Toon posts:

[Samba] Niet kopieren of uitvoeren/executen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Draai sinds enige tijd linux (DEBIAN WOODY) dus na alles draaidend te hebben heb ik samba geinstalleerd, maar ik liep tegen wat problemen op!

Na wat zoeken in de search heb ik swat geinstalleerd en alles loopt perfect het schrijven verwijderen.
Alleen ik blijf het probleem houden dat ik niet een file kan AFSPELEN / EXECUTEN en kan kopieren naar mijn windows client. Dus ik kopieer een file zoals .avi .txt naar een directory(op samba server) en kan vervolgens niet vanuit windows starten
of terug kopieren

Als ik een file probeer te openen of te kopieren naar mijn windows client krijg ik deze error :

code:
1
2
Cannot open the \\lexiun\Torrents\test.txt file
Make sure a disk is in the drive you specified.

mijn smb.conf ziet er als volgt uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
# Samba config file created using SWAT
# from 10.0.0.151 (10.0.0.151)
# Date: 2004/11/06 15:05:56

# Global parameters
[global]
workgroup = LEXIUN
server string = %h server (Samba %v)
obey pam restrictions = Yes
passwd program = /usr/bin/passwd %u
passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n *Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n .
syslog = 0
log file = /var/log/samba/log.%m
max log size = 1000
dns proxy = No
invalid users = root

[homes]
comment = Home Directories
create mask = 0700
directory mask = 0700
browseable = No

[printers]
comment = All Printers
path = /tmp
create mask = 0700
printable = Yes
browseable = No

[Torrents]
path = /home/Torrents
read only = No
guest ok = Yes

[Temp]
path = /tmp
read only = No

als voorbeeld van de rechten op mijn /home/Torrents:
code:
1
drwxrwxrwx 5 root users 4096 Nov 6 15:07 Torrents

Een voorbeeld file zit er als volt uit:
code:
1
-rwxrwxrwx 1 wesley users 5 Nov 6 15:07 test.txt

je hebt gelijk even die 2 dingen vergeten!
De kernel die ik gebrtuik is de standaard kernel die word geleverd met DEBIAN woody

output van uname -a
code:
1
Linux Lexiun 2.2.20-idepci #1 Sat Apr 20 12:45:19 EST 2002 i686 unknown

Samba versie
code:
1
Server=[Samba 3.0.7]

Hoop dat ik hier genoeg informatie hebt verstrekt en alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 21:57 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je startpost is redelijk uitgebreid, maar ik mis nog twee dingen die veel uitmaken met de recente samba problemen:

- welke kernel versie gebruik je (output van "uname -a")
- welke versie van samba gebruik je?

Aan je probleem te zien vermoed ik dat je een van de bekende sendfile problemen hebt met een nieuwere samba versie: de sendfile functie zoals deze in oude kernels zit werkt niet of nauwelijks samen met de manier waarop samba deze gebruikt. Het upgraden naar een recente 2.4 of 2.6 kernel zou dit probleem moeten oplossen, andere mogelijkheid is "Use Sendfile = no" in je smb.conf zetten.

Vind het overigens vaag dat dit niet echt bekend is, Zwerver vroeg me er laatst ook al om, terwijl het regelmatig langskomt in dit forum :P

Verwijderd

Topicstarter
omg

use sendfiile = no

zoveel dank, ik heb me hier 2 dagen op gek lopen staren en in smb.conf code lopen dromen.
en echt ik heb veel searches gebruikt om dit probleem op te lossen maar echt niet kunnen vinden. wat ik weet dat GOT ook een beetje medewerking van de vragers kant vereist.

Maar even een andere vraag: een kernel update naar 2.6 zou dit probleem standaard moeten verhelpen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 22:01 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
2.4.26 moet ook werken, die heb ik op een produktieserver nog draaien met samba 3.0.7

Je bent overigens bekend met de woody backports op de samba FTP? Je hoeft dus absoluut niet zelf je samba te bakken uit source ;)

Verder raad ik je voor kernel 2.6 op debian woody deze pagina aan.

Wat betreft dat zoeken: als je niet weet dat het aan "Sendfile" ligt, kan je zoeken wat je wilt, maar je krijgt gewoon niet de relevante oplossing :P