Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Polijsten] Is het nodig om NA te behandelen?

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik ben van plan mijn pc (van dat electrolitisch vezonken spul, dat lelijke grijze metaal in de pc) te gaan polijsten, maar nu is mijn vraag.

Is het ook nodig om dit na te behandelen, omdat je de beschermende laag weghaalt als je borstelt (eerst borstelen en dan polijsten).
En zo jah waarmee? ik heb al wat vluchtige zinnen hierover gelezen in een aantal topics maar nog niet echt een duidelijke oplossing gevonden.

Hoe hebben jullie dit opgelost?? want ik zie toch heel veel mod's die er als spiegeltjes uitzien.

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Blanke lak gewoon

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Blanke lak gewoon

Uit ervaring? ergens gehoord?
Ik zal het sowiso proberen, maar ik meende ook gehoord te hebben dat je lak moet spuiten op een ontvette ondergrond, na polijsten is alles zo vet als wat, en ontvetten dan word het weer dof? (heb ik ergens gelezen, kan ik helmaal fout hebben)

Verwijderd

Armageddon_2k schreef op 07 november 2004 @ 14:01:
Blanke lak gewoon

Uit ervaring? ergens gehoord?
Ik zal het sowiso proberen, maar ik meende ook gehoord te hebben dat je lak moet spuiten op een ontvette ondergrond, na polijsten is alles zo vet als wat, en ontvetten dan word het weer dof? (heb ik ergens gelezen, kan ik helmaal fout hebben)
Hangt er een beetje vanaf wat voor ontvetter je neemt.. Als je ontvet met een agressief spulletje heb je dat vlug ja.

Maar Blanke lak is de beste oplossing. Let wel.. Hele dunne laagjes opbrengen.. Anders gaat het lopen..

Verwijderd

Het doel van polijsten is dat je het metaal zélf zo glad mogelijk maakt. Als het metaal niet meer spiegelt nadat je het oppervlakte ontvet hebt betekent het dus dat het metaal zelf nog niet glad genoeg is, en dat oneffenheden opgevuld waren met een vettig iets, of het polijstmiddel.

Als je eenmaal het oppervlak écht spiegelend hebt kun je het gewoon in de blanke lak zetten.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Armageddon_2k schreef op 07 november 2004 @ 13:35:
Ik ben van plan mijn pc (van dat electrolitisch vezonken spul, dat lelijke grijze metaal in de pc) te gaan polijsten, maar nu is mijn vraag.

Is het ook nodig om dit na te behandelen, omdat je de beschermende laag weghaalt als je borstelt (eerst borstelen en dan polijsten).
Dat lelijke grijze metaal is verzinkt, niet verzonken. Dat is heel wat anders. :D

Die zinklaag (meestal thermisch aangebracht en niet electrolytisch) zorgt ervoor dat de boel niet wegroest. Als je die laag er af poetst dan zie je het metaal binnen enkele uren tot weken bruin worden van de roest, afhankelijk van de vochtigheidsgraad.

Nabehandelen is dus een absolute noodzaak, wil je een net uiterlijk houden.
Pagina: 1