Toon posts:

[3D] Problemen met maya

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb de laatste tijd problemen met maya, ik kan hem namelijk niet meer opstarten. Tijdens het opstarten is de shelf nog niet volledig geladen, en loopt alles vast. Ik denk dat dit mss kan zijn dat het RAM-geheugen op is. Dus ging ik in taskmsgr eens kijken om wat processen te sluiten. Nu kwam ik java.exe en wrapper.exe tegen. Deze 2 staan in de folder van maya, en ze stonden er eerder niet. Ik kan ze niet afsluite en ze nemen veel geheugen in. Waarom staat java.exe in maya? Weet iemand wat dit is en of het noodzakelijk is?

bedankt _/-\o_

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Leuk, dat het traag gaat, maar op een Celly 300 gaat dat natuurlijk niet zo hard, oftewel: zou graag wat meer van je systeem willen weten.

Daarnaast is Maya (zeker versie 6.0) gewoon een vreselijk zwaar programma. Bij opstarten hakkelt het bij mij ook best. Advies: laten hakkelen, niets aanraken, niet lekker alt-tab naar GoT maar gewoon helemaal laten uitladen. Als 'ie volledig op scherm staat dan zet je 'm op fullscreen en klaar.

Waar java.exe en wrapper.exe precies voor zijn weet ik niet, maar ze draaien bij mij ook. Als je overigens eerst Wrapper.exe uitschakelt, dan komt java.exe ook niet meer terug in je proces-llijst. Maar zodra je Maya start staan ze weer in de lijst. Verspilde moeite dus...

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

java.exe en wrapper.exe zijn voor de documentatie server die maya automatisch installeerd. Als ik het goed heb staat er bij je services een service bij. Als je daar aangeeft dat ie disabled is starten naar mijn weten java.exe en wrapper.exe niet meer op.

Maar dat is normaal dus :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946