[PDA] Alweer een nieuwe Ipaq lijn. hx2110, hx2410, hx2750

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 13:58
Ik weet niet of ik achter de feiten aanloop, maar op hp.nl nu ineens nog nieuwere ipaq's!

De beste lijkt de hx2750. Helaas niet met VGA scherm en je kan er niet mee bellen. Maar wel met 128 RAM, 128 ROM, biometrische (vingerafdruk) aanmelding, 624MHz, Wifi en BT.

Prijs: 576 euro. Leverbaar: onbekend. (bestelhp.nl)

http://h10010.www1.hp.com...22801-22801-10236435.html

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-ipaq-pocket-pc-hx2700-ms_190x170.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door nl-x op 07-11-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Heb deze binnenkort in mijn bezit, zal dan wel mijn bevindingen posten over de ipaq. Ben wel heel benieuwd hoe hij presteert ten op zichte van de h3970 en hoe TomTom er op werkt met een bluetooth gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 06:59
Ik heb em volgens mij al zien liggen bij mediamarkt in Den Haag...
but dont shoot the messenger als ik het fout heb ;)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Light schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:15:
Heb deze binnenkort in mijn bezit, zal dan wel mijn bevindingen posten over de ipaq. Ben wel heel benieuwd hoe hij presteert ten op zichte van de h3970 en hoe TomTom er op werkt met een bluetooth gps.
Bluetooth en hx2750 werken prima, behalve dan af en toe een raar memory probleem waardoor je je bluetooth niet kan laden. Dat is echter niet gerelateerd aan de hx2750. Hetzelfde probleem heb ik gezien bij de h1940. Na een softreset werkt het allemaal weer prima. Het ligt eraan wat voor gps muis je neemt, maar het is verstandig om de laatste patches te installeren van TomTom. Ik dacht dat ze nu op 3.07 zitten. Ikzelf heb een Emtec BTGPS III die op NMEA bluetooth II protocol draait. Niks geen problemen mee.
Vergeet niet deze op com poort 8 in te stellen, dat maakt het allemaal wel wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meauses schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:02:
Ik heb em volgens mij al zien liggen bij mediamarkt in Den Haag...
but dont shoot the messenger als ik het fout heb ;)
Mediamarkt is te duur met z'n pda's. Ik zou even een oogje werpen bij de pricewatch op deze site. Geloof dat ik hem al voor 540 euro heb zien staan. Enne, hij is al een paar weken te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:06:
[...]

Bluetooth en hx2750 werken prima, behalve dan af en toe een raar memory probleem waardoor je je bluetooth niet kan laden. Dat is echter niet gerelateerd aan de hx2750. Hetzelfde probleem heb ik gezien bij de h1940. Na een softreset werkt het allemaal weer prima. Het ligt eraan wat voor gps muis je neemt, maar het is verstandig om de laatste patches te installeren van TomTom. Ik dacht dat ze nu op 3.07 zitten. Ikzelf heb een Emtec BTGPS III die op NMEA bluetooth II protocol draait. Niks geen problemen mee.
Vergeet niet deze op com poort 8 in te stellen, dat maakt het allemaal wel wat makkelijker.
He bedankt voor de TIP, moet nog een gps muis kopen dus zal dit bij de aankoop in mijn achterhoofd houden. Ben je ook al in het buitenland geweest, zoja hoe was de ontvangst toen met die muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog niet mee naar het buitenland geweest, maar ik neem aan dat de kaarten die beschikbaar zijn van TomTom het daar net zo goed zullen doen als hier in Nederland. Ik heb helaas geen kennis van de satelliet dekking in het buitenland, maar ik neem aan dat het wel goed zit daarmee als TomTom de service ook levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:31:
Ik ben er nog niet mee naar het buitenland geweest, maar ik neem aan dat de kaarten die beschikbaar zijn van TomTom het daar net zo goed zullen doen als hier in Nederland. Ik heb helaas geen kennis van de satelliet dekking in het buitenland, maar ik neem aan dat het wel goed zit daarmee als TomTom de service ook levert.
Een kennis van me had namelijk met zijn bluetooth gps soms een heel slecht of helemaal geen ontvangst in Italie, en toen hij nog gebruik maakte van de vast tomtom muis had hij daar geen problemen dus vandaar mijn vraag of je wist of de ontvangst in het buitenland goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Light schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:08:
[...]

