Toon posts:

[2003/XP] 2003 of XP prof, voor thuisnetwerk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de opdracht deze avond een netwerkje op het speelplein te gaan instaleren, dit netwerk heeft 5 computers, op 4 ervan mogen kinderen spelen, vooral counter strike en internetten. Een ervan zal dienen als server en als pc voor de leiding. Nu vraag ik mij af wel operating system ik het best gebruik voor de server, welke het meest stabiel zal blijven en op welke onervaren gebruikers het minste kapot kunnen maken (of waar ik het meeste kan beveiligen)(want sommige leiding kan er wel wat van).

Zijn er als ik kies voor server 2003 speciale dingen waar ik mee rekening moet houden opdat het netwerk zal werken (ik heb immers nog geen ervaring met de server versie)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat moet de server allemaal gaan doen?

Server voor de games?
Webserver?
Fileserver?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
maak de server nooit een gebruikersstation.
Dat is 1 tip

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor welke software hebben jullie licenties? :)

Verwijderd

Topicstarter
De server moet enkel dienen om internet te delen.

We hebben voor alles licencies

Verwijderd

Counterstrike is voor 15 jaar en ouder, en niet geheel zonder reden. Niet dat ze d'r agressief van worden ofzo, ze worden er alleen irritant van.

Verder idd: wat willen ze ermee gaan doen?

Als het alleen om HLDS gaat, zal ik zelfs niet eens voor windows kiezen! HLDS voelt zich zó veel beter onder linux, of BSD, en is nog makkelijk in te stellen ook.

Als d'r ook nog op gesurft dient te worden, kies je voor Windows XP. Dat is goedkoper, en makkelijker in te stellen voor normaal gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Er moet nog op kunnen worden gesurft ook, Linux is jammergenoeg niet van toepassing, monitoren en stagairs mogen die pc immers gebruiken om voor te bereiden en er is wss geen enkele die linux gewoon is

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

elevator schreef op 07 november 2004 @ 14:08:
Voor welke software hebben jullie licenties? :)
Juistem!

trouwens, Als je echt optimaal wil gaan werken met een server en clients dan moet je win2k3 nemen, richt een Active Directory in, en zorg dat je clients XP draaien, Zodoende kan je gebruikers accounts aanmaken binnen het domain waar je zo goed als alles kan afschermen met group policy objects (GPO) dat wil je toch?

omdat je het over kinders hebt zou je ook nog ISA server erbij kunnen "kopen" waarmee je ook nog eens per user kan flteren op urls e.d. plus het dient als Firewall.

XP is een client OS werkt goed samen met AD wat in win2k3 en win2k SF zit.
het kost alleen wel wat centen ;) (let ook op je calls.)

the way it should be done.

[ Voor 3% gewijzigd door pt0x op 07-11-2004 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
win2k3 is de afkorting van?

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Windows 2003 (standaard versie is voldoende voor wat jij wil berijken)

Verwijderd

Topicstarter
Staat hier ook ergens uitgelegd hoe ik zo een active directory inricht?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe je een ActiveDirectory in kan richten kan je wel op www.technet.com vinden en ik verwacht dan ook wel dat je zelf een beetje moeite er voor doet :)

Maar ik lees dat je vanavond het moet installeren... danneuh.. ben je nu wat te laat om nog even AD te leren :P

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk ga ik er moeite voor doen, 'k wil graag voor mezelf wat bijleren, maar af en toe eens horen waar je goede informatie vind, voordat jezelf eerst de halve internet wereld afzoekt is wel tof. Verder moet ik het idd deze avond instaleren, maar ik kan achteraf nog altijd die active directory dingen instellen niet?

• pt0x

pt0x

Why are we here..

eventueel kan je nu alles kaal inrichten, server installen. clients installen, geen AD erop nog. geen policies erop.

Dan kan je met de wizzard "installing your server" altijd later nog AD installeren.
Policies distrebueeren met AD is wel even lastig. maar als je het door hebt is het goed te doen. Daar gaat het meeste tijd in zitten denk ik.
Pagina: 1