Draai sinds enige tijd linux (DEBIAN WOODY) dus na alles draaidend te hebben heb ik samba geinstalleerd, maar ik liep tegen wat problemen op!
Na wat zoeken in de search heb ik swat geinstalleerd en alles loopt perfect het schrijven verwijderen.
Alleen ik blijf het probleem houden dat ik niet een file kan AFSPELEN / EXECUTEN en kan kopieren naar mijn windows client. Dus ik kopieer een file zoals .avi .txt naar een directory(op samba server) en kan vervolgens niet vanuit windows starten
of terug kopieren
Als ik een file probeer te openen of te kopieren naar mijn windows client krijg ik deze error :
mijn smb.conf ziet er als volgt uit.
als voorbeeld van de rechten op mijn /home/Torrents:
Een voorbeeld file zit er als volt uit:
je hebt gelijk even die 2 dingen vergeten!
De kernel die ik gebrtuik is de standaard kernel die word geleverd met DEBIAN woody
output van uname -a
Samba versie
Hoop dat ik hier genoeg informatie hebt verstrekt en alvast bedankt
Na wat zoeken in de search heb ik swat geinstalleerd en alles loopt perfect het schrijven verwijderen.
Alleen ik blijf het probleem houden dat ik niet een file kan AFSPELEN / EXECUTEN en kan kopieren naar mijn windows client. Dus ik kopieer een file zoals .avi .txt naar een directory(op samba server) en kan vervolgens niet vanuit windows starten
of terug kopieren
Als ik een file probeer te openen of te kopieren naar mijn windows client krijg ik deze error :
code:
1
2
| Cannot open the \\lexiun\Torrents\test.txt file Make sure a disk is in the drive you specified. |
mijn smb.conf ziet er als volgt uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| # Samba config file created using SWAT # from 10.0.0.151 (10.0.0.151) # Date: 2004/11/06 15:05:56 # Global parameters [global] workgroup = LEXIUN server string = %h server (Samba %v) obey pam restrictions = Yes passwd program = /usr/bin/passwd %u passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n *Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n . syslog = 0 log file = /var/log/samba/log.%m max log size = 1000 dns proxy = No invalid users = root [homes] comment = Home Directories create mask = 0700 directory mask = 0700 browseable = No [printers] comment = All Printers path = /tmp create mask = 0700 printable = Yes browseable = No [Torrents] path = /home/Torrents read only = No guest ok = Yes [Temp] path = /tmp read only = No |
als voorbeeld van de rechten op mijn /home/Torrents:
code:
1
| drwxrwxrwx 5 root users 4096 Nov 6 15:07 Torrents |
Een voorbeeld file zit er als volt uit:
code:
1
| -rwxrwxrwx 1 wesley users 5 Nov 6 15:07 test.txt |
je hebt gelijk even die 2 dingen vergeten!
De kernel die ik gebrtuik is de standaard kernel die word geleverd met DEBIAN woody
output van uname -a
code:
1
| Linux Lexiun 2.2.20-idepci #1 Sat Apr 20 12:45:19 EST 2002 i686 unknown |
Samba versie
code:
1
| Server=[Samba 3.0.7] |
Hoop dat ik hier genoeg informatie hebt verstrekt en alvast bedankt
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 21:57 ]