Een kennis van me had namelijk met zijn bluetooth gps soms een heel slecht of helemaal geen ontvangst in Italie, en toen hij nog gebruik maakte van de vast tomtom muis had hij daar geen problemen dus vandaar mijn vraag of je wist of de ontvangst in het buitenland goed was.
Dat zou ook te maken kunnen hebben met het type gps muis dat je gebruikt en via welke protocollen je die met je pda laat kletsen.
Welke BlueTooth muis heeft je kennis gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Ik weet niet zo welke hij gebruikte, heb het nog nagevraagd maar hij wist zo het merk niet meer, had al weer een ander gekocht en maakte nu gebruik van de parrot CK3300, hierin zit al GPS ingebouwd.

Maar kun je de Emtac BTGPS III ook met alleen de voeding gebruiken in de auto als je er oplaadbare batterijen erin hebt zitten en wat is je gemiddelde ontvangst wat betreft het aantal sattelieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik wil over 2 weken een iPAQ gaan kopen, maar ik weet niet precies welke ik moet kopen... De h2210 of de hx2110, de laatste is 10 euro duurder maar ik weet niet of hij ook beter is, sneller enzo... Enige verschil dat ik er uit op kan maken is dat hij 2x 64mb heeft ipv 2x 32mb, en zit er nou wel of geen CF slot op de hx2110? Want op de site van HP worden twee dingen gezegt...

Hp site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Light schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:14:

Maar kun je de Emtac BTGPS III ook met alleen de voeding gebruiken in de auto als je er oplaadbare batterijen erin hebt zitten en wat is je gemiddelde ontvangst wat betreft het aantal sattelieten?
Je kan de Emtac zeker alleen op de voeding in de auto gebruiken, alleen laden de batterijen niet op. Er wordt een voeding bijgeleverd die je gewoon in de auto kan gebruiken.
Het gemiddelde ontvangst van het aantal satellieten is grofweg 10 stuks. Soms zijn het er meer, soms alles wat ie kan laten zien, en soms heb ik er 5 a 6 te pakken.
De Emtac doet het overigens 20 uur continue op een paar gewone AAA batterijen. Het gebruik van oplaadbare batterijen schijnt je minder lang aan de gang te houden dan alkalines. Ik heb er echter nog niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOidivUs schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:41:
Ik wil over 2 weken een iPAQ gaan kopen, maar ik weet niet precies welke ik moet kopen... De h2210 of de hx2110, de laatste is 10 euro duurder maar ik weet niet of hij ook beter is, sneller enzo... Enige verschil dat ik er uit op kan maken is dat hij 2x 64mb heeft ipv 2x 32mb, en zit er nou wel of geen CF slot op de hx2110? Want op de site van HP worden twee dingen gezegt...

Hp site
Als je dan tussen die 2 modellen kiest, dan zou ik mooi voor de hx2110 gaan. Die heeft zowiezo meer geheugen dan de 2210 en is van een nieuwere generatie. 2x 64Mb is overigens nog redelijk karig hoor, je hebt je geheugen best nodig als je er leuke software op wilt draaien.
Voor zover ik weet beschikt de 2110 over een CF slot en een MMC/SD slot.
Als je een pda aanschaft kunnen ze je dat in de winkel wel laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 01:57:
[...]

