Toon posts:

Corsair CMX512-3200C2PRO - Welke Chips ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat voor chips er op mijn geheugen zitten ? kheb vandaag net dit geheugen 2e hands gekocht. Hij is nieuw gekocht door die persoon in February, En doordat er zo'n koellichaam met ledjes op zit kan ik niet kijken wat voor chips het zijn.

Er zeiden een paar personen dat dit bh-5 geheugen was, maar ik weet het niet zeker en ik wil het even zeker weten.

Plaattje van het geheugen

Corsair CMX - 512C2PRO :

http://www.r3con.cjb.net/Pictures/memory2.jpg

En is het anders moeilijk om het koellichaampje eraf te halen, zonder dat ik er schade op aanbreng, en zonder dat m'n garantie vervalt ?

Ik weet dat corsair al lang geen bh5 chips meer levert op hun geheugen, maar in januari was bekend dat ze ermee stopten, en de persoon waar ik het geheugen van heb gekocht weet niet pcies zeker of het februari was....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 00:52 ]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Volgens http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=24777 zitten daar Winbond CH-5 chips op. (Twinx-1024 = 2x CMX512, heb het zelf ook :))
Corsair heeft, op een stuk of tien modules na, nooit BH-5 chips gebruikt voor hun Pro geheugenmodules.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 07-11-2004 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow, kan ik hier ook 3.2 volt op zetten ? Zo ja hoe snel kunnen ze dan ongeveer gaan ?

Heb je btw ervaring met die heatsink eraf halen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 00:59 ]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Geen idee. Mijn bios kan maximaal 2.9 volt aan het geheugen leveren, en ik heb (nog) nooit gemod. :P Ik denk dat het geheugen in ieder geval 3 volt wel aan kan. Waarschijnlijk zelfs hoger, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

De heatsink heb ik er niet af gehaald. Dit ga ik ook niet doen, onder andere vanwege de LEDs en de garantie.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
99% kans dat er CH5 op zit..jammer genoeg :'( Je kunt er naar mijn weten wel 3.3V opzetten om te oc'en..Ik denk dat je dan niet hoger komt dan 240MHz omdat het een latje of latjes zijn van 512MB. Succes iig, en post je resultaten >:)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Ik heb deze ook, alleen dan de LL versie, low latency, van december vorig jaar, ruim een jaar oud dus.
Nou weet ik niet welke chips erop zitten maar met oc'en haal ik makkelijk de 250, boven de 260 wordt het instabiel.
De ledjes zijn btw handig als je boot om te kijken of je systeem niet is vastgelopen, want dan blijven de eerste 3 ledjes stil staan, of heel langzaam laat hij een 4de knipperen.
Maar ik weet haast zeker dat er wel destijds BH-5 chippies zijn gebruikt en dat mijn latjes die vrijwel zeker hebben, anders konden ze nooit zo hoog clocken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de verkoper beweert ook dat hij er 260 mee heeft gehaald op 3,2 volt. Maar volgens bit-tech kon ik Corsair mailen met de serial code, en dan konden zei het vertellen.
Pagina: 1