Toon posts:

Portforwarden op Motorola Cybersurf wave modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee hoe ik de poorten van een Motorola Cybersurf wave modem kan forwarden (gaat mij met name om het forwarden van poort 21 voor ftp-verkeer)? Ik heb reeds uren tevergeefs naar een uitleg op internet gezocht zonder enig resultaat. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij zou kunnen helpen.

Cheers

DIAtoNOS

Verwijderd

Je hebt Telenet? Dat gaat niet hoor, verder vind ik het raar dat die poort dicht staat? Bij mij stond die gewoon open..

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

telenet naar telenet gaat dat, maar naar buitenaf (buiten telenet dus) zijn alle "well known ports" geblokkeerd

(poort 1-1024 dus)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties jongens. :)

@Outsync
Ja, telenet is inderdaad de provider. Begrijp ik het goed dat deze provider alle poorten van buitenaf (buiten telenet zelf) blokkeert, zodat poort 21 niet te forwarden is?

@ALL
Hoe is het dan mogelijk om een ftp-server te draaien met een telenet account waar mensen met andere ISP's op kunnen?

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
Op een andere poort dan 21. Op bijvoorbeeld 2121 (hoger dan 1024). Heb ik zelf ook.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Je modem moet wel een router hebben, wilt dat lukken. Maar zoniet dan staan alle poorten open. Heb je alleen nog een aparte router nodig om de forwarding in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is alleen met welk programma of met welke commando ik de poorten kan forwarden. Is het mogelijk de modem te benaderen met het ingeven van een bepaald IP om vervolgens via een ingebouwd menu de poorten te forwarden. Ik ben een n00b op hetgebied van het forwarden van de Cybersurf wave modem, dus een eventuele uitleg of verwijzingnaar een tutorial is van harte welkom. :)

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 06:08
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 17:01:
Mijn vraag is alleen met welk programma of met welke commando ik de poorten kan forwarden. Is het mogelijk de modem te benaderen met het ingeven van een bepaald IP om vervolgens via een ingebouwd menu de poorten te forwarden. Ik ben een n00b op hetgebied van het forwarden van de Cybersurf wave modem, dus een eventuele uitleg of verwijzingnaar een tutorial is van harte welkom. :)
Er zijn manieren om je modem te hacken, wat betreft gecapte snelheid. Maar dat zou ik niet proberen, ze zullen het nogal snel merken. :p

Overigens draai ik ook ftp op 2121. Onder de 1024 werkt alleen maar binnen het Telenet netwerk zoals bogy al aangaf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik niet helemaal begrepen wordt. Ik zoek niet naar een mogelijkheid om de modem te hacken, ik wil graag alleen weten hoe ik de poorten kan forwarden op voornoemde modem. Wie kan me dit uitleggen? :?

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 06:08
Ik denk dat jij het niet begrijpt.

Poorten forward je op een router. Niet op een modem. Dit dient om degene langs internet zijde te laten weten welke pc moet bereikt worden vanaf buitenaf. Je kan bvb poort 2121 in je router forwarden naar het ip van de pc waar de ftp server op draait wil je die publiek vanaf het net toegankelijk maken.

En de poorten onder 1024 staan dicht bij telenet, daar kan je niks aan doen, tenzij andere verbinding nemen (adsl variant).
Pagina: 1