Good old RPG !

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021
Met al die MMORPG's die tegenwoordig overal verschijnen (waar ik dus geen bal aanvindt, single player blijft gewoon leuker) vraag ik me af of er eigenlijk nog wel leuke normale RPG's gaan komen ??

Ik weet dat Vampire: The Masquerade - Bloodlines binnenkort uitkomt... KotOR 2 wordt ergens volgend jaar verwacht... maar dat was het dan.

Is de vraag naar ouderwetse RPG's dan zo drastisch gezakt :S?
Kan me bijna niet voorstellen dat bijv. blizzard na het succes van Diablo2 geen Diablo3 gaat maken of dat er geen NeverwinterNights 2 gaat komen. Ook een Baldur's Gate 3 zou niet verkeerd zijn... allemaal top rpg's die gewoon smeken om een vervolg.

Iemand hier meer informatie over? (of hier iets over kwijt wilt)

Verwijderd

Uhm ja........ik geloof dat morrowind the elder scrolls wel een vervolg krijgt. Meer weet ik er ook niet van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 23:40:
Uhm ja........ik geloof dat morrowind the elder scrolls wel een vervolg krijgt. Meer weet ik er ook niet van.
jah elderscrolls 4 öblivion,maar dat gaat pas 2007 worden,dus nog effe wachte o.0

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Je bedoelt Neverwinter Nights 2?

Ik vind Gothic ook best een aardige RPG, maar ik ben niet zo'n die-hard RPGer. Ik heb me top vermaakt met Baldur's Gate, Torment PlaneScape en Neverwinter Nights. Eigenlijk heb ik alleen Icewind Dale nog niet gespeeld, toch maar ergens op de kop tikken.

Maar er komen inderdaad niet zoveel meer uit tegenwoordig, beetje uit de mode?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Voor de GameCube is er binnenkort Tales of Symphonia, wat echt een heel erg ouderwetse/klassieke RPG is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Heb je de volgende oudere cRPGs al eens gespeeld?
Fallout1, Fallout2, Planescape: Torment en Arcanum: Of Steamworks & Magick Obscura Zonee > DOEN! :) Hartstikke koele spellen :Y) En wat voor spellen komen er nog uit die (hopelijk) oldskool-achtig zijn? Fallout3, Morrowind4, Metalheart bijv.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Fable was niet slecht, maar ik wacht inderdaad op de klassiekers, ik zou onder andere een moord doen voor Baldur's Gate 3 en Neverwinter Nights 2.

Nu ben ik niet vies van MMORPG's dus ik vermaak me in de tussentijd wel. :)

• The_Savage
Zoals ik al dacht :P RPG's raken uit de mode, of moet je zeeer lang voor wachten :P
ik las daarnet op een ander forum dat er wel een aankondiging is gedaan voor een Baldurs Gate 3.... maar uiteraard wordt hier weer zoals altijd lekker luchtig en vaag over gedaan |:(

Hopen maar dat Bloodlines redelijk is... en KotOR2... _/-\o_ :P

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

The_Savage schreef op 07 november 2004 @ 00:01:
Zoals ik al dacht :P RPG's raken uit de mode, of moet je zeeer lang voor wachten :P
ik las daarnet op een ander forum dat er wel een aankondiging is gedaan voor een Baldurs Gate 3.... maar uiteraard wordt hier weer zoals altijd lekker luchtig en vaag over gedaan |:(

Hopen maar dat Bloodlines redelijk is... en KotOR2... _/-\o_ :P
Hmm Kotor 2/Baldur's Gate 3 en Neverwinter Nights 2 worden door gedeeltelijk het zelfde ex-BioWare team gemaakt. :)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22
ik zelf vind het eigenlijk jammer dat er geen RPG's a la Secret of Mana en Chrono Trigger meer uitkomen. Ik heb me echt uren (dagen, weken, maanden) vermaakt met deze spellen. Ze waren de typische definitie van een RPG; een goed verhaal, de spelers ontwikkelen zich naarmate het spel vordert, en je hebt zelf in de hand hoever, en hoeveel je je spelers traint, en dus hoe sterk ze worden. Daarbij vond ik het bij Secret of Mana ook een groot voordeel dat het Real-time was ipv Turn-based. Turn-based heb ik op zich niks op tegen, maar Real-time is toch leuker. De actie is spannender, en je moet er toch een beetje behendig voor zijn (net zoals het figuur in het spel dat moet zijn)