Als je dan tussen die 2 modellen kiest, dan zou ik mooi voor de hx2110 gaan. Die heeft zowiezo meer geheugen dan de 2210 en is van een nieuwere generatie. 2x 64Mb is overigens nog redelijk karig hoor, je hebt je geheugen best nodig als je er leuke software op wilt draaien.
Voor zover ik weet beschikt de 2110 over een CF slot en een MMC/SD slot.
Als je een pda aanschaft kunnen ze je dat in de winkel wel laten zien.
Bedankt voor de reactie, maar maakt het uit qua processor snelheid? Want de h2210 is 400mhz en de ander is 325 dacht ik, maar het is een beetje hetzelfde verhaal als met intel en amd, of heb ik dat mis? Heb nog geen benchmarks van de hx2110 kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:12

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik weet niet hoeveel miljoen programma's je wil gaan draaien tegelijk, maar 2X64 is echt ruim voldoende, sterker nog qua geheugen zou ik het niet zo laten boeien, als je de extra storageruimte wil hebben (mp3,gps-kaarten,apps) ben je goedkoper af met een pda met minder geheugen intern en gewoon een dikke SD-kaart erbij. Voor grappen zoals gps en mp3 heb je die toch al nodig. Wel zou ik de 2410 prefereren wegens de wifi.

[ Voor 12% gewijzigd door Sabbi op 16-01-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Ik zou in iedergeval wel voor meer intern geheugen gaan, iedereen weet dat programma's steeds meer geheugen gaan gebruiken en voor die 10 euro zou ik het helemaal niet laten en wat betreft de Mhz zal de 320 denk ik hetzelfde presteren als de oudere 400mhz die in de 2210 zit. En volgens mij draait op de hx2110 ook een nieuwere Windows Mobile versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 01:53:
[...]

Je kan de Emtac zeker alleen op de voeding in de auto gebruiken, alleen laden de batterijen niet op. Er wordt een voeding bijgeleverd die je gewoon in de auto kan gebruiken.
Het gemiddelde ontvangst van het aantal satellieten is grofweg 10 stuks. Soms zijn het er meer, soms alles wat ie kan laten zien, en soms heb ik er 5 a 6 te pakken.
De Emtac doet het overigens 20 uur continue op een paar gewone AAA batterijen. Het gebruik van oplaadbare batterijen schijnt je minder lang aan de gang te houden dan alkalines. Ik heb er echter nog niks van gemerkt.
Jammer genoeg kan ik nergens een review vinden over deze gps receiver, zou je mij kunnen vertellen wat ongeveer de tijden zijn van een koude en warme start voor het vinden van satelieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:25:
Ik weet niet hoeveel miljoen programma's je wil gaan draaien tegelijk, maar 2X64 is echt ruim voldoende, sterker nog qua geheugen zou ik het niet zo laten boeien, als je de extra storageruimte wil hebben (mp3,gps-kaarten,apps) ben je goedkoper af met een pda met minder geheugen intern en gewoon een dikke SD-kaart erbij. Voor grappen zoals gps en mp3 heb je die toch al nodig. Wel zou ik de 2410 prefereren wegens de wifi.
Vergeet niet dat je geheugen ook wordt gebruikt om te swappen van je main memory naar bijv. je storage kaarten. Programma's die je geheugen veel in gebruik heeft (today scherm utilities en agenda's e.d.) kan je maar beter in je mainmemory zetten. Ik heb gemerkt dat je pda veel soepeler loopt als je dat doet wanneer je weinig geheugen hebt.
Nu is het ook zo dat je maar beter iets meer "reserve" geheugen kan hebben voor toekonstige toepassingen dan dat je over een jaar of wat weer een flink bedrag moet uitgeven, omdat je pda niet meer mee kan.
Met SD kaarten kom je overigens ook niet zonder kleerscheuren weg, want als je je programma's daarop hebt geinstalleerd zijn ze niet meer toegankelijk als je je SD kaartjes hotswapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Light schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:53:
[...]

