Toon posts:

[XP] Windows firewall verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, is het mogelijk de windows fire wall te verwijderen, na instalatie van service pack twee blijkt mijn hele netwerk helemaal nietmeer te werken, als ik de windows firewall uitschakel blijft er in het groen staan dat hij is ingeschakeld ook al zie ik bij firewall opties dat hij is uitgeschakeld.

Kortom ik wil die brol kwijt, help mij, ik weet dat je voor windows messenger te verwijderen iets kon veranderen om deze in de lijst software te zien staan, gaat dat ook voor die fire wall??

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:40
Je kunt met services.msc (type maar in in Start --> Uitvoeren...) de Windows Firewall service uitschakelen. Het verwijderen van de Windows Messenger staat wel in de FAQ beschreven... Veel succes ermee :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Waarom schakelt die fire wall zichzelf weer in daarna ?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

samo

yo/wassup

rechtermuisknop - properties.... startuptype - disabled geprobeerd?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 09:51
Hoe is je netwerk dan ingericht :? Het is namelijk best vreemd dat je netwerkje het "helemaal" niet meer doet. Zo streng is de SP2 firewall niet voor lokaal verkeer. Lopen er nog meer dingen fout behalve de firewall :? Ik heb SP2 nu al op zo'n 10 verschillende systemen / netwerkjes geinstalleerd maar nog geen problemen ervaren. Gooi SP2 er eens af en installeer het dan eens opnieuw. Waarschijnlijk zit er ergens iets niet goed. Je zou een rood icoon moeten krijgen ipv een groen als je de firewall uitschakelt.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe idd dat dacht ik ook, een rood in plaats van een groen, kijk, het zit zo ik heb mijn desktop en mijn laptop en ik heb mijn laptop via een router verbonden met mijn desktop, ik had beide computers lid gemaakt van dezelfde werkgroep en ik kon perfect in de gedeelde bestandjes. Vervolgens, instaleer ik win xp sp2 op mijn laptop en krijg ik vanaf nu daar de melding dat de lan verbinding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heeft. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen komt erop en voor de instalatie van xp sp 2 had ik dit probleem helemaal niet.

Als ik nu zelf een ip adres ga toekennen aan mijn verbinding dan heb ik dit probleem niet meer maar dan kan ik wel niet meer in mijn andere computer en omgekeerd, wss stel ik dan een aantal dingen te weinig in.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 22:22:
Vervolgens, instaleer ik win xp sp2 op mijn laptop en krijg ik vanaf nu daar de melding dat de lan verbinding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heeft. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen komt erop en voor de instalatie van xp sp 2 had ik dit probleem helemaal niet.
WinsockXPfix al geprobeerd?

Die melding (geen netwerk adres) betekent dat ie geen DHCP lease krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
winsockxp fix nog niet geprobeerd, hoe doe ik dat, ik weet wel dat bij de services de dhcp service staat ingeschakeld

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=winsockxpfix]
[search=winsockXPfix]

;) zie ook de FAQ

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

ff een vraagje... en is misschien helemaal niet van belang... maar waarom installeer je SP2 :S naar mijn weten zijn er door SP2 alleen maar meer bugs en rotzooi bijgekomen ... en met firewall kwestie... weet niet zeker of dit werkt hoor (aangezien ik geen SP2 heb :P) maar in je windows map is een map genaamd inf (verborgen) daarin moet je het bestand sysoc.inf openen en gewoon op alle regels de string hide verwijderen :).

Als het goed is kun je nu bij software (in het configuratie scherm) ook alle verborgen software van windows makkelijk verwijderen (waaronder MSN explorer en Windows Messenger). Misschien dat je hiervoor eerst opnieuw moet opstarten.

Zoals altijd bij het editen in windows bestanden... WEES VOORZICHTIG, als je niet weet wat je doet... doet het dan niet !!! (tenminste als je windows nog ff draaiende wilt houden :P)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

The_Savage schreef op 06 november 2004 @ 22:42:
ff een vraagje... en is misschien helemaal niet van belang... maar waarom installeer je SP2 :S naar mijn weten zijn er door SP2 alleen maar meer bugs en rotzooi bijgekomen (...)
offtopic:
Bugfixes? Security updates? Extra functionaliteit (Hmmm, dat beveiligingscentrum is het nou ook niet helemaal... ;) )... Ik denk dat je beter kunt vragen waarom je géén ServicePack installeert...

Rail Away!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ff een vraagje... en is misschien helemaal niet van belang... maar waarom installeer je SP2 :S
Als je het zelf niet (kan of wil, kies maar) draait, hoe weet je dan waar je over praat?

Zeg dan niets en lees je eerst even wat in over SP2 (en niet het gezeik hier over problemen; als het goed loopt hoor je een tweaker namelijk nooit)..

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
(aangezien ik geen SP2 heb :P) maar in je windows map is een map genaamd inf (verborgen) daarin moet je het bestand sysoc.inf openen en gewoon op alle regels de string hide verwijderen :).
offtopic:
dat trukje werkt ook gewoon zonder sp2 hoor :P

[ Voor 3% gewijzigd door b..RAM op 06-11-2004 23:00 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - kan je proberen daar zelf ook op te letten voortaan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Voila, Windows Xp firewall en sp2 zijn absoluut geband van mijn laptop en mijn hele netwerk draait terug vlotjes. Nu vraag ik mijn enkel af, ik heb Norton Internet security 2005, ben ik nu ook beveiligd tegen al die dingen waar sp2 zou voor moeten dienen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, SP2 heeft veel architecturele veranderingen ondergaan en een heleboel bugfixes en security fixes toegepast. Daarnaast staan de Norton security producten voor de consumenten markt nou niet echt goed bekend :)
Pagina: 1