Deze spellen speel ik overigens nog steeds met veel plezier, ook al zijn ze alleen in (verouderd) 2D. De gameplay is zo goed dat je de graphics voor lief neemt.

Laats heb ik nog wel Sword of Mana gekocht voor de GBA, maar die vond ik toch een stuk minder dan Secret of Mana op de SNES. En tot nu toe heb ik eigenlijk geen spel op de Next-Gen consoles kunnen vinden die kan tippen aan een van deze spellen. Tja... Chrono-Cross maar die is weer niet leverbaar in Europa :(

Diablo 2 heb ik ook met heel veel plezier gespeeld maar dit is ook niet echt een pure RPG. Online is natuurlijk leuk, met en tegen anderen, maar dat hoeft voor mij niet perse in een RPG. Dus tja... ik wacht nog geduldig af, en als jullie suggesties hebben voor een goede RPG op een van de consoles dan hoor ik het wel :D

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Ik zie nergens Dungeon Siege en Sacred opgenoemd, terwijl die net zoals dieablo zijn, lekker onbezorgt raggen 8) probeer die eens, demo's beschibaar (www.google.nl ;) )

• The_Savage
Dungeon Siege... opsich niks op tegen, maar vindt em eigenlijk in het niets vallen als je het over NeverwinterNights enzo gaat hebben.... en over Sacred, srry dat ik het zeg maar vindt zowel verhaal als gameplay waardeloos.

Turn-Based ben ik zelf ook niet zo'n fan van. Geef mij dan maar een KotOR achtig spel.... heerlijk zo'n ingame pauzeknop zodat je op elk moment ff de situatie kan evalueren :P.(en ja... 14x uitgespeeld ofzo 8)7 _/-\o_ )

Ik heb zelf ook niks tegen MMO, maar vindt wel dat er dan tenminste een optie in moet zitten dat je het ook single-player kunt spelen !

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11 22:42
Dungeon siege 2 word ook aan gewerkt. Kan me herinneren dat er een paar maanden geleden een gameplay filmpje van gereleased was.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10 15:25

Japser

Jeej!

Tidus schreef op 07 november 2004 @ 00:06:
[...]

Hmm Kotor 2/Baldur's Gate 3 en Neverwinter Nights 2 worden door gedeeltelijk het zelfde ex-BioWare team gemaakt. :)
Foei. Niet ex-Bioware. Ex Black Isle.

En kijk ook eens naar Dragon Age, een RPG van BioWare (verassend! :) )

Helaas is alles zo'n beetje voor 2006 gepland.

• Pyrus
  • Laatst online: 03-11 20:40

Pyrus

Hardknock life

Wat ook een leuke is (vind ik) is Kult: Heretic Kingdoms. :)

Je speelt een vrouw (enige mogelijkheid :P) die een of ander super machtig zwaard moet zoeken en vernietigen met allerlei subquests. Ze hoort bij de inquisitie. Alleen is het in deze wereld een beetje omgedraaid, géén geloof hebben is hier juist de bedoeling van de inquisitie. Echt lief O+ is ze trouwens ook niet :X :P

LinkedIn

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Met al die MMORPG's die tegenwoordig overal verschijnen (waar ik dus geen bal aanvindt, single player blijft gewoon leuker) vraag ik me af of er eigenlijk nog wel leuke normale RPG's gaan komen ??
Wat zeg je nou ... Keuze genoeg toch.
Even een lichte greep uit het weidse aanbod dat komen zal.

