Toon posts:

Cel scrollbaar en hoogte uitlijning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk een simpel probleem, maar ik heb de volgende tabel met twee kolommen. De rechtse kolom moet horizontaal scrollbaar worden en de tekst moet vertikaal in het midden uitgelijnd worden.
Afzonderlijk lukt me dat wel maar beide niet. Iemand een idee hoe dat wel moet?

<table border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td width="1" bgcolor="#000000"></td>
<td width="110" height="75" bgcolor="FFD700"></td>
<td width="636" valign="bottom" bgcolor="CCCCCC"><p>tekst</p></td>
<td width="1" bgcolor="#000000"></td>
</tr>
</table>

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Bedoel je met scrollbaar niet schaalbaar?

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
euh wat bedoel je met schaalbaar??? Het is de bedoeling dat er een scrollbalk onder de rechtstse cell komt.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18
je kan het doen met css, daarmee kan je ook elke border apart definieren. (hoef je dus niet twee xtra td's te gebruiken ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Geert.H op 07-11-2004 16:38 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
om het visuele effect te realiseren kun je beter werken met een div met 2 borders en een achtergrondplaatje...

om het effect van horizontale scrolling te krijgen moet je maar eens kijken naar overflow-x (dit wordt in ieder geval ondersteund door i.e. en de recentere firefox / mozilla versies)...

vertical gecentreerd uitlijnen kun je realiseren door met margins en zonodig positioning te gaan werken... hierover zijn op bijvoorbeeld http://alistapart.com genoeg voorbeelden te vinden...

wanneer ik je html zie krijg ik overigens het idee dat je een tabel aan het gebruiken bent voor site-opmaak... tabellen zijn bedoelt voor het weergeven van tabulaire data...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18
je kan je toch ook verticaal centreren in html, met valign="center" en align="center" dan staat de inhoud van je tabel pcies in het midden van het vakje.

Maar voor de rest zal je inderdaad css moeten gaan gebruiken, tis niet zo moeilijk ;)
Pagina: 1