Sony DSC- XXX als videoplayer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lucid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09-2023

lucid

If it ain't broken...tweak it!

Topicstarter
a veel gepuzzel geef ik het op. Mijn missie is het afspelen van een MPG bestand op mijn Sony DSC-W1 .

Dat kan wel, als het een bestand is dat gemaakt is door de camera zelf.

Laat ik nu net een complete film op een 1GB Ultra II memory stick willen zetten.

Dus hop, HEX editor er bijgesleept. Gezocht op de string "Mpvx" (het sony formaat)
en ja hoor op regel 870 geloof ik, bingo..

Copy en paste naar een StarWars MPG, StarWars getest op de PC, en liep nog steeds. Copy naar de stick, zegt de camera : invalid file.

Het rare is, dat een mpg vanaf de stick naar de computer het zelfs op een windows95 bak zonder echte codecs werkt. Erg properitairy formatted is het dus niet.

Nog wat stoeiwerk met de indices op de memorystick, alsmede met de filenames, mocht ook niet baten.

Missie : het spelen van een MPG (film) die niet van een Sony camera komt, op een Sony camera met VXfine mogelijkheid. Liefst de DSCW1 want die heeft naast TV out ook nog een 2,5" scherm.

U begrijpt, als dit lukt heb je een portable videoplayer voor je tv of onderweg.

Ik daag U uit , gij Tweaker, om te laten zien dat alles kan, als je maar genoeg verstand hebt.

_/-\o_ _/-\o_

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:06
En de resolutie en fps dan?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik ben hier op een Sony P150 camera ook mee bezig. Maar ook mij lukt het niet. De camera 'ziet' de bestanden niet eens. In het afspeel menu, zie ik alleen de foto's + de video's die met de camera zelf zijn gemaakt.

Video ingesteld op 640*480 @ 30fps Mpeg1 en naar de camera gekopiëerd, maar zoals gezegd kan ik ze dus op de camera niet vinden

Somewhere in Europe...

• lucid

lucid

Topicstarter
De resolutie en de FPS zijn 640x480 in 30FPS in VXVideo in fine modus.

het apparaat kan dus 30 fps aan bij het terugspelen op de display, alsmede bij het terugspelen op de camera zelf.

Leuk dat er iig nog 1 iemand aan dacht :)

• lucid

lucid

Topicstarter
KICK. FF het dradje een schop geven, niemand die heeft lopen hacken om dit te fixen ?

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 20:55
Nee - maar wel een vraag hierover: je kunt een nette 12 minuten video op een 1gieg stick zetten. Is dat de moeite waard?

https://photune.blogspot.com/

Verwijderd

kheb zelf ook een DSC-w1 en vroeg me ook af hoe je mpeg-vx kon encoden. ik heb wat gevonden op een ander forum, mischien er iemande er wat aan heeft:
[/quote]
Ive been researching:?
*.THM file is really only a thumbnail image. I have changed the extension to *.jpeg and i got the thumbnail of movie taken with w1 with following EXIF data:
File: - C:\MOV00033.jpg
Make - SONY
Model - DSC-W1
Orientation - 1 (top left)
XResolution - 72
YResolution - 72
ResolutionUnit - 2 (inch)
DateTime - 2004:01:19 23:20:13
YCbCrPositioning - 2 (datum point)
ExifOffset - 172
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2004:01:19 23:20:13
DateTimeDigitized - 2004:01:19 23:20:13
ComponentsConfiguration - 1 2 3 (YCbCr)
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - 1 (sRGB)
ExifImageWidth - 160
ExifImageHeight - 120
InteroperabilityOffset - 326
[quote]

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 20:55
Nee, sorry, daar heb je niets aan - die info gaat over de THM file die bij filmpjes wordt aangemaakt, en die alleen voor het sneller displayen op de camera wordt gebruikt (en niet voor het afspelen van het filmpje).

https://photune.blogspot.com/

Pagina: 1