[Internet] Waar een internetverbinding vandaan te halen?

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Vast een bekend probleem:
Je bent student, je woont op een zolderkamer bij een hospita (die niet in computers is geinteresseerd), je hebt geen vaste telefoonaansluiting, geen kabeltelevisie en (nog veel erger: ;)) geen internet.

Mijn probleem dus. Nu zoek ik een manier waarop ik aan een internetverbinding kan komen. Het mooiste zou zijn als ik een WiFi-verbinding kan oppikken. Nu weet ik dat op mijn school (Conservatorium den Haag) 2 WiFi-systemen draaien, maar volgens mij werken die gewoon met een accesspoint, geen extra sterke antennes erbij. Ik woon er ca. 10 km vandaan, nu vroeg ik me af of ik met een richtantenne dat netwerk moet kunnen oppikken... (Als je sterke verhalen hoort over het feit dat ze dat ook kunnen van Enschede naar Helsinki op die manier leek het me de moeite van het vragen waard.)

Maar ik heb natuurlijk geen idee of zoiets in de praktijk te realiseren is. Het zou wel mooi zijn, want dan heb je een redelijke verbinding tegen een redelijke prijs (als je zo'n antenne zelf maakt.)

Ik ben benieuwd of het een oplossing kan zijn, of dat ik toch op een of andere manier aan een internetverbinding kan komen (heb ook al aan GPRS zitten denken, maar dat is natuurlijk T_R_A_A_G)

Iemand die hier meer vanaf weet?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

samo

yo/wassup

Als je al een wifi kaartje hebt, lijkt het mij handiger eens te scannen op buren met een wifi-ap en internet... Als je die vind, ga je bij ze langs, met een voorstel. Jij betaalt een deel van de rekening, en dan mag je surfen.... Lijkt me handiger dan een (onwaarschijnlijke) wifi verbinding over 10KM

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27
Kan wel volgens mij over 10 km. Maar dan heb je denk ik een heel erg dure richt antenne nodig. Niemand in de buurt met draadloos?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:56

Rmg

MADG0BLIN schreef op 07 november 2004 @ 14:52:
Kan wel volgens mij over 10 km. Maar dan heb je denk ik een heel erg dure en illigale richt antenne nodig. Niemand in de buurt met draadloos?
naja school zal dan ook een versterker nodig hebben denk niet dat ze dat doen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Rmg op 07-11-2004 14:54 ]

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Heb nog geen wifi kaartje. Maar meestal zet je toch je SSID-broadcast uit, en dan kan je toch niet zien dat er een WiFi-netwerk hangt?

Volgens mij is dat nog best lastig.

offtopic:
Iemand die wel broadcast, heeft waarschijnlijk ook geen WEP/Macfiltering aanstaan. Waarom zou je dan nog langs moeten gaan om het eerst te vragen?!? :P

• MADG0BLIN
Raz- schreef op 07 november 2004 @ 14:53:
[...]

naja school zal dan ook een versterker nodig hebben denk niet dat ze dat doen :+
Is een richt antenne illegaal dan?
Ik bedoelde wel met toestemming en in overleg met de school natuurlijk. :Y)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

samo

yo/wassup

pelleke schreef op 07 november 2004 @ 14:54:
Heb nog geen wifi kaartje. Maar meestal zet je toch je SSID-broadcast uit, en dan kan je toch niet zien dat er een WiFi-netwerk hangt?

Volgens mij is dat nog best lastig.

offtopic:
Iemand die wel broadcast, heeft waarschijnlijk ook geen WEP/Macfiltering aanstaan. Waarom zou je dan nog langs moeten gaan om het eerst te vragen?!? :P
Meeste mensen met verstand zetten dat uit, en mac filtering aan, maar meeste ISP's supporteren dat niet. En waarom je langs moet gaan? Elementaire beleefdheid. Plus dat ze dan niet naar beveileginsmogelijkheden gaan zoeken komen ze er achter.... :)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heeft je hospita zelf geen telefoonaansluiting? Hoe is je relatie met hem/haar? Als ze dan toch een telefoonaansluiting hebben, zou ik het toch benadrukken dat een student tegenwoordig niet meer zonder een internetaansluiting kan. tegenwoordig is een simpel ADSL abbootje met een wireless modem/router echt zo duur niet meer.. en ik noem nu wireless omdat ik me kan voorstellen dat een hospita niet blij zal zijn met netwerk/telefoonkabel die helemaal naar de zolder getrokken moet worden.

Hier staat tekst

• Rmg

Rmg

MADG0BLIN schreef op 07 november 2004 @ 14:56:
[...]

Is een richt antenne illegaal dan?
Ik bedoelde wel met toestemming en in overleg met de school natuurlijk. :Y)
Nou Nee maar 1 om 10 kilometer te overbruggen zal je iig een behoorlijk zend vermogen nodig hebben en boven de 100mw zenden is hier illigaal (als ik me niet vergis iig ) en daarmee haal je de 10Km niet :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 07-11-2004 15:01 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

en anders spreek je met haar af dat ze op jouw kosten mee kan internetten (beetje mailen enzo kan geen kwaad voor je snelheid ;)). Of je haalt haar over met de nieuwe cd van marco borsato ofzo O-)

[ Voor 6% gewijzigd door HeepH op 07-11-2004 15:01 ]

http://specs.tweak.to/16495

• MADG0BLIN
Raz- schreef op 07 november 2004 @ 15:00:
[...]

Nou Nee maar 1 om 10 kilometer te overbruggen zal je iig een behoorlijk zend vermogen nodig hebben en boven de 100mw zenden is hier illigaal (als ik me niet vergis iig ) en daarmee haal je de 10Km niet :Y)
Ok, weer wat geleerd. :)
Heb 6 maanden in Engeland gewerkt en daar hadden ze een antenne voor 3km. Maar zal wel lager zend vermogen geweest zijn dan ja.

• Rmg

Rmg

mischien is een 2weg satteliet systeem een idee
http://www.bysky.nl/ 90euro per maand

Tis wel duur maar je hebt iig iets..
Pagina: 1