Jammer genoeg kan ik nergens een review vinden over deze gps receiver, zou je mij kunnen vertellen wat ongeveer de tijden zijn van een koude en warme start voor het vinden van satelieten.
Dat ligt er maar net aan waar ik me bevind. Vanaf kantoor heb ik veel eerder verbinding dan vanaf huis. Maar ik heb in ieder geval nog nooit langer dan 1 kilometer hoeven wachten voordat ik een goede verbinding had. Wanneer hij eenmaal verbinding heeft, dan houdt ie het ook wel goed vast.
En er zijn inderdaad geen goede reviews van dit dingetje te vinden, zelfs niet op de eigen site van Emtac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOidivUs schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:08:
[...]

Bedankt voor de reactie, maar maakt het uit qua processor snelheid? Want de h2210 is 400mhz en de ander is 325 dacht ik, maar het is een beetje hetzelfde verhaal als met intel en amd, of heb ik dat mis? Heb nog geen benchmarks van de hx2110 kunnen vinden...
Het ligt ook aan het type processor dat je pda heeft. Voor zover ik weet beschikken beide over een Xscale. De 2210 heeft dan wel 400 Mhz, maar die is op sommige punten nog verslagen door een 266 Mhz Samsung in de h1940.
Ik heb de h1940 nog regelmatig in handen en die pda voldoet perfect voor hetgene wat de gewone man van een pda verlangt.
Wil je iets meer op zakelijk gebied, ja dan komt de nieuwe 2000 serie erg aantrekkelijk naar voren. Zeker met de hx2750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:06:
[...]

Het ligt ook aan het type processor dat je pda heeft. Voor zover ik weet beschikken beide over een Xscale. De 2210 heeft dan wel 400 Mhz, maar die is op sommige punten nog verslagen door een 266 Mhz Samsung in de h1940.
Ik heb de h1940 nog regelmatig in handen en die pda voldoet perfect voor hetgene wat de gewone man van een pda verlangt.
Wil je iets meer op zakelijk gebied, ja dan komt de nieuwe 2000 serie erg aantrekkelijk naar voren. Zeker met de hx2750.
Dat van het type wist ik ja, maar het zijn verschillende types.
Ik had het even opgezocht op de HP site.

Type van de h2210: Intel® XScale™ technology-based processor 400mhz
Type van de hx2110: Intel® PXA270 312-MHz processor

Of is dat PXA wel hetzelfde type? Hoeveel merk je eigenlijk aan de CPU snelheid?
Ik zoek vooral iets met IR en Bluetooth, WiFi hoeft voor mij niet persé, ook is het redelijk belangrijk dat het een CF sleuf heeft, met bovengenoemde redenen.

edit:
Het zijn beide XScale processoren, de 2210 is een PXA255 en de 2110 is een 270. Ik heb hier tot nu toe het volgende over gevonden:

[quote]
While the T5's 416 MHz processor runs at a clock speed very close to its predecessor, the 400 MHz T3, the T5's processor is a newer generation PXA270. Compared to the T3's PXA255, the 270 offers improved power-saving features, and increased efficiency of CPU cycles.
[/quote]

Ik weet alleen niet precies of ik hier nou uit op moet maken dat de 270 de snelheid compenseert of dat het toch wat langzamer is dan de 'oude' 400 mhz...

