Mac OS 10.3.6 update

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NitroTNT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 13:24
Ik was is benieuwd of er meer mensen problemen hebben met deze update?
Bij mij is me finder helemaal corrupt geraakt waardoor ik bijna niets meer kan met me Mac. Hebben jullie problemen?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

Ik heb hem net geinstalleerd, ik zal zo kijken wat hij wel of niet doet :+

maar zoals chem zei in #apple:

<chem|home> 10.3.6 eens installen
<chem|home> jammer van de reboot dan wel weer
<Maximus> is die der ?
<Maximus> netjes :P
<chem|home> jah vrijdag al
<chem|home> iBook is er blij mee, dus nu de G4 maar ff

dus bij hem geen problemen

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31

Nietzman

Woei!

Heb geen problemen. Maar zie eigenlijk ook geen nieuwe dingen.

Verwijderd

Hier ook geen problemen en ook geen zichtbare veranderingen.

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Er schijnen wat problemen te zijn met externe FireWire-harde schijven. Die problemen komen overeen met de problemen die mensen hadden vlak na de release van Panther.

Overigens heb ik zelf geen problemen ontdekt. Wel is het fijn dat die irritante time-out van Safari eruit gesloopt is.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Ik vind het maar klote dat ze nog steeds niet de moeite hebben genomen om er voor te zorgen dat usernames en wachtwoorden voor samba shares in de keychain opgeslagen worden. ;(.

Verwijderd

FL!PNEUS schreef op 07 november 2004 @ 13:15:
Er schijnen wat problemen te zijn met externe FireWire-harde schijven. Die problemen komen overeen met de problemen die mensen hadden vlak na de release van Panther.
Ik heb een externe FW disk en die doet het nog altijd prima!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Herhalend melden dat het bij jou wel werkt lijkt me niet echt nodig.

Als je problemen hebt zou je eens moeten kijken op sites zoals xlr8yourmac of macintouch.

Wat me opvalt is een nieuwe Speech menu-item bij de calculator (of zat die er al?), Safari is nu 1.2.4.

Voor een overzicht van wat er echt veranderd is: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300080

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

chem schreef op 07 november 2004 @ 13:24:
Herhalend melden dat het bij jou wel werkt lijkt me niet echt nodig.
En waarom niet? Iemand meldt een gerucht met betrekking tot problemen met FW disks en ik meld dat dat in ieder geval hier geen probleem is. Wat is hier precies fout aan?

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
Nietzman schreef op 07 november 2004 @ 13:18:
Ik vind het maar klote dat ze nog steeds niet de moeite hebben genomen om er voor te zorgen dat usernames en wachtwoorden voor samba shares in de keychain opgeslagen worden. ;(.
Dat werkt bij mij perfect?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 13:25:
[...]

En waarom niet? Iemand meldt een gerucht met betrekking tot problemen met FW disks en ik meld dat dat in ieder geval hier geen probleem is. Wat is hier precies fout aan?
Dat bedoel ik niet; ik bedoel het *herhalend* melden. Als je specifiek te melden hebt dat, wat bij een ander niet werkt, bij jou geen problemen geeft dan is dat natuurlijk wel nuttig :)

Meld dan wel even wat je precies gebruikt (ook als het misgaat).

Steeds zeggen "alles werkt goed" - daar gaan we in principe wel vanuit, dat het werkt ;)

• NitroTNT
Hm vanuit me terminal krijg ik wel de volgende foutmeldingen:

MacOS:~ ed$ diskutil
2004-11-07 13:41:31.904 diskutil[373] *** Uncaught exception: <NSInvalidArgumentException> *** -[NSCFDictionary setObject:forKey:]: attempt to insert nil value
Trace/BPT trap
MacOS:~ ed$ drutil
dyld: drutil Undefined symbols:
drutil undefined reference to _DRDeviceCanWriteDVDPlusRDoubleLayerKey expected to be defined in DiscRecording
drutil undefined reference to _DRDeviceMediaDoubleLayerL0DataZoneBlocksKey expected to be defined in DiscRecording
drutil undefined reference to _DRDeviceMediaTypeDVDPlusRDoubleLayer expected to be defined in DiscRecording
Trace/BPT trap
MacOS:~ ed$

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Dat doet'ie bij mij wel hoor. Hoe connect jij naar een Samba share dan?

