Toon posts:

[XP] HDD crash? Al de tweede...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu voor mijn computer al een tweede hdd aangeschaft, aangezien de eerste (160 gb samsung) na ong een jaar was overleden, net buiten garantie natuurlijk. :( Ik heb daarna de 200gb schijf van maxtor gekocht (6Y200PO) en die heeft het een tijd goed gedaan. Vanochtend was mijn pc heel traag opeens (na een nacht downloaden) en rebooten duurde echt heel lang, (5 min, normaal onder 30 sec) Heb nu reinstall van XP SP2 gedaan, de eerste keer reboote de pc spontaan bij booten (nog voor inlogscherm), tweede install werkt redelijk. Maar als ik nu een bep map op mijn D schijf open zegt windows dat de hdd niet geformateerd is en of ik dat nu wil doen? Hier uit kan ik concluderen dat de hdd kapot is denk ik?

Nu is mijn vraag.. Komt dit door een instabiele voeding denk je? (die voltages wijken soms iets af) En kan ik de schijf nog inruilen met garantie?

Alvast bedankt, Arcane

(gelukkig doet mijn linux bak het nog)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 15:23 ]

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Samsung geeft 3 jaar garantie op hun harddisks :) dus hopelijk heb je die schijf nog liggen.

Probeer anders deze tool van Maxtor. http://www.maxtor.com/por...rd%20Drives&downloadID=22

[ Voor 66% gewijzigd door Strikie op 09-11-2004 17:03 . Reden: typo ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
serieus? Ben ik even blij dat ik die hdd nog heb! kan ik dat op hun site aanvragen of hun support mailen?

Voor dat maxtor tooltje zo ff een floppy zoeken, maar ik reboot liever niet :S De pc geeft nl internet door aan andere pc's in het netwerk, en heb strax geen tijd meer om nog een herinstall te doen als hij opeens niet meer boot zoals net.. En daz niet goed voor mijn vaders bloeddruk denk k aangezien hij van die internet afhankelijk is voor internet.. Nat op Linux lukt me nog niet helemaal..

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 15:50 ]

• Strikie

Strikie

Athletics

je kan een rma formulier uitprinten invullen en samen met je hdd opsturen, wel goed verpakken!

Verwijderd

Topicstarter
GreenthumB schreef op 07 november 2004 @ 15:50:
je kan een rma formulier uitprinten invullen en samen met je hdd opsturen, wel goed verpakken!
Dat ga ik dan iig proberen met me samsung hdd :) Thanks alvast ;)

Maar ik wou ff doorvragen of het mss met me voeding te maken zou kunnen hebben, had ergens gezien dat dat er mss mee te maken zou kunne hebben... Weet iemand dat cker? Dan neem ik nl ook gelijk een nieuwe voeding..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je geeft helaas niks over je voeding kwijt, terwijl je juist wil weten of dit de oorzaak kan zijn 8)7

Maargoed, onderaan de hoofdstuk "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" uit de FAQ van dit subforum kun je info/tips vinden wat betreft het regelmatig uitvallen van de harddisks. Verder is er ook nog de hoofdstuk "Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de harddisks?", dat jou wellicht interessante achtergrondinformatie kan leveren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ik zal even kijken in de faqs dan! Tja voeding kwam bij pc dus daar weet ik niet zo veel van, niet eens hoeveel watt en zo... Maar de voedingslijnen weken wel meer af dan 10% dus of dit de oorzaak kan zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Samsung zegt trouwens op hun site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
RMA Instruction 

Before you return your HDD, please run the SAMSUNG Diagnostic Program. If the 
defect is confirmed by the SAMSUNG diagnostic program, please follow the directions below  

1. Please contact and request the RMA(Return Material Authorization) service to your dealer(supplier). Your dealer(supplier) has the RMA responsibility. 
2. To return for replacement, pack the drive in an anti-static bag (original SAMSUNG
box). You must always keep the original box and packing materials for storage or shipping. 
3. If the drive is improperly packed, it will be returned to you unrepaired through freight collect. 
4. SAMSUNG is not responsible for :  
Data loss 
Data recovery 
5. SAMSUNG will replace defective drives with a refurbished drive. 
6. SAMSUNG will inspect the HDD and if its damage was caused by neglect, misuse or other forces outside of SAMSUNG's control, it will be returned unrepaired through freight collect.

Nu heb ik de hdd bij de pc gekregen (dealer) en er zat 1 jaar garantie op de hele pc geloof ik, die nu wel verlopen is ondertussen. Hierdoor heb ik ook geen samsung doos en een static bag is ook wel even zoeken.. Zou ik de hdd evengoed op kunnen sturen of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 00:16 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:16
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 17:24:
Thanks ik zal even kijken in de faqs dan! Tja voeding kwam bij pc dus daar weet ik niet zo veel van, niet eens hoeveel watt en zo... Maar de voedingslijnen weken wel meer af dan 10% dus of dit de oorzaak kan zijn...
8)7
Hier staat een topic en daar wordt alles uitgelegd, ook dat je voeding niet meer dan 10% mag afwijken, en soms 5% niet.
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 00:14:
Samsung zegt trouwens op hun site:
[...]
Nu heb ik de hdd bij de pc gekregen (dealer) en er zat 1 jaar garantie op de hele pc geloof ik, die nu wel verlopen is ondertussen. Hierdoor heb ik ook geen samsung doos en een static bag is ook wel even zoeken.. Zou ik de hdd evengoed op kunnen sturen of niet?
Pak een willekeurige static-bag, loop naar het postkantoor, zoek een mooie doos uit, neem hem mee naar huis. wikkel er wat bobbeltjes plastic omheen en stuur hem op.

[ Voor 36% gewijzigd door Cardinal op 09-11-2004 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mss wel heel dom maar ik kan nergens op hun site een adres vinden.. Overal staat neem contact op met uw handelaar :S...

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
lijkt me duidelijk dan toch ;)
ga dus met je hd/pc naar je dealer, ook al gaf hij maar 1 jaar garantie, hij is verantwoordelijk voor je schijf (maar ik lees dat de hd die niet nu kapot/kapot aan het gaan is niet origineel in die pc aanwezig was :?, dan wordt ut lastig :/ )

Verwijderd

Topicstarter
De HDD die niet al aanwezig was in de pc is ondertussen al vervangen! FF naar pc winkel gegaan, binnen 5 min had ik een ander, echt toppie! :)

Ik probeer nu alleen ff te kijken of ik de allereerste hdd kan vervangen, nl de samsung, als er tog nog garantie op zit..

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Die maxtor: Als jij de hele brut opnieuw installeerd en je begint weer met een lege schijf, dan worden de overige partities niet automatisch tijdens windows install geformateerd!! Dat moet je dan alsnog handmatig doen.

Of lees ik het verhaal niet goed? Er staat niet dat je al geformateerd hebt!

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Strikie

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:16:
Mss wel heel dom maar ik kan nergens op hun site een adres vinden.. Overal staat neem contact op met uw handelaar :S...
In 2 minuten gevonden : Mocht u een Samsung product willen retourneren in verband met een reparatie of inruilen binnen de garantie, neem dan eerst contact op met de Samsung Service en Informatielijn 0900-2020088 (EUR 0,10 per minuut).

:P

Pagina: 1