DVD Workshop 2 beeldformaat niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik heb een flinke compilatie aan beeldmateriaal verwerkt in DVD Workshop 2.
Werkt allemaal prima totdat ik het ga afspelen op mijn 4:3 televisie.
De buitenste randen vallen eraf. Breebbeeld tv kopen hiervoor is ook weer zowat.
Ik kan nergens hiervoor een instelling vinden. Vreemd want de foto's zijn van mijn camera ook 4:3. Mis ik ergens een instelling???

Verwijderd

Weet je zeker dat je de dvd wel renderd als 4:3 en niet 16:9. Je gehele input kan wel 4:3 zijn, maar als de output op 16:9 staat dan krijg je volgens mij dat de buitenste randen er af vallen.

Ik ken DVD workshop verder niet maar dit is wat ik kan bedenken.

• Harold_S
Dat dacht ik dus zelf ook, maar kan nergens een instelling hiervoor vinden bij finishing van de DVD.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

een TV heeft altijd overscan, de buitenste randen zijn dus niet te zien. bij een breedbeeld tv past een 4:3 beeld wel helemaal op het scherm.

In programma's als premiere kan je meestal een kader aanzetten zodat je ziet wat er zeker zichtbaar blijft op een tv. iets van 10% van de randen kan wegvallen op een normale tv.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Harold_S
Slechte zaak.
Ik kan moeilijk bij een presentatie met 300 foto's een kader gaan plaatsen op alle foto's.
Wel het menu wordt aangegeven waar het kader valt van de tv, dit klopt ook prima.
Ik vond het alleen vreemd dat de foto's met hetzelfde formaat als de tv, niet helemaal werden getoond.
Zou er een programma zijn waarmee dit probleem zich niet voordoet???

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Harold_S schreef op 07 november 2004 @ 09:47:
Ik heb een flinke compilatie aan beeldmateriaal verwerkt in DVD Workshop 2.
Werkt allemaal prima totdat ik het ga afspelen op mijn 4:3 televisie.
De buitenste randen vallen eraf. Breebbeeld tv kopen hiervoor is ook weer zowat.
Ik kan nergens hiervoor een instelling vinden. Vreemd want de foto's zijn van mijn camera ook 4:3. Mis ik ergens een instelling???
Is het origineel video of foto materiaal? Als het video is, kan je in het "edit" menu nog wat instellen door onder in de tijdbalk met rechts op een video te klikken, voor foto's zie ik deze optie niet, maar even uitproberen leert dat het bij mij automatisch goed gaat.
cosmoOo schreef op 08 november 2004 @ 10:38:
een TV heeft altijd overscan, de buitenste randen zijn dus niet te zien. bij een breedbeeld tv past een 4:3 beeld wel helemaal op het scherm.
Dan zou je ook boven een stuk foto/video moeten missen... Is dat bij jou ook het geval?
Overscan heeft overigens niets met je DVD te maken, maar is een tvfeature. Vaak kan je dvd speler of videokaart dit compenseren. Voor je PC zijn er ook tooltjes (zoals divx_g400) die dit kunnen compenseren.

[ Voor 11% gewijzigd door Luxx op 08-11-2004 20:49 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Harold_S
Luxx schreef op 08 november 2004 @ 20:47:
[...]

Is het origineel video of foto materiaal? Als het video is, kan je in het "edit" menu nog wat instellen door onder in de tijdbalk met rechts op een video te klikken, voor foto's zie ik deze optie niet, maar even uitproberen leert dat het bij mij automatisch goed gaat.

[...]
Dan zou je ook boven een stuk foto/video moeten missen... Is dat bij jou ook het geval?
Overscan heeft overigens niets met je DVD te maken, maar is een tvfeature. Vaak kan je dvd speler of videokaart dit compenseren. Voor je PC zijn er ook tooltjes (zoals divx_g400) die dit kunnen compenseren.
Het gaat hier om het foto materiaal. Originele foto's van 4:3 formaat.
In de menu's geeft hij inderdaad een kader aan. Ook aan boven en onderkant. Heb eigenlijk niet gecontroleerd of daar ook een stukje van de foto afvalt. Valt niet zo op he.
Pagina: 1