Ik doe Appeltje + K en tik dan in smb://server/share. De allereerste keer vraagt hij dan om een Domein, User Name en Wachtwoord die vervolgens wordt opgeslagen in de Keychain. Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://flipneus.net/~sander/images/keychain.jpg

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• bbrother
  • Niet online
Geen problemen met de update hier, werkt prima :) Alleen niks echt opvallends gemerkt aan veranderingen.

• Nietzman

Nietzman

Woei!

FL!PNEUS schreef op 07 november 2004 @ 13:51:
Dat doet'ie bij mij wel hoor. Hoe connect jij naar een Samba share dan?

Ik doe Appeltje + K en tik dan in smb://server/share. De allereerste keer vraagt hij dan om een Domein, User Name en Wachtwoord die vervolgens wordt opgeslagen in de Keychain.
Username en password staan keurig netjes in mijn keychain, maar hij blijft toch elke keer koppig vragen om datzelfde username en password als ik connecten wil. Doet 'ie trouwens bij een 2000, XP en 2k3 bak. Dus het ligt wel aan de kant van de PB, ben ik bang.

• NitroTNT
Lees van meer mensen dat hun Finder niet meer opstart na de 10.3.6 update. Jammer. Begint op een herinstallatie te lijken *zucht* Thnx steve....

Verwijderd

Hier werkt alles perfect, alleen deed Network een beetje vaag kon wel via appletje+K verbinden naar WinXP, maar kreeg hem niet te zien in Finder Network... Na een tijdje ineens wel, hopenlijk was het een tijdelijk iets.

Keychain werkt hier trouwens perfect richting WinXP machine.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 18:01 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

Nietzman schreef op 07 november 2004 @ 15:12:
[...]

Username en password staan keurig netjes in mijn keychain, maar hij blijft toch elke keer koppig vragen om datzelfde username en password als ik connecten wil. Doet 'ie trouwens bij een 2000, XP en 2k3 bak. Dus het ligt wel aan de kant van de PB, ben ik bang.
Misschien een idee: gooi je keychain-entry eens weg? Dus alles wbt smb:// ?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Addresses an issue for Mac OS X 10.3.5 in which some glyph fonts, certain "Expert" or "dingbat" fonts, would no longer appear in some applications.
Resolves a situation in which incorrect characters could show up for some fonts.
Iemand deze twee verbeteringen al getest?

Verwijderd

het is wel gek, hij geeft wel steeds aan "add to key-chain" bij het mounten, maar er wordt nog altijd niks opgeslagen idd. Ik zal die hele entry-lijst mbt tot de samba shares ook eens leegmaken :)

Ik zit nu ff niet achter OS X, maar zou iemand hier kunnen testen of je het password van je eigen account ook kan veranderen via het systeemvoorkeuren menu. Sinds de update crasht deze functie bij mij namelijk, ik heb al een rapport naar Apple verstuurd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 00:23 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb ook het probleem dat mijn samba share's om wachtwoorden blijven vragen. Ik zie dat eea wel in mij keychain wordt opgeslagen.

• Nietzman

Nietzman

Woei!

chem schreef op 07 november 2004 @ 18:12:
Misschien een idee: gooi je keychain-entry eens weg? Dus alles wbt smb:// ?
Kom ik helaas geen fluit verder mee.

Als ik dan weer probeer te connecten, en weer netjes mijn username en ww invul, en een vinkje bij add to keychain zet, maakt hij keurig netjes een keychainentry met username en wachtwoord aan, meer vervolgens vertikt 'ie het om hem een volgende keer te gebruiken.

