[XP] Registry tweak van IE veelvuldig connecten*

Pagina: 1
Acties:

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 02:55
Ik heb ooit is m'n registry "getweaked" door aan de instellingen te kloten van hoe vaak IE tegelijkertijd op een server kan connecten of iets in die trand, ik kan hier alleen nu niks meer over vinden :S
Ik heb namelijk 't idee dat ik 't verkloot heb en ie nu problemen geeft, dat ie soms ineens geen foto's/plaatjes meer laad, dan moet ik IE opnieuw starten en dan doet ie 't weer. K'wil 't dus weer op de std waarden instellen, iemand die 't weet?

[ Voor 8% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 06-11-2004 22:07 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Is dit em niet? (saven als *.reg):
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000004
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000006

Over de waardes zelf valt te twisten natuurlijk, maar dit zijn iig de sleutels die van toepassing zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Ook op 06-11-2004 22:13 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Da-WiZZy0n
Ook schreef op 06 november 2004 @ 22:13:
Is dit em niet? (saven als *.reg):
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000004
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000006

Over de waardes zelf valt te twisten natuurlijk, maar dit zijn iig de sleutels die van toepassing zijn.
Moet haast wel he :)
Maar heeft iemand toevallig geen GOED getweakte, waarbij die niet raar doet :S (Kan'k deze waardes altijd nog gebruiken, als't niet werkt)

[ Voor 4% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 06-11-2004 22:16 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Je bedoelt dus dit: "Microsoft EventID 4226 Patcher"

(ik gebruik het ook)

[ Voor 20% gewijzigd door Neobahamuth op 06-11-2004 22:19 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ding? is alleen maar bedoeld om meer dan 10 uitgaande connecties per seconde op te zetten.

Als je met een webbrowser problemen hebt dat ie niet eens meer plaatjes laat zien zou ik het beslist niet daarin gaan zoeken omdat het er geen ene reet mee te maken heeft.

Kan je snel genoeg controleren trouwens door op dat bewuste eventid te filteren in je eventlog.

Ik heb SP2 draaien en die (illegale want gehackede) tcpip.sys nog nooit nodig gehad.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2004 22:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Da-WiZZy0n
BackSlash32 schreef op 06 november 2004 @ 22:22:
[...]
Als je met een webbrowser problemen hebt dat ie niet eens meer plaatjes laat zien zou ik het beslist niet daarin gaan zoeken omdat het er geen ene reet mee te maken heeft.
Het gebeurt alleen op bepaalde momenten, ik heb het bijvoorbeeld als ik op www.sugababes.nl kijk bij iemand z'n berichten en dan op een gebruikersnaam klik (dus naar iemand z'n profiel ga), dan laad ie ineens de foto's niet meer, ook niet als ik naar een totaal andere site ga..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan kijk je als je het echt zeker wil weten of het niet aan die eventmeuk lig, kijk dan in je eventlogs of je op dat moment die ID ziet.

Ik denk alleen dat je meer resultaat gaat behalen met het nakijken van je IE cache instellingen, maar dat ben ik (ik gebruik dan ook FireFox meestal, kun je ook proberen of je probleem zich daar ook bij voordoet).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Da-WiZZy0n
BackSlash32 schreef op 06 november 2004 @ 22:36:
Dan kijk je als je het echt zeker wil weten of het niet aan die eventmeuk lig, kijk dan in je eventlogs of je op dat moment die ID ziet.

Ik denk alleen dat je meer resultaat gaat behalen met het nakijken van je IE cache instellingen, maar dat ben ik (ik gebruik dan ook FireFox meestal, kun je ook proberen of je probleem zich daar ook bij voordoet).
Al geprobeert, tis alleen bij IE, maar vanwege het feit dat firefox niet alle sites vlekkeloos laadt, blijf'k toch liever bij IE..
Welk log moet ik openen btw?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, dan hoef je die "patch" die geen patch is ook niet te installeren omdat FF daar dan ook last van zou hebben.

Ik heb al gezegd dat je je IE cache instellingen kan veranderen, als je daar zelf niks aan veranderd hebt heb je nu een TempInetFiles van een 600MB denk ik (of nog meer, standaard staat ie op 10% van je HDD capaciteit).
Daar loopt IE nog wel eens op te bokken (image > save as en dan kun je 'm alleen als naamloos.bmp opslaan, dat soort grappen).

Ga het daar in zoeken.
Als je die patch niet eens nodig hebt, hoef je m ook niet te installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2004 23:02 ]

• Da-WiZZy0n
Was'k ook nie van plan, maar die registry settings hebben toch te maken met IE alleen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die registry settings van hierbovenin zijn alleen voor IE inderdaad, met name over hoeveel simultane download connecties je browser doet (pagina is ook een download).

Pagina: 1