[ Voor 22% gewijzigd door sOid op 16-01-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon goed kijken waar je je pda voor wilt gebruiken. Ga je het gebruiken als data assistent of als media center? Als het als agenda of navigator moet fungeren of dat je het in feite wilt gebruiken voor wat meer zakelijke doeleinden.
Ik zou zelf nooit een pda aanschaffen om er bijv. mp3's mee af te luisteren of om filmpjes mee te kijken. Het kan wel, maar je mist hiermee een beetje het doel waar je zo'n apparaatje voor aanschaft. Naar mijn mening valt een pda nog ruim binnen de "gadgetgrens" dus echt nodig is hij niet, tenzij hij wordt gebruikt voor zakelijke doeleinden.
In feite is het niet onverstandig om eerst goed onderzoek naar ook de pda software te doen. Wat wil je gaan gebruiken en werkt het wel? Aan de hand daarvan kan je dan ook weer je keuze bepalen.
Ohja, bezuinig niet op screenprotectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:50:
Je moet gewoon goed kijken waar je je pda voor wilt gebruiken. Ga je het gebruiken als data assistent of als media center? Als het als agenda of navigator moet fungeren of dat je het in feite wilt gebruiken voor wat meer zakelijke doeleinden.
Ik zou zelf nooit een pda aanschaffen om er bijv. mp3's mee af te luisteren of om filmpjes mee te kijken. Het kan wel, maar je mist hiermee een beetje het doel waar je zo'n apparaatje voor aanschaft. Naar mijn mening valt een pda nog ruim binnen de "gadgetgrens" dus echt nodig is hij niet, tenzij hij wordt gebruikt voor zakelijke doeleinden.
In feite is het niet onverstandig om eerst goed onderzoek naar ook de pda software te doen. Wat wil je gaan gebruiken en werkt het wel? Aan de hand daarvan kan je dan ook weer je keuze bepalen.
Ohja, bezuinig niet op screenprotectors.
Het hangt er vanaf hoe jij media center definieerd... Ik wil hem gaan gebruiken voor adressen, email, agenda en mp3's luisteren. Waarom ik er een wil hebben is omdat ik nogal veel dingen vergeet de laatste tijd en zo altijd mn agenda bij me heb en geen dubbele afspraken maak, en daarbij komt ook nog dat het handig is om mp3's mee te luisteren :) (je kan het beeld uitschakelen zodat je meer batterij vermogen overhoudt). Nu heb ik deze vraag ook op een ander forum gesteld en daar werd gezegt dat het verbeterde geheugen belangrijker zou zijn dan de 70mhz...

Dat van die screenprotectors wist ik al ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat de zaken zijn die je met je pda wilt doen en je hebt het geld ervoor over, dan is er weinig dat je tegen moet houden.
Extra geheugensteuntje? Absoluut. Zonder pda vergeet ik hier en daar nog wel eens wat. Ook met pda trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Ben toch maar voor de Royaltek brt-1000 gegaan, hier kan ook een nokia accu in en de batterij kan ook in de auto worden opgeladen. Heb deze bestel op www.mobinav.net voor 135 euro, wilde eerst voor de RoyalDigital BS 1100 gaan maar daarvan was de batterij moeilijk te verkrijgen en deze heeft geen aansluiting voor een eventuele externe antenne.

Zodra ik hem heb ontvangen zal ik wat meer informatie geven over de ontvangst enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:58
Heb dinsdag een 2410 met globalsat 318 besteld, ben echt benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg de ipaq hx2750 van mijn werk!!
dus ik zal wel posten woensdag wat mijn bevindingen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:31:
Hij bevalt mij in iedergeval heel goed, alleen zijn er nog niet veel accessoires voor te vinden, wat wel jammer is. Ook kan ik jammer genoeg geen winkel in de buurt van eindhoven vinden die accessoires voor een pocketpc verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:31:
En wat zijn je bevindingen, bevalt hij je goed? Ik heb er vandaag skype voor pocketpc opgezet, werkt perfect met de ingebouwde luidspreker en microfoon. Ben benieuwd of ik straks op vakantie ergens in kan loggen op een wifi netwerk want dan kan ik goedkoop naar huis bellen:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die gedownload als ik vragen mag? dat Skype for pocketpc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:06

Nakebod

Nope.

Gokje: Skype.com? Niet alles in het leven is moeilijk zelf te achterhalen.
http://skype.com/products/skype/pocketpc/

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm...
sorry for asking, da ligt idd wel erg voor de hand :-)

maar thanks :-)
Pagina: 1