Toon posts:

P5AD2 Premium booten duurt zo lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai

Ik heb al een tijdje een Asus P5AD2 Premium met de nieuwste bios (1008). Ik vind alleen het booten zo lang duren voordat windows eindelijk opstart. Ik heb het dus over de tijd dat de bios er over doet. Het lijkt of hij heel lang naar usb devices zoekt, hij ondersteund inderdaad legacy usb maar duurt dit zo lang?

Iemand ervaring hiermee hoe het sneller kan?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zet de ongebruikte IDE/SATA poorten etc eens uit, kijk in de bootvolgorde of er niet toevallig LAN of USB voor de harddisk staat, staat Quick POST aan?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Alle ongebruikte IDE/SATA poorten staan uit, bootvolgorde is DVD-ROM - Harddisk en dan Floppy en quick post zal ik ff bekijken, volgens mij staat die ook goed

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:01

Spockz

Live and Let Live

Als je er nou Harddisk - DVD - floppy van maakt?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd, ik heb zelf het idee dat hij heel lang zoekt naar legacy usb apparaten, maar geen idee hoe ik dat uit krijg zonder usb helemaal uit te zetten

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 11:59:
Heb ik ook al geprobeerd, ik heb zelf het idee dat hij heel lang zoekt naar legacy usb apparaten, maar geen idee hoe ik dat uit krijg zonder usb helemaal uit te zetten
In het boekje staat vast wel welke optie je moet hebben, meestal iets van support legancy usb en dat hoort los te zijn van het aantal poorten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ik heb dit moederbord ook, duurt idd een eeuwigheid.
Wat een lelijk logo he? ;) ;)

Verwijderd

Ik heb een P5AD2 deluxe..... hetzelfde "probleem" Ook alles al uitgezet wta niet gebruikt wordt, echter duurt het nog steeds heel erg lang met opstarten.

Vindt trouwens dat ASUS support in vergelijking met MSI wel een hele vette onvoldoende krijgt. Op de helft van de vragen/probleemmeldingen krijg je niet eens antwoord, en als je al antwoord krijgt zijn het de standaard probeer ditjes en datjes......... ik hoop dat dat es een keer gaat verbeteren want ik heb nog steeds problemen met mijn 5.1 surround sound :(

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:48:
Ik heb een P5AD2 deluxe..... hetzelfde "probleem" Ook alles al uitgezet wta niet gebruikt wordt, echter duurt het nog steeds heel erg lang met opstarten.

Vindt trouwens dat ASUS support in vergelijking met MSI wel een hele vette onvoldoende krijgt. Op de helft van de vragen/probleemmeldingen krijg je niet eens antwoord, en als je al antwoord krijgt zijn het de standaard probeer ditjes en datjes......... ik hoop dat dat es een keer gaat verbeteren want ik heb nog steeds problemen met mijn 5.1 surround sound :(
Tja, maar spullen van Asus zijn in de meeste gevallen wel beter dan die van MSI. Persoonlijk vind ik MSI maar een k*t merk, en dan heb ik het niet alleen over hun moederborden, maar bijvb. ook hun mp3 spelers.

Even voor de TS:
Heb je toevallig RAID aan staan? Welke BIOS versie heb je?

Zet RAID, als je RAID aan hebt staan, eens uit.

Profile

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Ik heb de P5GD1 en daar duurt booten ook best wel lang vergeleken met oudere moederborden. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel lekker want je krijgt nu tenminste de tijd om op de DEL toets te rammen als het nodig mocht zijn. Bij die Award bios was dat bijna niet te doen zo snel ging dat.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 19:49

Oceria

I've been in between....

Ik heb een wat ouder Asus mobo (p4b533) met built in raid. Deze controleert inderdaad eerst alle schijven op de RAID controller en die controle is ( in tegenstelling tot de losse raid controllers zoals de fastrak 100 tx2) niet uit te zetten. Gewoon doorbijten dus.

BTW, als je legacy USB uitschakelt, worden usb muizen en toetsenborden dan nog wel herkend?

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-08 13:05
Ik ben benieuwd, ik heb m ook... mn Dell PIII boot sneller |:(
Pagina: 1