Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schommeling op Vlijnen Ligt dit aan Everest of de voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Eerst even men specs geven:

AMD 2500+ barton Core
Asus A7n8X-X
Aopen 300W voeding (zat bij de case :) )
1x 200GB Seagate HD
1x 80GB Maxtor Diamondmax 9 HD
1x Lite on DVD RW dual layer
1x BenQ CD ROM station 52x
1x Sunbeam Rheobus met daaraan:
2x 80mm Coolermaster
1x 92mm Enermax
1x 9800PRO + zalman Heatpipe cooler (C model) + de fan

Nu Overclocked of niet ik heb dit probleem altijd moet ik van tevoren zeggen.

Dus:
Ik zit met volgend probleem:

Mijn voltages voor Vcore en Vdimm zijn:
1.65 en 2.6 (standaart) ingesteld op het moment
maar als ik ze met everest uitlees krijg ik :
1.70 Vcore
2.65 Vdimm
+3.3=3.33V
+5= 4.76V
+12= 12.54V
-12= -12.46V
-5= -4.72V

Nu durven ze wel eens nog verder de pan uit te swingen hoor. Zo stond bv gisteren de +5V op +5.65V en de +12V op +12.70V ongeveer.
Nu weet ik dat je met een goedkope (bijgekregen)voeding niet de stabielste voltlijnn mag verwachten, maar als je ziet dat de Vcore soms voltages krijgt die ik enkel gebruik bij overclocken dan ga je toch even nadenken.
Ik heb nu voorlopig men clock op standaart teruggezet maar ik zou graag weten waarom de voltlijnen zo schommelen.

Ligt dit aan de software (slechte uitlezing sensoren)
of aan de hardware die het niet kan trekken?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

Welke voeding heb ik nodig? Deel 7
Daar hebben weten ze meer raad met je probleem ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 22:45 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

AOpen heeft toch wel aardige voedingen dacht ik (correct me if I'm wrong ;) ).
Heb je de waarden ook in de BIOS gechecked? Dan kun je eventuele (third-party) software-fouten uitsluiten.

Rail Away!

Verwijderd

De enige manier waarop je uitsluiting kan krijgen is door het te meten met een multimeter. Sensorchipjes + software zijn notoir om hun slechte uitlezing.

• Entity_Razer
heeft iemand misschien een snelle link naarwaar het staat waar ik die juist moet uitmeten?

Bedankt op voorhand :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

heb gehoord dat aopen dus wel 300Watt dan kan leveren maar meer als piek.. zalman 300W voeding is dat dan constant.. kortom ik denk dat systeem daardoor wat instabiel is..

correct me if I'm wrong.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik heb een ongeveer vergelijkbaar systeem, met ongeveer zelfde belasting. De voeding wil idd wel eens wat veranderen. Maar meestal niet zo heel veel tenzij hij flink op zn donder krijgt. De voltlijnen mogen ook best wat varieren, als de CPU en VDimm voltages maar neit tever heen en weer schieten. Daar had mn QTec 550W en noname 400W wel last van voor ik de 300W Aopen erin heb gezet.

• Entity_Razer
Ik heb hier nog een Chieftec 340W liggen? zou die beter zijn om alles stabiel te houden angezien die nog wat speling heeft? (40 watt)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:44

Exigence

dnkroz

Entity_Razer schreef op 07 november 2004 @ 20:20:
Ik heb hier nog een Chieftec 340W liggen? zou die beter zijn om alles stabiel te houden angezien die nog wat speling heeft? (40 watt)
Meteen erin knallen die voeding. Chieftec voedingen behoren tot de top. Super stabiel en met relatief veel vermogen. Volgens mij kun je bij sommige uitvoeringen zelfs de lijnen bijstellen met potmeters in de voeding.
Pagina: 1