Toon posts:

laptop cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben in het bezit van een laptop met een vrij luidruchtige cooling. is het mogelijk hier iets anders in te zetten, dus geen externe cooling maar de oude verwijderen en een ander?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat ligt aan de constructie binnenin de laptop. Wat voor soort fan hebben ze daar gebruikt? Soms is het een echt ingebouwde fan, met een niet standaard-constructie. In andere gevallen schroef je hem zo los en plaats je er een standaard 40x40mm fan (oid.) voor in de plaats.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 09:43
geef eens wat meer specs van je laptop, en ook welk merk en model. Dan kunnen we je misschien helpen maar zo kunnen we er niets van breien :+

greetz hellboy

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een promedion 2700t c-1300

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vaak zitten er kleine radiale ventilatoren in, heb eigenlijk geen idee waar je die los kunt krijgen en of er fabrikanten zijn die stille versies maken.

De meeste herrie in mijn laptop komt volgens mij niet van de fan zelf, maar meer doordat er veel lucht door nauwe ruimtes gezogen/geperst wordt ofzo (zo klinkt het in ieder geval)