Toon posts:

9800PRO artifacts na pc stof schoonmaak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakertjes,

Ik heb eerder een posting gedaan met betrekking op artifacts. Ik heb mijn core afgebroken van mij cpu maar dat is geen probleem. Het ligt aan de videokaart! vreemd. heb hem eruit gehaald netjes in en zak gezet en er weer in nadat ik klaar was. Ik heb nu knipperende texels en artifacts. ik heb de core van de videokaart bekeken en dat zag er tiptop in orde uit. andere drivers geprobeerd en al. iemand een idee ?

Ik reply op elke reply. ik dank jullie hartelijk voor het leze van mijn topic.

Voeding:
Q-tec 400Watt
AMD2600 t-bred
2 HD
ASUS a7n8x deluxe
saphire radeon9800 pro 128 meg

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:23

Piggen

Lekker bakkie

Zit de kaart stevig in het AGP-slot?

Verwijderd

Topicstarter
Zkers en helemaal stofvrij. koeling zit goed. en de AGP voltage op 1,6 volgens mij

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zo zeker weet dat de videokaart kapot is dan is het makkelijk. Weggooien en een nieuwe kopen. Dit wijst op of brak geheugen of een core die gaar is. Doe je helaas niets aan.

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 06 november 2004 @ 22:15:
Als je zo zeker weet dat de videokaart kapot is dan is het makkelijk. Weggooien en een nieuwe kopen. Dit wijst op of brak geheugen of een core die gaar is. Doe je helaas niets aan.
Weggooien is zonde, ik zou terug gaan naar de winkel waar je het heb gekocht of neem anders contact op met Ati zelf. Grote kans dat je dan beter uit bent.

Pana 5j

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad een beetje zonde ... die kaart is 2 a 3 weken oud... zou ik direct een niewe krijgen.... maar hoe ken et nou?? lees maar terug wat ik er mee heb gedaan met schoonmaken :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk ESD. Dat vind hardware nogal niet leuk (tenzij je met die kaart hebt lopen gooien moet het wel ESD zijn). En ESD valt eigenlijk niet onder de garantie.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het lijkt me ook een geval van ESD. Test het even met een andere videokaart, geeft die ook artifacts dan moet je het probleem zoeken bij je moederbord. Zoniet, dan is het je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
ESD is tog uhmm statisch electriciteit

BTW heb nu een geforce 2 GTS geinstalleerd en et werkt prima!

maar voor ik in mijn pc ga zet ik me hand op de verwarmingsbuis ff ontladen als ik weer heen en weer moet hetzelfde

Zijn latex handschoenen ESD vrij? want winkels kene tog niet zien dat et om ESD gaat. zeg wel dat k em nu pas gebruik ofzo dat derest van me pc et nog niet deed omdat ik nog een CPU moest heben of dergelijk smoesje

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 23:54 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 23:51:
ESD is tog uhmm statisch electriciteit

BTW heb nu een geforce 2 GTS geinstalleerd en et werkt prima!

maar voor ik in mijn pc ga zet ik me hand op de verwarmingsbuis ff ontladen als ik weer heen en weer moet hetzelfde

Zijn latex handschoenen ESD vrij? want winkels kene tog niet zien dat et om ESD gaat. zeg wel dat k em nu pas gebruik ofzo dat derest van me pc et nog niet deed omdat ik nog een CPU moest heben of dergelijk smoesje
Spijtig genoeg is een radiator vaak geen goede aarding. Beter is de aarding van een stopcontact even vastnemen (maar ik weet niet of dat gemakkelijk gaat met Nederlandse aardingen, met Belgische alleszins wel :P)

• jiriw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 19:02
Latex is NIET(!!!!!!) ESD veilig .. wat je kan doen als je niets hebt om enigszins ESD veilig te werken is het volgende.

1)Koppel je compu helemaal los (alle stekkers, plugjes er uit) en schroef hem open.

