Toon posts:

Monitor heeft kuren...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het opstarten van mijn pc, springt mijn IIyama 19 inch CRT monitor een aantal keer aan en uit. Je ziet dan even beeld, het trekt samen tot een verticale witte streep in het midden en vervolgens is het zwart. Dit alles in een fractie van een seconde. Het beeld springt vervolgens weer aan, trekt samen enz.
Na een aantal keren aan en uit springen geeft mijn monitor permanent beeld. Hij maakt dan nog enkel een sissend geluid en mijn beeld is wat trillerig.
Na een minuutje is dat ook verdwenen en functioneert mijn monitor weer zoals het hoort....
Als het koud is, heeft mijn monitor er overigens veel meer last van dan wanneer het warm is.

Wie oh wie weet wat dit kan zijn ?
ps. Hij doet dit nu ongeveer een jaartje..(garantie is verlopen.)

• Dr.SnakeS
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05-2025
Het feit dat je zegt dat je beeld samentrekt tot een streep midden in het beeld doet mij vrezen voor jou dat je monitor aan het overlijden is. Het lijkt wel alsof de horizontale afbuigspoel van je monitor niet direct werkt. Als wat ik zeg chinees klinkt: http://stuffo.howstuffworks.com/tv4.htm

Verwijderd

'k Heb juist hetzelfde voor met mijn IIyama 17" CRT.
Bij mij juist hetzelde geknipper maar bijkomstig nog een verbrand geurtje.
Daarop heb ik onmiddelijk mijn monitor uitgezet.
Ik heb aan IIyama de storing gemeld maar de mannen van de helpdesk
spelen graag met u voeten. Ze beloven telkens dat ze u zullen terugbellen maar
hier komt niets van in huis. Ze vertellen vandaag iets en de volgende dag beweren ze dat ze dit niet gezegd hebben. Ik ben benieuwd wanneer ze mijn
monitor gaan repareren of vervangen door een kwalitatief evenwaardige CRT.
Dus ik zou deze storing onmiddellijk melden want het duurt een hele tijd voor ze met een concrete oplossing komen zelfs als is je monitor nog in garantie. 8)7

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De omschrijving van dit probleem doet me het meest denken aan doorslag in de lijntrafo. Vroeg of laat gaan bijna alle CRT's naar de maan als gevolg van dit defect. Reparatie is over het algemeen alleen zinnig als het scherm nog binnen garantie is. Anders is reparatie vaak duurder dan een nieuw scherm.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Fabrieks garantie is 3 jaar geloof ik bij monitor. Dus heb je hem langer dan 3 jaar?

Lucky Goldstar