Bah. :(. Maargoed, ik ben kennelijk niet de enige met het probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Nietzman op 08-11-2004 00:57 ]

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 00:18:
Ik zit nu ff niet achter OS X, maar zou iemand hier kunnen testen of je het password van je eigen account ook kan veranderen via het systeemvoorkeuren menu. Sinds de update crasht deze functie bij mij namelijk, ik heb al een rapport naar Apple verstuurd.
Werkt hier gewoon.

• wouterve
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Nietzman schreef op 08 november 2004 @ 00:55:
Als ik dan weer probeer te connecten, en weer netjes mijn username en ww invul, en een vinkje bij add to keychain zet, maakt hij keurig netjes een keychainentry met username en wachtwoord aan, meer vervolgens vertikt 'ie het om hem een volgende keer te gebruiken.
Ik heb geen last van dit probleem, bij mij werkt het zoals je zou verwachten. Op de twee Windowscomputers waar ik naar connect gebruik ik echter wel accounts met exact dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als ik binnen OS X gebruik - misschien dat dat iets kan helpen? Ik doe ook maar een gooi :).

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Werkt goed, Halo is volgens mij ook iets sneller geworden door de nieuwe drivers voor grafische kaart. Andere spellen heb ik nog niet getest.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Mijn Finder doet het prima, maar ben op mijn werk dus kan externe HD die thuis ligt niet meteen testen. (een Maxtor 160GB OneTouch)

Zal wel wenende smileys posten moest ie het niet meer doen ;-)

• chem

chem

Reist de wereld rond

leon1e schreef op 07 november 2004 @ 20:38:
[...]

[...]

Iemand deze twee verbeteringen al getest?
Hoe kan ik deze testen? :)

• Q

Q

wouterve schreef op 08 november 2004 @ 09:28:
[...]

Ik heb geen last van dit probleem, bij mij werkt het zoals je zou verwachten. Op de twee Windowscomputers waar ik naar connect gebruik ik echter wel accounts met exact dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als ik binnen OS X gebruik - misschien dat dat iets kan helpen? Ik doe ook maar een gooi :).
Dat is ook precies het probleem. Ik heb mijn mac eens schoongeveegd omdat ik mac os x in het NL wilde en heb een andere username gekozen dan die ik gebruik in mijn samba shares. Sindsdien heb ik dit probleem.

Kut-mac! :(

Edit: Hmm...

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107486

edit: YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Q kust zijn mac :> en is trots op zichzelf. 8) Dat artikel is trouwens waardeloos.

Oplossing:

1. Ga naar finder, go, verbind met server of doe het snel met klavertje + K
2. Hanteer de volgende syntax:

smb://username@server/share of smb://username@server

3. Voer je wachtwoord in en voeg de boel toe aan je keychain/sleutelhanger
4. Eject je share en reconnect: voila! je hoeft geen ww meer te gebruiken

Je moet dus wel altijd met username@server(/share) connecten.

[ Voor 34% gewijzigd door Q op 08-11-2004 19:26 ]

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Q schreef op 08 november 2004 @ 18:50:
Je moet dus wel altijd met username@server(/share) connecten.
Ik connect gewoon met \\server\share, zonder naam+ww

zie deze tip op macosxhints. En dan niet de tip zelf, maar het eerste commentaar over een .nsmbrc bestand.

Verder valt semi-ontopic en lichtelijk overbodig te melden dat 10.3.6 hier geen vreemd gedrag vertoont.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Q

Q

Pinball schreef op 08 november 2004 @ 22:48:
[...]

Ik connect gewoon met \\server\share, zonder naam+ww

zie deze tip op macosxhints. En dan niet de tip zelf, maar het eerste commentaar over een .nsmbrc bestand.

Verder valt semi-ontopic en lichtelijk overbodig te melden dat 10.3.6 hier geen vreemd gedrag vertoont.
Ik heb geen zin om met .nsmbrc bestanden te gaan lopen knoeien. Nee ik ik wil niet tweaken, daarom heb ik een aaiboeck. Mijn oplossing omzeilt het probleem wat ik en ook sommige andere mensen hebben op een wijze waarbij men geen terminal hoeft te hanteren. Maar wel bedankt voor de tip.

