Toon posts:

Pc loopt heel vaak vast onder de meeste spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Als ik een spel speel zoals doom3 dan loopt hij niet vast, maar ga ik een spel spelen zoals Medal of Honor, of C&C Generals dan loopt hij steeds helemaal vast.
En dit probleem heb ik dan met meerdere spellen en niet alleen bij deze spellen. 8)7

Met vast lopen bedoel ik dan echt helemaal dus dan kan ik geen CTRL+ALT+Delete meer doen enzow, enigste optie die ik dan nog heb is computer resetten. |:(

Mijn systeem:

WindowsXP (Service Pack2)
Intel PIV 3.0C GHZ Skt. 478HT
Asus P4P800E Mobo
Sapphire ATI 9600XT Ati AGP
Corsair 512MB DDR400 64MX64
Western Digital 160Gb 7200RPM SATA
Aopen Powersupply ATX, 350W

Mijn systeem is echt helemaal UP TO DATE.

Hoop dat iemand mij kan helpen en als je meer info nodig heb kun je vragen. :9~

Verwijderd

Ja dit probleem had ik ook met mijn radeon 9600 se , heb jij ook dat je beeld freezed, en geen geluid meer?

Ik heb trouwens echt alles geprobeerd, maar heb nu een nieuwe videokaart erin en werkt alles weer. Dus echt een oplossing zal er niet uitkomen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 12:53 ]

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Als je even zoekt...

Zoeken in SPV op 'computer hangt spellen'

Staan een aantal topics in waar je zeker wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 12:52:
Ja dit probleem had ik ook met mijn radeon 9600 se , heb jij ook dat je beeld freezed, en geen geluid meer?

Ik heb trouwens echt alles geprobeerd, maar heb nu een nieuwe videokaart erin en werkt alles weer. Dus echt een oplossing zal er niet uitkomen.
Ik heb als die vastloopt nog wel beeld alleen, geluid gaat weg.

Verwijderd

Topicstarter
Chrissels schreef op 07 november 2004 @ 12:59:
Als je even zoekt...

Zoeken in SPV op 'computer hangt spellen'

Staan een aantal topics in waar je zeker wat aan hebt.
Thx aan deze topic zal ik zeker wat aan hebben. :)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Kontroleer de temperatuur van je systeem en videokaart ook eens. Het kan goed zijn dat de videokaart te warm word en zichzelf locked.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op 07 november 2004 @ 14:23:
Kontroleer de temperatuur van je systeem en videokaart ook eens. Het kan goed zijn dat de videokaart te warm word en zichzelf locked.
Mobo temp is rond de 40 graden en grafische kaart rond de 50 graden, dit is binnen de normen en kan dus hier niet aan liggen.

Verwijderd

dit had ik ook met mijn Club3d ati radeon 9600xt en ik heb het opgelost.
Je moet gewoon vpu-recovery uitzetten en agp-fast write.
Ik heb ook ergens gelezen dat als dat niet werkt je altijd nog van agp 8x naar 4x kan droppen, maar dit maakt je prestaties wel minder

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem geloof ik al opgelost maar durf nog niet zeker te zeggen.
Ik heb de bios van mijn MOBO geflashed met asus utility tool, en sindsdien is hij niet meer vast gelopen.
Of hij zeker niet meer gaat vast lopen kan ik nog niet zeggen.

Ik laat het wel weten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Net 2 uur Generals gespeeld en de pc is niet vast gelopen! :*)
Dus het probleem was denk ik dat er een hardware conflict ergens in de pc was en dat het met de laaste bios versie is verholpen, maar dit kan ik nergens terug vinden op de site van mijn mobo of grafische kaart.

Verwijderd

kunnen lastig elk combinatie-foutje neerzetten...tog?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 16:48:
kunnen lastig elk combinatie-foutje neerzetten...tog?
Ja klopt wel, maar meerdere mensen hebben dit probleem.
Ik ken nog iemand met dezelfde grafische kaart als mij en hij zegt dat hij dit probleem ook heeft gehad en een nieuwe grafische kaart heeft gekocht om op te lossen, maar dat vond ik een beetje onzin, want deze kaart heb ik pas een paar maanden.

Verwijderd

Topicstarter
Na lange tijd heb ik dit zelfde probleem weer en het lag dus niet aan bios updaten.
Vandaag gebeurde het weer 3x achterelkaar. 8)7
Heb ergens in een andere forum gelezen dat het helpt als ik AGP teurg zou zetten naar 4x, maar er zou toch een andere oplossing moeten zijn, want ik betaal voor een kaart die 8x zou moeten ondersteunen en niet 4x, of heb ik het mis?
Pagina: 1