Hi,
Ik ben een fanatiek Bittornado gebruiker en hij doet het eigenlijk prima op 1 klein puntje na.
Als ik een torent opstart duurt het zeer lang eer hij een acceptabele speed heeft berijkt (soms uren).
Aangezien ik meestal zeer grote bestanden download kan ik er prima mee leven omdat het toch allemaal sávonds gebeurt
Echter...nu heb ik bij een vriend ook Bittornado geinstallerd en daar schiet de speed tot mijn verbazing rete snel omhoog.
In enkele seconden zit hij op de 50 kb/sec...en in een paar min al boven de 100..
Dit duurt bij mij meestal een uur of nog langer (soms kom ik geen eens boven de 100).
Waarom verbaast me dit?
Omdat hij een ADSL verbinding heeft die veel lager ligt dan mijn Chello clasic.
Volgens mij is zijn upload ergens rond de 20 kb/sec...en zijn download onder de 200kb/sec.
Bij mij is up 40 kb/sec en down 300kb/sec...
Ook ligt het niet aan het seeder/leecher verhaal..
Hij downde wat cd's met een zeer gering aantal seeders/leechers...toch behaalde hij deze hoge snelheden.
(heb 5 verschillende downloads gezien bij hem)
Ik heb een router maar mijn poorten staan goed.
Ik heb geen firewall of iets dergelijks wat mijn verbinding kan beinvloeden.
Het Connectie icoontje wordt ook altijd netjes groen en als ik maar lang genoeg wacht behaal ik een heel acceptabele snelheid..(soms rond de 200)
Maar waarom duurt dit mij mij zo ontzettend lang en bij hem maar een paar min?
Ligt dit toch aan mijn stetings?..of aan het verschil tussen ADSL en Chello..
(shit...woord "mij" vergeten in de titel..kan dit alsnog gefixt worden pls?)
Ik ben een fanatiek Bittornado gebruiker en hij doet het eigenlijk prima op 1 klein puntje na.
Als ik een torent opstart duurt het zeer lang eer hij een acceptabele speed heeft berijkt (soms uren).
Aangezien ik meestal zeer grote bestanden download kan ik er prima mee leven omdat het toch allemaal sávonds gebeurt
Echter...nu heb ik bij een vriend ook Bittornado geinstallerd en daar schiet de speed tot mijn verbazing rete snel omhoog.
In enkele seconden zit hij op de 50 kb/sec...en in een paar min al boven de 100..
Dit duurt bij mij meestal een uur of nog langer (soms kom ik geen eens boven de 100).
Waarom verbaast me dit?
Omdat hij een ADSL verbinding heeft die veel lager ligt dan mijn Chello clasic.
Volgens mij is zijn upload ergens rond de 20 kb/sec...en zijn download onder de 200kb/sec.
Bij mij is up 40 kb/sec en down 300kb/sec...
Ook ligt het niet aan het seeder/leecher verhaal..
Hij downde wat cd's met een zeer gering aantal seeders/leechers...toch behaalde hij deze hoge snelheden.
(heb 5 verschillende downloads gezien bij hem)
Ik heb een router maar mijn poorten staan goed.
Ik heb geen firewall of iets dergelijks wat mijn verbinding kan beinvloeden.
Het Connectie icoontje wordt ook altijd netjes groen en als ik maar lang genoeg wacht behaal ik een heel acceptabele snelheid..(soms rond de 200)
Maar waarom duurt dit mij mij zo ontzettend lang en bij hem maar een paar min?
Ligt dit toch aan mijn stetings?..of aan het verschil tussen ADSL en Chello..
(shit...woord "mij" vergeten in de titel..kan dit alsnog gefixt worden pls?)
[ Voor 9% gewijzigd door melly op 07-11-2004 21:04 ]