Fallout3, Neverwinter Nights 2, Dragon Age, Restricted Area, The Fall, Kult, Vampire: Bloodlines, Dungeon Siege 2, Cops 2170, KoToR 2, The Roots, ...

Dus er is nog wat op komst.
Kotor 2 staat trouwens voor begon 2004 gepland, Restricted area is reeds in de Duitse versie beschikbaar. Ook Kult is reeds beschikbar.

Performance is a residue of good design.

• The_Savage
Ey bedankt allemaal :| heb schijnbaar niet goed genoeg om me heen gekeken :P
Maar dit betekend alsnog dat voor merendeel van de RPG (van de wat grotere studio's) we tot 2006 / 2007 moeten wachten :(

Wat ik me ook afvraag (weet niet precies meer hoe het speltype hete) welke RPG's er allemaal zijn waarbij je character zichzelf ontwikkeld... net zoals bij KotOR en Fabel.

Meer kan ik er eigenlijk niet vinden (behalve StarWars Jedi Academy dan maar daar maak je maar 1 keer een keuze en noem ik niet echt een RPG)
Nou weet ik wel dat NWN en BD2 ook wel met dialogen werkte en je dus keuze's kon maken... maar uiteindelijk schiet je er niks mee op, je character wordt niet 'slecht' of 'goed'. Ik weet gewoon dat er zat van die spellen zijn.
Iemand die hier iets meer over kwijt wilt?

Nu ik toch bezig ben had ik nog een vraag :P... Ik ben van plan binnenkort met Morrowind te gaan beginnnen (moet eerlijk toegeven dat ik daar eigenlijk nooit de tijd voor heb gehad) maar nou wil ik eigenlijk eerst weten ofdat het wel iets is, hoor er heel veel mensen over klagen. Heb zelf naar screenies gekeken en vondt het er opsich wel goed uitzien. Moet er wel bij zeggen, ik hou niet van erg langdradige spellen (niet dat je een week bezig bent een level te gainen om eindelijk eens verder te kunnen). Misschien iemand die me hierbij even wil helpen (graag uit eigen ervaringen en beargumenteerd)?

• Pyrus
  • Laatst online: 03-11 20:40

Pyrus

Hardknock life

The_Savage schreef op 07 november 2004 @ 10:51:
.....

Nu ik toch bezig ben had ik nog een vraag :P... Ik ben van plan binnenkort met Morrowind te gaan beginnnen (moet eerlijk toegeven dat ik daar eigenlijk nooit de tijd voor heb gehad) maar nou wil ik eigenlijk eerst weten ofdat het wel iets is, hoor er heel veel mensen over klagen. Heb zelf naar screenies gekeken en vondt het er opsich wel goed uitzien. Moet er wel bij zeggen, ik hou niet van erg langdradige spellen (niet dat je een week bezig bent een level te gainen om eindelijk eens verder te kunnen). Misschien iemand die me hierbij even wil helpen (graag uit eigen ervaringen en beargumenteerd)?
Morrowind is zo langdradig als dat je het zelf maakt. Je kunt direct met de mainquest beginnen en slechts lid worden van één guild, omdat je dan tenminste niet doelloos dungeons leeg hoeft te halen enzo om te levelen. Guild is dus niet per sé nodig, je kunt ook gewoon zelf op ontdekkings toch gaan en vervolgens dungeons leeg killen en roven.
Hoe lang je bezig bent met een lvl omhoog te gaan hangt er vanaf welke wapens/magic/armor/skills je gebruikt. Gebruik je je major skills vooral, dan dan schiet het redelijk op, gebruik je echter alleen maar je 'extra' skills dan ben je wel eventjes bezig.
Voordat je het spel (alleen de Morrowind mainquest, dus nog niet eens alle guild dingen, losse quests of uitbreidingssets) hebt uitgespeeld ben je wel een paar weken verder denk ik.
(op eigen ervaring gebaseerd dit)

[ Voor 22% gewijzigd door Pyrus op 07-11-2004 11:12 ]

LinkedIn

Pagina: 1