Toon posts:

[XBOX - VRAAG] Xbox met kapotte HD zelf te repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg een xbox te kopen om wat mee te spelen (jaja, lees modden). Ik zou het graag een beetje goedkoop houden, dus heb ik wat op ebay-achtige sites gekeken. Hier ben ik een paar xboxen tegengekomen die te koop staan met kapotte harde schijven.

Ik heb hier nog wel een harde schijf liggen die erin zou kunnen, maar na wat zoekwerk lijkt het mij dat je de schijf alleen zelf kunt vervangen als je een backup hebt van wat data van de originele schijf. Is het op de 1 of andere manier mogelijk zonder deze backup een kapotte schijf zelf te vervangen?

Tips over een goedkope xbox zoeken zijn ook welkom, maar zijn niet het doel van deze post :D

Alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-10 21:09

Wiebbe

<none />

volgens mij is het wel mogelijk maar alleen met de minder legale software die gecompiled is met een XDK.

Je zult ook daarna verder nooit meer de orginele bios dashboard kunnen starten aangezien die niet meer op de harde schijf staat :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wiebbe op 07-11-2004 00:07 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Alle data die op een Xbox HD moet staan (bijv. het dashboard, wat verschijnt als je je Xbox opstart zonder spel erin) kan je er op zetten met verscheidene tools, dat is dus het probleem niet.

Een HD moet echter "gelocked" zijn met een bepaalde code om te werken in een Xbox. Deze code kan je berekenen met het serienummer van de harde schijf die je al hebt en de inhoud van een bepaald chipje op het moederbord. En dit is ook gelijk de "catch": je moet redelijk verstand hebben van elektronica om de inhoud uit die chip (een EEPROM) te halen.

Nu kan je wel nieuwe eeprom's kopen met een reeds bekende inhoud, maar die zal je dan zelf op het mobo moeten solderen. Gezien de prijzen hiervoor wordt het ook gelijk een stuk minder aantrekkelijk. Ik raad je dan ook aan om gewoon een Xbox bij de Mediamarkt te halen, E 130,- zijn ze tegenwoordig.

nb. Ik heb het puur over het zelf repareren van een Xbox en niet over dingen als modden.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 19:58
Hierover is heel veel te vinden op het internet. Dus met wat zelf onderzoek zou je een heel eind moeten kunnen komen ;)

Dit topic is gesloten.