Waarom loopt mijn Bittornado snelheid zo langzaam op? *

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hi,
Ik ben een fanatiek Bittornado gebruiker en hij doet het eigenlijk prima op 1 klein puntje na.
Als ik een torent opstart duurt het zeer lang eer hij een acceptabele speed heeft berijkt (soms uren).
Aangezien ik meestal zeer grote bestanden download kan ik er prima mee leven omdat het toch allemaal sávonds gebeurt :)

Echter...nu heb ik bij een vriend ook Bittornado geinstallerd en daar schiet de speed tot mijn verbazing rete snel omhoog.
In enkele seconden zit hij op de 50 kb/sec...en in een paar min al boven de 100..
Dit duurt bij mij meestal een uur of nog langer (soms kom ik geen eens boven de 100).

Waarom verbaast me dit?
Omdat hij een ADSL verbinding heeft die veel lager ligt dan mijn Chello clasic.
Volgens mij is zijn upload ergens rond de 20 kb/sec...en zijn download onder de 200kb/sec.
Bij mij is up 40 kb/sec en down 300kb/sec...
Ook ligt het niet aan het seeder/leecher verhaal..
Hij downde wat cd's met een zeer gering aantal seeders/leechers...toch behaalde hij deze hoge snelheden.
(heb 5 verschillende downloads gezien bij hem)

Ik heb een router maar mijn poorten staan goed.
Ik heb geen firewall of iets dergelijks wat mijn verbinding kan beinvloeden.
Het Connectie icoontje wordt ook altijd netjes groen en als ik maar lang genoeg wacht behaal ik een heel acceptabele snelheid..(soms rond de 200)
Maar waarom duurt dit mij mij zo ontzettend lang en bij hem maar een paar min?
Ligt dit toch aan mijn stetings?..of aan het verschil tussen ADSL en Chello..

(shit...woord "mij" vergeten in de titel..kan dit alsnog gefixt worden pls?)

[ Voor 9% gewijzigd door melly op 07-11-2004 21:04 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

titelfixes kun je beter aanvragen via het TopicReport icoontje; dat zien we sneller :)

Waarom loop Bittornado bij zo langzaam op? > Waarom loopt mijn Bittornado snelheid zo langzaam op? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• melly
Spider.007 schreef op 07 november 2004 @ 11:58:
titelfixes kun je beter aanvragen via het TopicReport icoontje; dat zien we sneller :)

Waarom loop Bittornado bij zo langzaam op? > Waarom loopt mijn Bittornado snelheid zo langzaam op? *
OK ;)
Thx :)

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 22:13
Heh, zo iets heb ik ook, een vriend van mij heefd planet internet op telefoon (ook adsl), die van schiet naar 300kb per seconde binnen 5 minuten, die van mij komt op 50-200kb na 30 minuten. Eigenlijk moet je blij zijn, snelle downloads zijn vaak niet goed: Bittorrent kan ze dan niet op tijd checken voor fouten.

Steam ID: TheLastOttoman

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

LordMistery schreef op 07 november 2004 @ 17:10:
Eigenlijk moet je blij zijn, snelle downloads zijn vaak niet goed: Bittorrent kan ze dan niet op tijd checken voor fouten.
Wat is dat nu weer voor onzin?!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TheLastOttoman
Ik heb Eurotryp een keertje op 250kb/s gedownd...hij werkte niet.

Vervolgens heb ik de grens van download op 100kb/s gezet, hij was dan wel pas na 5 uurtjes klaar...EN HIJ WERKTE PERFECT!

Heb jij trouwens je pc wel gecheckt op spyware, die nemen veel data verkeer in beslag.

[ Voor 20% gewijzigd door TheLastOttoman op 07-11-2004 17:22 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:52
LordMistery schreef op 07 november 2004 @ 17:20:
Ik heb Eurotryp een keertje op 250kb/s gedownd...hij werkte niet.

Vervolgens heb ik de grens van download op 100kb/s gezet, hij was dan wel pas na 5 uurtjes klaar...EN HIJ WERKTE PERFECT!
Dat heeft denk ik meer te maken met je client als met download snelheden :)...

• TheLastOttoman
SyS_ErroR schreef op 07 november 2004 @ 17:21:
[...]

