[Router] Router reset steeds de verbinding

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Probleem
Dames en heren.. Ik ben in het bezit van een Linksys BEFW11S4 wireless accesspoint + 4 port router.. Wat doet het gekke ding nu echter.. Om de minuut ofzo wordt de verbinding met internet verbroken. MSN meldt zichzelf af, als ik iets groots aan het downloaden ben stopt het halverwege en gaat niet meer verder.

Situatie
Aan deze router hangen 3 pc's, 1 normale en 2 laptops.
Alle pc's draaien Windows XP Pro, 1 laptop is verbonden dmv WLAN
Op alle pc's doen de problemen zich voor.

Wanneer zijn de problemen begonnen?
Ergens vorige week, naar aanleiding van wat is niet duidelijk en waarschijnlijk ook niet te achterhalen.

Wat heb ik zelf geprobeerd?
• Alle pc's statisch instellen
• Router resetten
• Terug naar fabrieksinstellingen
• Firmware upgrade

En nu?
Ben ik ten einde raad.. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Hebben jullie nog ideeën?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gebruik je ook p2p proggies :? ik had op mijn draytek last van tooltje welke van het KAD netwerok gebruik maakten, mijn draytek liep erop vast namelijk

A wise man's life is based around fuck you

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 19:59
Hoelang heb je een release?
Start -> uitvoeren
command
en ipconfig/all
onderaan staat lease verlopen verkregen..
- Word alleen je internet verbroken of ook het hele netwerk(bestanden delen e.d)

• insan1ty
Ehm ik gebruik eMule maar dat staat nu niet aan en de problemen zijn er nog steeds.. 1 laptop is een clean install, de andere heeft Kazaa maar staat niet aan.

• insan1ty
josjos schreef op 07 november 2004 @ 15:45:
Hoelang heb je een release?
Start -> uitvoeren
command
en ipconfig/all
onderaan staat lease verlopen verkregen..
- Word alleen je internet verbroken of ook het hele netwerk(bestanden delen e.d)
Ik heb binnen het netwerk geen lease.. heb de pc's statisch ingesteld.
De lease die de router van @home krijgt is nog 4 dagen geldig.

Verwijderd

insan1ty schreef op 07 november 2004 @ 15:46:
Ik heb binnen het netwerk geen lease.. heb de pc's statisch ingesteld.
De lease die de router van @home krijgt is nog 4 dagen geldig.
@home zeg je he? Stel je ip eens VAST in, als je dat hebt gedaan wachten totdat je verbinding is uitgevallen (geen internet meer hebt) en dan proberen te pingen naar de gateway van @home. Ik had vroeger het zelfde probleem (andere router), de verbinding naar de gateway bleef werken, echter de rest van het netwerk (@home) kon ik niet berijken.

• insan1ty
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 15:51:
[...]

@home zeg je he? Stel je ip eens VAST in, als je dat hebt gedaan wachten totdat je verbinding is uitgevallen (geen internet meer hebt) en dan proberen te pingen naar de gateway van @home. Ik had vroeger het zelfde probleem (andere router), de verbinding naar de gateway bleef werken, echter de rest van het netwerk (@home) kon ik niet berijken.
Dan heb ik toch geen internet meer als ik dat doe?
Maar ik ga het zo ff proberen.. Het externe IP van de router vast zetten bedoel je denk ik he? Want mijn eigen pc's zijn al statisch nu.
Trouwens met mijn PC in de DMZ van de router doet ie het wel.. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Verwijderd

insan1ty schreef op 07 november 2004 @ 15:54:
Maar ik ga het zo ff proberen.. Het externe IP van de router vast zetten bedoel je denk ik he?
Ja ;)
Trouwens met mijn PC in de DMZ van de router doet ie het wel.. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
En dan blijft hij het ook doen? Dan lijkt me het meer een probleem "binneshuis" en niet "buiten de deur". Eerst moet je weten waar het probleem zit, bij jou of bij @home. @home kan raar doen met ipleases (zoals ik in mijn vorige post beschreef, ip weg, wel internet tot gateway).

• insan1ty
Klopt.. Heb in het verleden ook gedonder gehad met @home en leases..
Ik heb net ff de logviewer van Linksys aangezet en ik dacht wow:
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/niegoed.jpg

Maar ik krijg geen shutdown venstertjes ofzo.. Ben nu iig alle pc's aan het patchen.

• Zwelgje
insan1ty schreef op 07 november 2004 @ 16:06:
Klopt.. Heb in het verleden ook gedonder gehad met @home en leases..
Ik heb net ff de logviewer van Linksys aangezet en ik dacht wow:
[afbeelding]

Maar ik krijg geen shutdown venstertjes ofzo.. Ben nu iig alle pc's aan het patchen.
ik zal maar eens even heeeeel snel die pc's scannen op virussen :X

• insan1ty
Net gescand, 0 gevonden.. Raar.. Dit is echt niet normaal..

• Zwelgje
insan1ty schreef op 07 november 2004 @ 16:29:
Net gescand, 0 gevonden.. Raar.. Dit is echt niet normaal..
welke scanners heb je gebruikt (gebruik er altijd meerdere!) en bij voorkeur buiten windows zelf scannen (bootflopje dus)

Verwijderd

code:
1
epmap    135/tcp    DCE endpoint resolution

DCE is toch "Distributed Computing Environment"? Dus zoals zwelgje al zei, scannen op virussen (en/of spyware).

• insan1ty
Ok nu nogmaals gescand met BitDefender.. 1 PC heeft nog steeds problemen maar die is nu onder behandeling :)

Om ff terug ontopic te gaan: Kan het uitvallen van het netwerk door virussen veroorzaakt worden?

Trouwens alvast bedankt voor jullie hulp :) Wist dat ik op jullie kon bouwen :*

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 15:08
Ja, dat kan.

Door het gigantische netwerkverkeer wat die virussen of spyware veroorzaakt, "vliegt" de router erdoor. Mijn Sitecom DC202 v2 wil na een tijdje Azureus met dik 200 verbindingen ook wel eens internet er uit laten klapperen. Als ik zie hoeveel verbindingen jij er per seconde door krijgt... dan verbaast het me helemaal niets :)
Pagina: 1