Club 3D Radeon 9800 Pro TV-OUT (driver?) probleem!

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik draai al sinds het begin dat de RADEON 9800 Pro uitkwam met deze kaart, dit ging altijd zonder problemen met de TV-OUT naar mijn breedbeeld TV..
Nu heb ik vanaf de OMEGA Radeon 2.5.90 (Catalyst 4.10 BETA) en met de ATI 4.10 driver problemen met de TV-OUT op mijn Club 3D Radeon 9800 Pro...het beeld op mijn TV is vervormd/trilt en stoort..oftewel geen goed signaal..tevens ben ik ook van configuratie geswiched naar een MSI K8N NEO2 54G Platinum moederbord met een athlon 64 3500+...echter hier kan het toch niet aan liggen?

Wie kan mij helpen en bevestigen dat het aan de drivers ligt? :?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 17:40
Kijk eens of je speakers (magnetisch veld) niet te dichtbij de T.V. staat, dan kan de trillingen veroorzaken.

Probeer eens met een andere kabel of koop een magnetisch afgeschermde kabel.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

staat je cpu overgeclockt
en heeft je mobo ook je agp poort overgeclockt?

Bedankt alvast

Verwijderd

Gebruik je kwaliteitskabel? Gebruik je Svideo of Composiet? Wat is de kabellengte? Op wat voor manier is het beeld vervormt? Heb je de driversettings al nagekeken (scherpte, flikkerfilter, dotcrawl, indeling etc)? Is de PC geaard zoals het hoort? Heb je een scheidingsfilter bij je coax-aansluiting? Wat heb je zelf al gedaan om dingen uit te sluiten?

Zie ook: TVout Faq: storing

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 08:30 ]

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad een goede kwaliteits S-VHS kabel tussen mijn PC en Philips breedbeeld TV...en de kabel is perfect aangezien ik deze van middag heb getest op zowel DVD speler als mijn decoder...zelfs de OMEGA drivers en ATI CATALYST 4.10 & 4.11 geven geen normaal beeld meer op mijn TV (OUT)!!!! :(
Heb inmiddels al van alles geprobeert waaronder zelfs een nieuwe installatie van windows XP en zelfs dat hielp niet...kan mijn TV-OUT stuk zijn of is het echt een driver probleem?

Zelfs met de PC booten met de TV aangesloten geeft hetzelfde vervormde beeld tijdens het bootproces |:(

Verwijderd

MaxPayne schreef op zondag 14 november 2004 @ 00:03:
Zelfs met de PC booten met de TV aangesloten geeft hetzelfde vervormde beeld tijdens het bootproces |:(
Dat geef iig aan dat het geen driverprobleem is maar hardware-gerelateerd. De vraag die nu overblijft is:
- is het de Svideo input van de TV
- of de Svideo output van de videokaart die nu brak is...
Je zou kunnen testen met een andere videokaart (of ander apparaat met Svideo output) of het aan de TV ligt, hetzelfde qua videokaart of deze ook problemen geeft op een andere TV met Svideo input.

Zowel bij je TV als videokaart zou je eens kunnen kijken naar het filtercircuit wat direct aan de input/output zit. Doordat veel mensen foutief aannemen dat het allemaal PnP is gaan deze nogal vaak kapot (vooral als de PC ook nog eens ongeaard is).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 05:11 ]

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 14:29
Het is iid. hardware-gerelateerd problem als dit gebuurt bij opstarten van de pc.
Kijk goed of de kabel is niet verlegd , zit goed aan de S-Video out van de VGA. Aan je tv even goed kijken of je S-video in hebt aanstaan ( ik heb bij mijn SONY 2 standen op de S-video en de eerste geeft ook niet goede beeld). test even toch een ander korter kabel ( orginele ) met jou TV. Kijk goed naar de magnetiche velden zoals speakers enzv. dat de kabel niet te dichtbij ligt. doe ook een test om de kast van je even met de hand op blanke deel even met de hand aanraken of de beeld niet beter van word.

PS; en nog iets: ik heb er 3 VGA ATI 9700Pro gehad die spontaan ook kapot de TV-out was , maar dan had ik helemaal geen beeld.

[ Voor 11% gewijzigd door SlowikPL op 14-11-2004 05:59 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
De S-VHS op mijn PHILIPS 28PW9509 (Pixel Plus 2) breedbeeld TV is prima...heb mijn home DVD speler namelijk getest met dezelde kabel op alle S-VHS aansluitingen (Zowel SCART als Y/C/composite) en deze gaf een perfect beeld!

Moet dus waarschijnlijk een hardware probleem zijn vermoed ik...maar vreemd is het wel dat het werkte op mijn oude setup en Catalyst 4.9 (ABIT NF7-S Rev.2 en Athlon XP 2500+@3200+)!

Sinds ik op deze MSI en athlon 64 draai met de laatste drivers werkt ENKEL de TV-OUT niet meer goed :(

Verwijderd

Toevallig.. had er ook last van met een Sapphire 9800 Pro.
Al geprobeerd met Catalyst 4.11 drivers van de ATI site?
Gebruik ze i.c.m. Catalyst Control Center, even tv als sec. scherm instellen, bij tv properties op apply klikken en probleem was opgelost :Y)

ps.. vergeet niet de videosettings in CCC, anders werkt mediaplayer niet op de tv.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 23:54 . Reden: update ]

Pagina: 1