Dat heeft denk ik meer te maken met je client als met download snelheden :)...
Ik gebruik Bittornado.

Ik brand mijn cd's ook op 4x, want toen ik op max ging branden (de cd-rw kon het aan) werkte de image niet toen hij klaar was.

[ Voor 23% gewijzigd door TheLastOttoman op 07-11-2004 17:24 ]

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Hmmz.. Het kan natuurlijk ook je internet instellingen liggen... bijv: heb je een router?, heb je een firewall? Welk OS gebruik?

Ik denk dat je meer iets in die geest moet gaan zoeken.
Download bouwde bij mij eerst ook zeer langzaam op, heb nu sinds kort een nieuwe router en zit vrijwel meteen op 250kb/s (ik heb 2240/416 (delen door 8)-> 280kb/s bij 52kb/s). Ik gebruik overigens geen BitTornade maar Azureus, maar dat hoort niks uit te maken als het aan je instellingen ligt.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04
The_Savage schreef op 07 november 2004 @ 17:29:
Download bouwde bij mij eerst ook zeer langzaam op, heb nu sinds kort een nieuwe router en zit vrijwel meteen op 250kb/s (ik heb 2240/416 (delen door 8)-> 280kb/s bij 52kb/s). Ik gebruik overigens geen BitTornade maar Azureus, maar dat hoort niks uit te maken als het aan je instellingen ligt.
Hmms ik heb zelfde abbo als jou : 416 up / 2240 down (ik heb van ZON, nu Versatel)

Maar ik kan niet sneller downen dan 230 KB/s en uploaden met 42 Kb/s
dit is vrij normaal want je verliest 20 % ofzo
maar, had jij dit eerst ook ? en is dit nadat je een nieuwe router gekocht omhoog gegaan naar: 280kb/s bij 52kb/s) of was het voorheen ook wel zo snel maar bouwde hij langzaam op ofzo...

My favorite programming language is solder.

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Heb tiscali adsl, voorheen bouwde het gewoon zeer langzaam op (en had bijv. bij eMule altijd een low-id) Tegenwoordig nergens meer last van en allemaal lekker snel.

Ik denk toch echt dat als je problemen hebt met je snelheid je het bij je router(of internet) instellingen moet zoeken. Controleer eens of alle nodige poortjes netjes openstaan enzo, pak eventueel andere poorten met je client(heb ik ook).
Dat van dat 20% verlies hoeft trouwens niet, ligt eraan hoever je van server af zit (bij mij nog geen km :)). Ik heb eigenlijk zelfs geen last van verlies maar van winst :P zit regelmatig boven mijn zogenaamde limiet. (geen burst).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

LordMistery schreef op 07 november 2004 @ 17:22:
[...]

Ik gebruik Bittornado.

Ik brand mijn cd's ook op 4x, want toen ik op max ging branden (de cd-rw kon het aan) werkte de image niet toen hij klaar was.
Dat ligt echt niet aan de snelheid van downloaden hoor maar waarschijnlijk aan slecht materiaal oid.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TheLastOttoman
Bor_de_Wollef schreef op 07 november 2004 @ 18:29:
[...]

Dat ligt echt niet aan de snelheid van downloaden hoor maar waarschijnlijk aan slecht materiaal oid.
Maar dat is echt zo! Sommige spellen en films zijn zo goed beveiligd dat als je ze kopieerd, ze niet kan gebruiken of installeren. Vroeger was er zo'n brootje aap verhaal dat als je alles langzaam kopieerd dat je dan ook de beveiliging mee kopieerd.

• melly
Wow...hoop reply's in eens :)

Ok...ik heb dus inderdaad een router...echter de poorten staan goed.
Verder heb ik firewall en dergelijke uit staan.
Het grappige is dat ik sinds 3 dagen een kompleet nieuwe modem heb gekregen van Chello...nieuwste type wat beter geschikt is voor wat er allemaal komen gaat.
Helaas geen verschil...

Als router gebruik ik een Level one WBR-2400TX
Maar ook zonder router heb ik het zelfde verschijnsel....
En wat betreft instelling voor internet...waar naar moet ik kijken dan?
(OS is XP...net zoals bij hem)

[ Voor 4% gewijzigd door melly op 07-11-2004 21:06 ]

Pagina: 1