[XP] pc reboot na 2 min. (C:\windows\system32\services.exe)

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb een flink probleem met mn pc:
AMD athlon64 3000+
512mb pc3200
Maxtor 80G s-ata hdd
Radeon 9800pro
Windows XP prof.

Telkens als ik de pc opstart verschijnt er na ongeveer 40 seconden het volgende bericht:
NT Authority\system is onverwacht gestopt met het uitvoeren van statuscode 128. De pc zal over 1 minuut opnieuw opstarten. (en dit gebeurd dan ook idd)

De fout bevind zich in C:\windows\system32\services.exe

De fout doet zich ook gewoon voor als ik de pc opstart zonder internetverbinding (draadloos internet, dus simpel het draadje lostrekken).
Ik kan alleen in de veilige modus nog normaal werken. Daar heb ik nu reeds 2 keer een virusscan uitgevoerd (Avast anti-virus) en ADaware en Spysweeper er overheen gehaald. Dit alles heeft geen effect.

In dit forum wordt de, in mijn ogen, betreffende fout behandeld:
http://forum.xboxworld.nl....php?t=31552&page=1&pp=15
maar ik heb die patch reeds in de veilige modus uitgevoerd en hij had geen effect.

Oftewel: ik heb geen flauw idee meer wat ik nog kan doen. Ik las dat een format ook geen zin heeft, en daar heb ik zelf ook totaal geen zin in. Dus weet iemand hoe ik mijn pc weer aan de praat kan krijgen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Service Pack 2 toepassen voordat je verbinding maakt met het netwerk; een van de andere PC's in je netwerk is geïnfecteerd met een RPC virus.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• UltraR-pc
Ik maak geen verbinding met het netwerk. Ik start de pc op zonder dat de usb adapter op mn pc is aangesloten.
En dan nog ff een vraagje. Waar haal ik dat servicepack 2 vandaan als mn pc het niet doet en ik verbinding met internet maken al helemaal kan vergeten? :?

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Voor sp2 kijk je ff in je locale supermarkt. Tussen de maand bladen, die iets met computers doen. (dus gaan flair; tina; donald duck) Er licht daar vast nog wel een waar de cd van sp2 bij zit. Het is een blauwe cd. En je kunt hem gratis bestellen op de site van Ome Bill hij word dan gratis toe gestuurd.

Grutte Pier fansels

• UltraR-pc
OK, thnx. En kan ik die dan gewoon in de veilige modus installeren (normale modus werkt niet as you know).
En als hij dan is geinstalleerd, is dan dat virus weg en werkt de pc gewoon weer goed?
Edit:
Dat bestellen via microsoft valt dus af :| levertijd van 4 tot 6 weken!!!
Nu maar hopen dat ik ergens een blad kan krijgen met die cd-rom.
(vraag hierboven (wat is het effect van servicepack 2 voor mijn probleem?) geld nog steeds :)

[ Voor 41% gewijzigd door UltraR-pc op 07-11-2004 13:59 ]