[Exchange 2003] Restore wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Afgelopen zaterdag heeft een van de hoofdgebruikers van het systeem alle e-mail uit de public folders gegooid. Een grote ramp want deze werd door alle gebruikers gebruikt voor het archiveren van e-mail. Gelukkig heeft vrijdag nacht een tape gedraaid. Maar nu het volgende probleem.

Bij het restoren heb ik het advies van Microsoft gevolgd om eerst de Folders (Mailbox Store en Public Folder store) te Dismounten. Vervolgens heb ik het onder de eigenschappen geselecteerd dat de mailbox geoverwrite kan worden (database can be overwritten check box).

Daarna heb ik het backup programma geladen (microsoft backup) en heb ik de mail terug laten zetten.

Eenmaal klaar met het backuppen wilde ik de mailboxen weer mounten. Daarbij kreeg ik de volgende error:

An internal processing error has occurred. Try restarting the Exchange System Manager or the Microsoft Exchange Information Store service, or both.
ID no: c1041724
Exchange System Manager

Gezocht op Google en zo kwam ik bij Microsoft uit. Deze foutmelding verwijst er naar dat de rechten niet kloppen. Ik heb de stappen die Microsoft adviseerd gevolgd (kan ze hier posten). En weer geprobeerd te mounten. Helaas. Weer hetzelfde probleem. Op google adviseerde iemand de mailboxen te repairen:

C:\Program Files\Exchsrvr\bin>eseutil/p D:\Exchsrvr\MDBDATA\priv1.edb
C:\Program Files\Exchsrvr\bin>eseutil/p D:\Exchsrvr\MDBDATA\pub1.edb

Ook dit liep op een fiasco uit: FOUT ID no: c1041724 Exchange System Manager

Wat ik heb geprobeerd is dezelfde procedure nogmaals uit te halen maar nu met het terug plaatsen van de EDB database bestanden maar constant kom ik terug op de ID no: c1041724 Fout. Heeft er iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

http://www.xbmcfreak.nl/

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:04

pistole

Frutter

deze ook gelezen? link

Ik frut, dus ik epibreer

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
_/-\o_ Vreemd dat je echt de log files moet verplaatsen. Ik had alles al geprobeerd maar deze nog niet gezien. Bedankt!

• pistole
  • Laatst online: 22:04

pistole

Frutter

Erhnam schreef op 07 november 2004 @ 11:09:
_/-\o_ Vreemd dat je echt de log files moet verplaatsen. Ik had alles al geprobeerd maar deze nog niet gezien. Bedankt!
waarschijnlijk waren dat logfiles van je oude database? Die kan ie natuurlijk niet toepassen op de gerestorede database..

Ik frut, dus ik epibreer

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

pistole schreef op 07 november 2004 @ 11:24:
[...]waarschijnlijk waren dat logfiles van je oude database? Die kan ie natuurlijk niet toepassen op de gerestorede database..
Nou, dat kan dus juist wel.
En daarmee loop je dus het risico dat je de backup restored, en vervolgens de verwijder actie van één van TS' "hoofdgebruikers" herhaalt.
Maar in dit geval hou ik het er op dat het gaat om log files die ESEUTIL heeft achtergelaten.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• zomertje
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Kan die ms backup tool Exchange wel goed backuppen? Voor veel backupsystemen heb je hier nml een apart stukje software nodig (en daar moet je ook nog voor dokken :P )

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je Exchange installeert krijg je er gratis en voor niks een uitgebreide versie van NTBackUp bij die je Exchange Server(s) zowel kan backuppen als kan restoren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 07 november 2004 @ 18:38:
Als je Exchange installeert krijg je er gratis en voor niks een uitgebreide versie van NTBackUp bij die je Exchange Server(s) zowel kan backuppen als kan restoren.
Zit die ook bij Small Business 2003?

Verwijderd

yep. die zit daar gewoon bij.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 11:37:
yep. die zit daar gewoon bij.
Is dit gewoon de normale NTbackup, die aan te roepen is via het start menu? Of is het een versie die er naast staat? Ik heb de optie namelijk in NTbackup wel gezien om ook Exchange te restoren..

Verwijderd

dat is gewoon de standaad NTbackup met een extensie voor Exchange.

• markjuh
  • Laatst online: 16-11-2025
ntbackup ondersteunt dit idd. bij w2k pas vanaf SP2.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

kun je in de sbs versie ook een recover store group aanmaken?
zie [rml][ Exch2003]Howto: Recover Storage Group aanmaken[/rml]

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Hoe krijg ik die recovery storage group eigenlijk weer weg. Als ik hem probeer te deleten, dan krijg ik de melding dat ik niet voldoende rechten heb om hem te verwijderen.

Tjielp... een vogel.

• Zoetjuh
  • Laatst online: 10-01-2024
Check eens de rechten van de sever binnen Exchange System Manager; check dan de rechten van "Exchange Domain Servers". Deze hebben geen "Delete" rechten. Je zou deze natuurlijk tijdelijk kunnen aanvinken om het daarna (na je verwijder werk) weer af te kunnen vinken.

Check ook je Administrator rechten. Standaard heb je binnen Exchange namelijk niet alle rechten.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Maar is het nu al gelukt dan? Zo ja wat heb je gedaan om het op te lossen.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Update op de topic. Moest laatst weer een recovery doen. Dit ging alles behalve probleem loos. Het lukte mij met deze parameters:

Eseutil /P D:\Exchsrvr\MDBDATA\pub1.EDB /SD:\Exchsrvr\MDBDATA\pub1.STM /TD:\Exchsrvr\MDBDATA\TEMPREPAIR.EDB

Eseutil /d D:\Exchsrvr\MDBDATA\pub1.EDB

Verwijderd

het is wel te hopen dat je ook een isinteg gedraait hebt na de eseutil /p zoals vermeldt staat in:
http://support.microsoft.com/kb/259851/EN-US/

en eseutil /p is natuurlijk geen recovery maar gewoon een brute harde repair die alles wat maar een beetje miszit in je database er gewoon uitsloopt. Beste is om altijd van backup te restoren.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 22:39 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
inderdaad, mijn ervaring is dat na een restore je alleen kan mounten na isinteg een keer te draaien.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Hou er ook rekening mee dat de harde repair mail verwijderd wat hij niet kan restoren. Dit is imho een groot nadeel.

Verwijderd

zoals het door mij aangehaalde artikel ook al aangeeft:
After you run a hard repair on a database that has extensive
damage, it is not fit for production use until you have also performed the offline defrag followed by isinteg. Only run a hard repair on your database as a last resort; if possible, always restore from a backup.
Pagina: 1