Toon posts:

Soundblaster 5.1 Live! geeft eerste 2 sec geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij paradigit een Creative SB 5.1 live! digital aangschaft. Maar nu, wanneer ik een liedje wil beluisteren hoor ik de eerst 2 sec meestal niet.

Is dit kaartje nu gewoon stuk of heb je daar instellingen voor?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Weinig info.

Welke drivers? Creative? Kx project?
Welke player? Al meerdere players geprobeerd? Meerdere formaten? (mp3, wav, wma, .....)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 07 november 2004 @ 15:40:
Weinig info.

Welke drivers? Creative? Kx project?
Welke player? Al meerdere players geprobeerd? Meerdere formaten? (mp3, wav, wma, .....)
Sound Blaster Live! 5.1, DR release 1.4.20. Het is van Creative. Windows Media Player en Winamp geprobeert, allebei hetzelfde. Mp3 als wma.

Net met Playcenter van Creative zelf geprobeert en daar hoor ik het eerste stuk je wel altijd.

Raar! :r

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na lang kijken en doen kom ik tot de conclusie dat het alleen bij Kazaa Lite gebeurt. Het slaat gewoon de eerste 2 sec af van de mp3's.

Is hier een oplossing voor?
Dit had ik eerst niet.

Verwijderd

Topicstarter
Kickje! :P

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Ik had dat probleem ook. Maar weet niet zeker of ik het naast Winamp nog met andere programma's had. Het kwam er op neer dat ik de DirectSound output gebruikt dat de eerste seconden opvrat. De WaveOut output had dit probleem niet. Misschien dat je daar in de buurt moet zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Mad_Demon schreef op 10 november 2004 @ 21:13:
Ik had dat probleem ook. Maar weet niet zeker of ik het naast Winamp nog met andere programma's had. Het kwam er op neer dat ik de DirectSound output gebruikt dat de eerste seconden opvrat. De WaveOut output had dit probleem niet. Misschien dat je daar in de buurt moet zoeken.
Heb de WaveOut Output geselecteerd wat nu voor veel betere geluid heeft gezorgd. Alleen heb ik nog steeds hetzelfde probleem dat hij de eerste seconde opvreet. Dit is alleen bij Kazaa het geval, bij winamp zelf doet ie het goed.
Pagina: 1