Toon posts:

[WINXP] Ziet computer wel, maar verbindt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens wat topics doorgelezen op dit forum, maar dit probleem ben ik nog niet tegengekomen. Ik heb een Sitecom-router en via die router maken een laptop en een pc verbinding met het internet. Dat gaat prima. Nu wil ik met mijn laptop - die een draadloze verbinding heeft - ook op de schijven kunnen kijken van mijn vaste pc (omdat die nou eenmaal veel GB heeft). Ik zie op mijn laptop de pc in kwestie wel, maar als ik er op klik dan zegt-ie dat ik niet de juiste machtigingen heb.

Wat ik heb gedaan is op zowel de laptop als de pc een account aangemaakt zonder wachtwoord én op beide de gastaccount aangezet. Wat het rare is: ik heb al eens met mijn laptop op de pc kunnen kijken, maar nu zie ik de pc dus alleen maar en kan ik er niet in.

Nu ik heb gepingd (als dit goed Nederlands is) van de pc (192.168.0.2) naar de laptop (192.168.0.3) en dat werkt goed. Echter, als ik ping vanaf mijn laptop naar mijn pc dan worden de paketten wel verzonden, maar niet ontvangen.

Ik hoop dat iemand raad weet, zodat ik vanuit de tuin met m'n laptop naar muziekjes kan luisteren die op de vaste pc staan. Tenminste, als het zomer is.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

a) Probeer eens een account mét wachtwoord en daarmee te connecten
b) Deel een schijf op je pc ;)

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op 06 november 2004 @ 22:32:
a) Probeer eens een account mét wachtwoord en daarmee te connecten
b) Deel een schijf op je pc ;)
ja, dat snap ik ook wel.. het rare is dat-ie het eventjes wel gedaan heeft.