Verwijderd

werkt perfect...geen problemen ondervonden

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

klein schopje

Ik heb de 10.3.6. update geinstalleerd op mijn powerbook alleen voor mijn gevoel gaat de accu veel sneller leeg dan met 10.3.5. Het enige wat ik aan heb is airport extreme voor mijn WLan netwerk en BT voor mijn BTMuisje. Verder staat niets aan geen vreemde running processes ofzo.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• wouterve
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Ik ontdek nu iets vervelends aan deze update. Als ik een printer wil toevoegen die op een server via SMB geshared is, zie ik geen enkele gedeelde printer meer verschijnen in de Printer Setup Utility. Voor de update zag ik bij het selecteren van de juiste server in de Printer Setup Utility nog alle beschikbare printers op de server verschijnen - nu niet meer. Ik kan de printer nog wel toevoegen als ik alt-klik op de knop Add Printer en dan kies voor Advanced en daar de volledige device-uri van de printer invoer (smb://user:pass@WORKGROUP/HOST/SHARE), maar da's natuurlijk een wat lullige oplossing. Hebben meer mensen last van dit probleem?

• Q

Q

Ik heb momenteel precies het zelfde printerprobleem. Met een verse installatie. Ik ben erg blij met de alt-tip want anders had ik het niet eens kunnen oplossen....

[ Voor 35% gewijzigd door Q op 10-11-2004 19:17 ]

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb iets leuks ontdekt, tenminste denk dat het aan de update naar 10.3.6 ligt. Als ik op F10 drukte om alle schermen van de applicatie in beeld te krijgen dan kreeg ik volgens mij bij alle applicaties ook een klein (leeg) schermpje kado. Stel ik had 1 venster van FireFox open staan, ram F10, dan zag ik het grote venster + een mini schermpje.

Het viel me net op dat ik dat schermpje niet meer heb, en een paar dagen geleden heb ik de update geinstalleerd. Bij iemand bekend of dit een fix in de nieuwe release is?

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Dit is een fix can FireFox, zie ook de changelog van hun. :)

kleurbleur.nl

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Ah jammer, nou ja. Firefox is natuurlijk ook een perfecte applicatie :). Hulde aan de Mozilla Foundation dan.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• NitroTNT
Heb probleem met me finder voor een deel opgelost.

Voor de mensen die willen weten hoe: met Pacifist je 10.3.6.pkg openen en je Diskrecording etc. installeren na een herstart zal je finder weer opstarten.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FendtVario schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:53:
Ah jammer, nou ja. Firefox is natuurlijk ook een perfecte applicatie :). Hulde aan de Mozilla Foundation dan.
Dat venstertje was ook gewoon een FireFox venster hoor.. dus vind het niet meer dan normaal dat zij dat zelf weghalen :)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48
Nogal idioot, maar na de install van 10.3.6 lijkt het of m'n Powermac G5 alleen maar langzamer opstart... :? Ik zal het de komende dagen nog eens aankijken...

EDIT:
Bij dezen is dat bevestigd... Normaal ging ik van het login scherm, naar een kant en klare werk omgeving in minder dan vijf seconden. Nu duurt dat bijna tien seconden :'( Het opstarten zelf (van power-on tot login scherm) duurt gevoelsmatig ook wat langer..

Jammer hoor...

[ Voor 49% gewijzigd door Liegebeest op 17-11-2004 18:40 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Mijn externe HD (maxtor onetouch 160GB) werkt zowel met USB1.1/2.0 en FireWire perfect hoor. Zelfs nog beter dan vroeger me dunkt.

't is geen hulp voor mensen met problemen sinds de 10.3.6 update, maar nu weet je toch dat het meer aan combinatie van je model HD en de nieuwe update ligt ofzo...
Pagina: 1