[TV OUT] Radeon 7500 van IBM Thinkpad T41 geeft zwart/wit

Pagina: 1
Acties:

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 10:27
Ok de topictitel zegt het al, ik heb een , normaal gesproken, vrij standaard probleem namelijk zwart/wit beeld op TV. Natuurlijk heb ik de TV out FAQ gehad en geverifieerd dat hij toch echt op PAL staat (alle verschillenden geprobeerd). Ik heb geen andere keus dan het aansluiten op de volgende manier:

Svideo > composite > in TV 'poort' van de scart stekker in TV.

Heb inmiddels ook verschillende tv's geprobeerd maar het beeld blijft overal zwart/wit, het is overigens wel gewoon scherp en zelfs overlay en dat soort dingen werken (ik heb al een stukje zwart/wit film zitten kijken).

Ik denk zelf dat het probleem toch zit in NTSC/PAL en mijn vraag is dus eignelijk vooral of er geen manier is om de TV out van mijn kaart op PAL te forceren met een of ander tooltje?

Mocht ik nog info vergeten zijn die volgens jullie nog van pas kan komen dan zet ik die er bij.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

probeer eens tvtool ... te vinden op www.tvtool.de

succes

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 10:27
Ik dacht dat TV tool alleen voor Nvidia chipsets was? Maar bedankt ik zal toch nog eens even gaan kijken :).

Edit: Ja ik dacht al ik ben toch niet gek, Tv tool werkt alleen voor Nvidia kaarten.

[ Voor 29% gewijzigd door twit op 07-11-2004 15:34 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

sry niet goed bij nagedacht.... 8)7