid3tag> <id3title>Down Poison</id3title> <id3artist>3 Doors Down</id3artist> <id3album></id3album> <id3year></id3year> <id3comment /> <id3trackNumber>0</id3trackNumber> <id3genre>12</id3genre> </track> <track> <filepath>F:\Albums\3 doors down\The Better Life</filepath> <filefilename>Here Without You.mp3</filefilename> <filecomplete>F:\Albums\3 doors down\The Better Life\Here Without You.mp3</filecomplete> <hasid3tag>True</hasid3tag> <id3title>Here Without You</id3title> <id3artist>3 Doors Down</id3artist> <id3album>Away From The Sun</id3album> <id3year>2002</id3year> <id3comment /> <id3tracknumber>6</id3tracknumber> <id3genre>17</id3genre> </track> </music> |
C# code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| XPathDocument doc = new XPathDocument("c:\\playlist.xml");
XPathNavigator nav = doc.CreateNavigator();
//Selecteer de gewenst elementen..
XPathExpression expr;
expr = nav.Compile("child::music/track/id3title[.='"+ musicListbox.SelectedItem.ToString() +"']");
XPathNodeIterator iterator = nav.Select(expr);
while (iterator.MoveNext())
{
XPathNavigator nav2 = iterator.Current.Clone();
//remove ofzo
}
string id = musicListbox.SelectedItem.ToString();
musicListbox.Items.Remove(id);
musicListbox.Update(); |
Kan iemand me helpen, alvast bedankt