2)Zorg dat er altijd contact is tussen een van je blote handen en de computercase terwijl je de kaart uit het zakje haalt en in je AGP slot zet. Pas op met de kaart geen andere dingen aanraken als statisch geladen monitoren en dergelijken. Alleen je hand en de losgekoppelde PC. Liefst bij het ijzeren slotplaatje vasthouden en niet rechtstreeks met chips of de 'vingers' van de AGP connectie.

Beter is natuurlijk het werken met een polsbandje oh ... en geen statische kleding aantrekken als droge wolle truien en dergelijken....

• Admiral Freebee
  • Niet online
jiriw schreef op 07 november 2004 @ 00:19:
Latex is NIET(!!!!!!) ESD veilig .. wat je kan doen als je niets hebt om enigszins ESD veilig te werken is het volgende.

1)Koppel je compu helemaal los (alle stekkers, plugjes er uit) en schroef hem open.

2)Zorg dat er altijd contact is tussen een van je blote handen en de computercase terwijl je de kaart uit het zakje haalt en in je AGP slot zet. Pas op met de kaart geen andere dingen aanraken als statisch geladen monitoren en dergelijken. Alleen je hand en de losgekoppelde PC. Liefst bij het ijzeren slotplaatje vasthouden en niet rechtstreeks met chips of de 'vingers' van de AGP connectie.

Beter is natuurlijk het werken met een polsbandje oh ... en geen statische kleding aantrekken als droge wolle truien en dergelijken....
Mja, ik werk toch net iets efficienter met beide handen dan met één. Je gewoon eerst ontladen voor je begint, geen lange wollen truien aanhebben, niet op je sokken op tapijt staan, enz.

En dan alleen de randen van de kaart vastnemen en heel voorzichtig zijn.

* Admiral Freebee heeft nog nooit iets gemold door ESD :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb et nu in een andere pc zitten en laat de artifact tester erop los ... na 10 sec veel artifacts en een spontane reboot ... met ESD gemold :@ schijnbaar ... maar pc winkels kenne dat niet achterhalen of wel

Verwijderd

Hoe test je dan?
Ik heb namelijk ook al eerder post gemaakt over artifacts. (kijk even op mijn naam)
Ik krijg namelijk in elke artifact tester die er is artifacts te zien, zowel bij ati tool ati tray tool als artifact tester. Ze laden bij mij op een of andere manier niet goed de testgrafics in.
In game heb ik nergens last van, heel zelden als de kaart echt heet wordt zie ik soms wat artifacts.

Hoe dan ook een kaart van 2 a 3 week hoort niet kapot te gaan, als je niks tweakt aan dat ding.
Gewoon naar de winkel... nieuwe halen

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 01:28:
Heb et nu in een andere pc zitten en laat de artifact tester erop los ... na 10 sec veel artifacts en een spontane reboot ... met ESD gemold :@ schijnbaar ... maar pc winkels kenne dat niet achterhalen of wel
Gewoon lekker terug brengen naar de winkel met je garantiebonnetje, zullen ze niet moeilijk over gaan doen.
Waarschijnlijk testen ze hem wel even, en als ze zien dat ie gewoon kapot is krijg je zeer waarschijnlijk gewoon een nieuwe mee naar huis.

...

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

btw :

ESD : Electro Static Discharge :)

Killed my radeon 9800 pro :(

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

HeefStan schreef op 07 november 2004 @ 12:36:
btw :

ESD : Electro Static Discharge :)

Killed my radeon 9800 pro :(
en mijn GeForce FX 5800 :P
maar ik heb ervan geleerd, hopelijk jullie allemaal ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik nu ook heb et in 14 jaar niet gehad en ik bouw al 10 jaar computers :P

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:33
mijn 9700pro vond et ook niet leuk

was ook ff me PC aan et onstoffen, geheugen brak :(

maar heb nu een andere, tegenmoetkoming van guillemot :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor al jullie reacties op dit topic.
ik ben er weer wijzer van geworden

Close
Pagina: 1